,

Brug din firmabil som en effektiv reklamesøjle

Maling af din bil

Hvem husker ikke reklamen til jul, som Tuborg viser hver år? Den viser en bil, der reklamerer for årets juleøl. Bilen kører forbi julemanden i sin rensdyrkane, som fluks vender om og kører efter bilen. Reklamen viser meget eksplicit og selvfølgelig med overdreven succes, hvad en reklame på din firmabil kan betyde for din virksomhed og omsætning. Tuborg har knækket koden, og du kan gøre kunsten efter.
Et andet godt eksempel er 3×34. 3×34 er i dag synonym med transport. Uanset om du reelt ringer til 3×34 eller til et andet transportfirma, vil mange sige; Hvad med at ringe til 3 x 34? Bedre reklame fås næppe. Selv i dag hvor et telefonnummer har 8 cifre.
Herunder kommer der et par forslag til, hvordan du kan bruge din bil som reklamesøjle – en billig og effektiv måde at reklamere på.

Typer af reklamer til firmabilen

Der findes mange måder, hvorpå du kan bruge din firmabil som en effektiv reklamesøjle. En af dem er at få lavet et klistermærke til firmabilen, som viser, hvad dit firma laver, og hvordan mulige kunder kan få fat i dig. Her kommer et par forslag til, hvordan du kan bruge din firmabil som en effektiv reklamesøjle:

  • Klistermærke til firmabilen: En af de nemmeste og billigste måder at bruge din firmabil som reklamesøjle er at få lavet et klistermærke og få sat det fast på din firmabil. Metoden er nem, billig og effektiv.
  • Lav din bil om til en levende reklamesøjle: Det mest kendte danske eksempel er virksomheden Innocent, som sælger smoothie. Deres biler er beklædt med kunstgræs, der skal vise, at deres produkter er så naturlige som muligt. Ingen der ser bilen er i tvivl om, at dette er en reklamebil, og den viser meget tydeligt, hvad den reklamerer for.
  • Mal din bil: Du kan også vælge en mellemvej og male din bil i en bestemt farve og derefter male dit firmalogo og telefonnummer på bilen. Dette kræver dog en smule mere teknisk snilde.

Brug din bil som en markedsføringsplatform

Et alternativ er at bruge din bil som reklamesøjle for andre virksomheder. Hvis du f.eks. som privatperson ikke har noget imod at få et klistermærke på din bil, kan du sælge pladsen til en virksomhed og derigennem agere reklamesøjle for den virksomhed. Dette kunne være en god og billig idé for en iværksætter eller en god ven, der lige er startet som selvstændig og har brug for en prisvenlig måde at reklamere for sin virksomhed på.

0 kommentarer

Skriv en kommentar

Hvis du være med i samtalen?
Du er meget velkommen til at skrive en kommentar.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *