Nu om dage kan man møde hinanden på utallige måder. Det er godt, hvordan mennesker bruger teknologien til at finde dem, der passer til dem. Det gælder både mennesker og erhvervslivet. Dog er der mange medier, og mange forskellige muligheder. Det kan være nogle af dem er bedre end andre. Det kan være, at man kan lide forskellige ting – men her er der klart et par steder, man ikke kan komme udenom.

Dating.dk er Danmarks største datingside

I 2019 er Dating.dk med det sigende domænenavn blevet målt til at være Danmarks største datingside, på tværs af hele landet. Dating.dk er for alle typer og aldre, og fungerer virkeligt godt – både som erhverv og virksomhed og for dem, der benytter sig af tjenesten. Siden har været der i lang tid, og gør altså noget rigtigt. Hvis man tvivler på det økonomiske, kan man se, at Dating.dk har massere af brugere. Som bruger skriver man sig op ved et abonnement, hvor man binder sig i 90 eller 180 dage. Man kan ydermere også få 30 dages abonnement og 15 dages abonnement (med SMS-betaling). Disse ting indikerer, at der er styr på det. Det er ikke bare for sjov, som så mange andre af disse apps. Det kan selvfølgelig godt være for sjov og hygge for den enkelte, men siden og platformen, Dating.dk, er den uomgængelige spiller. Der er muligheder for at finde folk i nærheden af dig, for at matche og for at tage til diverse events. Det er en økonomisk succeshistorie og det er en side, der er fyldt med tilfredse kunder. Man kan altså sagtens prøve at oprette en profil og finde den helt rigtige for sig. Dating.dk er muligheden for dét.

For investorerne

Der er selvfølgelig også noget bagvedliggende ved virksomheden, hvem der styrer og finansierer hvad og så videre. Det er her, at Freeway kommer ind i billedet. Freeway er en investorvirksomhed med stor succes, som formår at træffe de rigtige beslutninger med de enkelte virksomheder og formår at se, hvordan markedet hænger sammen. For os andre kan det være meget svært og komplekst, men Freeway har altså lavet flere successatsninger som for eksempel denne med Dating.dk – og det bliver man nødt til at tage hatten af for. Når forretningsmænd kan finde ud af, hvad de laver, og de gang på gang leverer gode resultater, må man naturligvis kigge på dem med respekt. Drømmer du derfor om at starte egen forretning, så kan du overveje at søge inspiration hos nogle af de succesfulde folk med dansk blod. Der er folk nok at hente inspiration fra.
Online dating er en benhård branche – dette kan Freeway og folkene bag helt sikkert nikke genkendende til. Uanset hvor stor konkurrencen er i en given branche, så er det muligt at erobre markedsandele, hvis man tør at skille sig ud og forstår at udnytte konkurrenternes svagheder. Gør man nøjagtigt ligesom alle andre, så er det meget sandsynligt, at man forsvinder i mængden. Dette er selvfølgelig ikke holdbart, hvis ambitionen netop er at bygge noget stort op.

At finde det rette webbureau er ofte lettere sagt end gjort. Alene i vores lille land er der flere tusinde firmaer, som beskæftiger sig med programmering, udvikling og markedsføring af den ene eller anden art. Mange af firmaerne består af enkeltmandsvirksomheder, men der findes også firmaer med 20, 200 og 500 medarbejdere. Det sikre valg burde måske være at gå til et stort bureau, men det er langt fra altid den ideelle løsning. Dette skal vi nok komme yderligere ind på i denne miniguide.

Vælg dansk

I princippet skal du ikke vælge et dansk webbureau. Ønsker du at spare penge, kan du sagtens sende dine opgaver til Indien, Kina eller et helt tredje sted, hvor du kan få løst dine opgaver til næsten ingen penge. Selvom muligheden for at spare penge helt sikkert trækker i dig, så anbefaler vi dig at slå koldt vand i blodet, inden du hopper lige i fælden. Der er nemlig stor risiko forbundet med at vælge et udenlandsk bureau – i hvert fald hvis man ikke tager sig nogle forholdsregler.

Der er mange gode grunde til at vælge et dansk webbureau. Nogle af grundene har vi listet op nedenfor:

  • Du støtter dansk iværksætteri og dansk erhverv (god karma)
  • Du undgår sprogbarriere
  • Du er som udgangspunkt sikret høj kvalitet
  • Du skal ikke bekymre dig om tidszoner
  • Du er beskyttet af dansk lovgivning (kan være en fordel i mange sager)

Morning Train Technologies ApS – dansk WordPress webbureau – hører til blandt de mange danske webbureauer med flere års erfaring. Dette firma beskæftiger sig ikke kun med WordPress, men også en række andre platforme. Firmaet er 100 % dansk og har base i både Odense, Aarhus og København. Her er der altså rig mulighed for at støtte et dansk firma.

Kig på referencer og udtalelser

Du løber en kæmpe risiko ved at vælge et firma, som hverken kan fremvise referencer eller udtalelser. Uden referencer og udtalelser har du nemlig svært ved at vurdere, hvad de kan, inden du hyrer dem. Ethvert firma med mange års erfaring vil med stolthed kunne vise en række cases frem, hvorfor du bør løbe langt væk, hvis et webbureau nægter at præsentere dig for deres referencer.

Har firmaet ingen udtalelser på deres hjemmeside, så kan du smutte forbi trustpilot.dk, hvor der sandsynligvis ligger en håndfuld anmeldelser. Disse kan du med god grund læse eller som minimum skimme, så du har en idé om, hvilket ry firmaet har i branchen.

Tips til din forretning

Er du indehaver af en fysisk forretning? Ønsker du at sælge mere? Savner du flere kunder i butikken? Drømmer du om at gøre din virksomhed til din levevej?

Du bør, ifald du kan nikke genkendende til alt ovenstående, gøre klogt i at læse denne guide. I dag vil vi nemlig forsøge at hjælpe dig og andre butiksindehavere med at gøre jeres forretninger mere indbydende. Vi vil i den anledning byde ind med fire konkrete tips, som alle butiksejere kan praktisere uanset økonomi.

Investér i praktisk og hyggelig belysning

Det første – og måske bedste – tip er at lukke lyset ind. Det er nemlig alfa og omega, at din forretning er både lys og indbydende. Det er især vigtigt i vinterhalvåret, hvor det hele godt kan synes en smule mørkt og trist. Ønsker du ikke, at dine potentielle kunder skal overse din butik i farten, så kan du med god grund prioritere belysningen, som alt andet lige er et vigtigt element.

En konkret anbefaling går på at købe halogenpærer til butikken. Halogenpærer er måske ikke den mest energirigtige form for belysning, men lyskilden kan til gengæld byde på god farvegengivelse, varmt lys og en generel lang levetid. Disse egenskaber bør man ikke undervurdere. Opsummeret kan halogenpærer være en god investering.
Skab den ønskede atmosfære med musik

Musik eller ingen musik?

Dét er det evige dilemma for rigtig mange forretningsindehavere. Der er uden tvivl delte holdninger til dette, men spørger man forbrugerne, så kan de fleste godt lide, at der bliver skabt en behagelig stemning gennem musik. Dog er det alfa og omega, at musikken ikke er for høj, da det ifølge flere undersøgelser er noget, som kan skræmme kunderne væk.

Man skal naturligvis ikke spille musik bare for at spille musik. Det er i hvert fald vigtigt, at man tænker over, hvem ens målgruppe er, og hvilket signal man ønsker at sende med musikken. Ellers kan dette tiltag give bagslag. Bemærk i øvrigt at der skal indhentes op til flere tilladelser, hvis det skal være lovligt at spille musik i en forretning.
Skab plads

Mange butiksindehavere begår den fejltagelse, at de propper deres forretninger med varer, så kunderne nærmest ikke kan gå mellem hylderne. Dette er et no-go, hvis man gerne vil holde på sine kunder, som formentlig vil få en klaustrofobisk oplevelse, hvis der pga. et overflod af varer er meget trængt i butikken.

I dag findes der en lang række moderne og pladsbesparende reolløsninger, som man kan overveje at implementere i sin forretning, hvis man savner mere plads og luft.

Leg med lugtesansen

Det fjerde og sidste tip i denne omgang går på at lege med lugtesansen. Du kan i den forbindelse give dig i kast med rigtig mange forskellige tiltag. Det er for eksempel en god idé at aktivere lugtesansen ved brug af duftlys eller duftpinde. Når man leger med sanserne, bør man ikke kun tage højde for målgruppen og branchen. Man bør også tage højde for årstiden og eventuelle trends.

Hvad definerer den perfekte præsentation? Hvordan bliver man bedre til at tale foran mange mennesker? Hvordan gør jeg min præsentation mere levende? Alle disse spørgsmål vil du få besvaret i dette blogindlæg. Drømmer du om at blive bedre til at præsentere cases, budgetter eller noget helt tredje, så har du besøgt den rigtige side.

Den gode præsentation

En præsentation bliver som regel kun vellykket, hvis taleren, i dette tilfælde dig, har et budskab, kender modtagerne og desuden har forberedt sig godt.

Inden du går i gang med at planlægge, hvad du skal sige, bør du sætte dig grundigt ind i, hvem modtagerne er. Det er ikke nok at definere modtagernes alder og køn. Der skal også være styr på interesser, arbejdsområder og meget mere. Jo mere du ved om dine tilhørere, desto bedre forudsætninger har du for at brænde igennem med din præsentation. Derfor bør du bruge tid på research.

Dernæst er det vigtigt at forstå, at dét at præsentere ikke er det samme som at være oplæser. Med andre ord skal du så vidt muligt frigøre dig fra dine talekort e.l. Det er i den forbindelse vigtigt, at du har forberedt dig godt, så du ikke glemmer, hvad du skal sige midt under præsentationen. Det kan hurtigt blive en kaotisk og pinlig affære.

Som taler er det alfa og omega, at du så vidt muligt appellerer til både fornuft og følelse. Det gør nemlig din præsentation betydeligt mere levende, hvilket fanger og fastholder lytternes opmærksomhed. Endvidere er det en god idé at bruge både eksempler og historier i forbindelse med en præsentation.

PowerPoint er et sikkert valg

PowerPoint hører til blandt de mest udbredte værktøjer til at lave præsentationer. Dét er selvfølgelig ikke helt tilfældigt. Værktøjet gør det muligt at lave præsentationer, som gennem filmisk bevægelse, avanceret animation og et flot design, giver tilhørerne en gennemført god oplevelse.

PowerPoint er et populært og anmelderrost værktøj, jovist, men hvordan kommer man i gang? Anbefalingen går herfra på at deltage i et eller flere kurser. Kurser i PowerPoint koster ikke det store, men man bør bestemt ikke undervurdere, hvad et sådant kursus kan give en af viden og inspiration. Vi er overbeviste om, at der også findes et kursus, som passer til dine ambitioner, niveau og behov. Du kan blive klogere på de mange lokale kurser ved at søge på powerpoint kursus københavn – udskift evt. bynavnet.

De fleste kurser er tilegnet professionelle, men der er ingen krav om, at du skal mestre disciplinen på højeste plan. Du deltager trods alt i et kursus for at blive klogere og for at blive inspireret til at blive en bedre taler.

Stigende interesse for usynlig tandretning

Der opleves på nuværende tidspunkt en stigende interesse for såkaldt usynlig tandretning herhjemme. Den nye tendens skal muliggøre tandretning for voksne, der ikke ønsker at få implementeret en klassisk togskinne i munden. Dette skal nu ske via en mere eller mindre usynlig skinne, som vil få tænderne til at rette sig, uden at det tiltrækker unødig opmærksomhed.

Der er i dag en tendens til, at vi som mennesker skal kunne leve op til folkets fortolkning af det perfekte smil. Mange voksne mennesker lider et knæk i selvtilliden, når tankerne falder på de skæve tænder, hvorfor tilbuddet om en usynlig bøjle er populært hos mange.

Tandlægerne på Østerbro er nogle af de ledende på området, og da der de seneste år har været en stigende interesse for tandretning med Invisalign, så er der truffet beslutning om at åbne klinikuniverset BetterSmile, som skal være med til at gøre tandretning mere udbredt.

Tandlægebranchen er i udvikling

Ligesom det er tilfældet med langt de fleste andre brancher, så befinder tandlægebranchen sig også i en rivende udvikling. I dag er det muligt at få foretaget alt fra rodbehandlinger til blegning af tænder.

Behovene hos klienterne har ændret sig markant. Der foretages nemlig flere og flere behandlinger, som kommer af et ønske om et flottere udseende og bedre selvtillid. Det perfekte smil kan i dag blive en realitet ved hjælp af en usynlig bøjle, og hos mange tandlæger reklameres der med, at hvide tænder kan opnås via ganske få behandlinger. Det har aldrig været nemmere at opnå det perfekte smil. Er du klar til at gøre din drøm om et beundringsværdigt smil til virkelighed?

Mulighederne hos landets tandlæger synes uendelige

Vi er som folkefærd desværre ikke ret flittige med at passe på vores tænder. Især farven på vores tænder påvirkes i høj grad af de ting, som vi propper i munden. Kaffe, søde sager og cola er eksempelvis med til at skade tænderne og deres udseende. Selvom de fleste af os ved det, så er det ikke noget, som der bliver tænkt over i dagligdagen. Det er ærgerligt, at vi ikke lægger mere energi i det, da den mangelfulde tandbehandling ofte fører til brune tænder m.v.

Tandblegning er alt andet lige blevet et ganske udbredt fænomen. Både private handelsvirksomheder og tandlæger sælger løsninger, der menes at kunne blege tenderne. Husk dog at være opmærksom på den påvirkning, som tandblegningen har på emaljen. Ikke alle løsninger er lige gode.

Denne artikel er betalt og lavet i samarbejde med den nævnte hjemmeside(r) i artiklen.

Ordrestyring er ikke altid så nemt, som det måske lyder. Det ved du også allerede, hvis du tidligere har haft stiftet bekendtskab med den del af salgsarbejdet i din organisation. For ordrestyring er ikke kun at skaffe dine ordrer; det er også at samle sig et overblik over dine nuværende kunder, nye kunder, økonomien. Alt i alt handler ordrestyring helt essentielt set om effektivitet og overblik. Giver dit nuværende system dig dette?

Hvis ikke, så læser du med det rette sted. Herunder giver dig nemlig 3 elementer i dit ordrestyringssystem, som bør fremstå som værende helt essentielle for både dig, dine medarbejdere og din virksomhed. Se mere om ordrestyring her og find en oplagt kandidat til dit kommende ordrestyringssystem.

Det vigtigste er dit overblik

Overblikket er dét, som man aldrig må miste. Ryger overblikket, så bevæger tingene sig hurtigt sydpå, medarbejderne arbejder måske ikke i sammen retning, og sådan kunne man blive ved. I salg og administration er overblikket alfa og omega, og sådan er det også med dit ordrestyringssystem.

Hvordan står det til med store såvel som små ordrer, bliver tingene gjort effektivt, og er der system i tingene? Alt dette skal din ordrestyring give dig – gør den ikke det, så er det måske på tide med et bedre system.

Undgå dobbeltarbejde mellem salg og økonomi

Dobbeltarbejde er en sand fjende for rigtig mange virksomheder i Danmark. Der skal for alt i verden være styr på salg og økonomi – for hvor er man ellers på vej hen? Med andre ord er det derfor helt essentielt, at dit implementerede system til ordrestyring sørger for, at du undgår dobbeltarbejde, således at du ikke skal skifte mellem programmer og databaser konstant.

Besøger du eksempelvis linket tidligere i artiklen, vil du få indblik i et eksempel på et system, som er i stand til at integrere forskellige regnskabsprogrammer og markedsdatabaser. Således får du det hele i ét system, så du undgår dobbeltarbejde og tidsspilde.

Gør dine tilbud til din force

Med det rette ordrestyringssystem får du altså overblik og effektivitet. Men du bør også få adgang til en mulighed for at gøre ordrer til din styrke i dit salgsteam. Det rette ordrestyringssystem skal nemlig give dine sælgere data, som stemmer overens med jeres virkelighed; hvad er de rigtige priser, hvad er jeres standardrabatter og hvordan og hvorledes med eksempelvis ordrer i en fremmed valuta? Et ordresystem bør give dine medarbejdere dette overblik.

Mere konkret vil et ordresystem give dine sælgere detaljer på de vigtige ting. Det betyder, at man som virksomhed kan bevæge sig væk fra salg baseret på mavefornemmelser og intuition og over til salg baseret på et datadrevet grundlag. Dette vil forbedre dine mersalgsevner, dine ringelister, dine tilbud og mange andre ting.

Med andre ord er grundlaget for solidt salg og dermed effektiv forretning baseret på et solidt ordresystem, og der er masser af ting at tage højde for, når man deraf vælger sit system.

Denne artikel er betalt og lavet i samarbejde med den nævnte hjemmeside(r) i artiklen.

Når man er ansat i en virksomhed, kan man aldrig helt vide sig sikker på sin fremtid. En a-kasse er derfor vigtig at have, hvis du pludselig en dag mister dit arbejde, da denne både er med til at sikre dig økonomisk, og herudover kan den også være med til at få dig tilbage på arbejdsmarkedet igen inden længe. Et job fylder en stor del af éns liv, og det kan være rigtig svært at beskrive sig selv uden at bruge sit arbejde. Men man bør huske på, at man er meget mere end blot sin bopæl og alder, og det er derfor ganske essentielt, at man kender til sine faglige kompetencer, når man skal ud at lede efter nyt job – og det er netop dette, en a-kasse kan være med til at give dig. Den giver samtidig indgående kendskab til brancher og fag, så du vil rigtig være godt stillet på arbejdsmarkedet.

Hvornår en a-kasse kan være gavnlig

Det er en forkert antagelse at tro, at en a-kasse kun er gavnlig, når du lige har mistet dit job og derfor har brug for økonomisk støtte. Faktisk er det både relevant at tale om en a-kasse, når du er studerende, nyuddannet, kunster, i job, bosat i udlandet, selvstændig osv.
Som studerende kan du melde dig gratis ind i en a-kasse, og det er desuden muligt at få undervisning i diverse studieteknikker samt at få sparring til at søge praktikplads. Som nyuddannet kan en a-kasse være med til at lære dig alt om arbejdsmarkedet og dit fag, som du nu skal til at blive en del af. Man kommer naturligvis forrest i jobkøen, når man bliver skarpere omkring sine kompetencer, og det vil en a-kasse kunne være behjælpelig med.

A-kassen kan også være en stor hjælp for dig, der er i job

Selvom at du har et fast arbejde og en fast indtægt, kan du stadig drage masser af fordele af at have en a-kasse. Du kan eksempelvis være bedre stillet til at finde den helt rette vej for dig i arbejdslivet gennem personlig rådgivning og inspirationsmøder om LinkedIn. Og vigtigst af alt er du økonomisk langt bedre stillet, hvis du en dag skulle være så uheldig at blive fyret. Når man står i denne situation, kan det være rigtig svært at skulle finde hoved og hale i det hele, og der er det netop rigtig godt at have nogle dygtige rådgivere ved siden, som vil kunne se de muligheder, du måske ikke selv ville have kunne få øje på, samtidig med at du får udbetalt en sum penge om måneden, som vil kunne hjælpe dig til at få din dagligdag til at hænge sammen. Endelig skal det også nævnes, at du som en del af en a-kasse bliver del af et større og solidt fællesskab på over flere tusinde medlemmer samt en helt masse faglige organisationer, hvilket kan give en masse tryghed. Er du stadig ikke medlem af en a-kasse endnu, så læs meget mere her: www.ftf-a.dk/akasse/.

Denne artikel er betalt og lavet i samarbejde med den nævnte hjemmeside(r) i artiklen.

For mange danske virksomheder handler det kort og godt om optimering – og dette kan opnås gennem flere forskellige tiltag, såsom softwareløsninger, der sikrer en optimal informationsstruktur eller via forskellige videreuddannelser. Når først hverdagen er skudt i gang, er der mange virksomheder, der har en tendens til at glemme alt om optimering og den daglige trivsel blandt medarbejderne. Der er altid nye tiltag, der kan blive gennemført, og som kan være med til at udvikle jeres virksomhed i en positiv retning.

Optimer deling af information og effektiviser arbejdsprocesserne på jeres arbejdsplads

Der er et enormt pres på danske moderne virksomheder nu til dags, når det gælder effektivisering af bl.a. den daglige drift samt optimering af medarbejdernes samlede tid. Derfor er det ganske essentielt, at en forretning oparbejder nogle smidige processer, som kan være med til at øge konkurrencedygtigheden. Denne effektivitet opstår, når samtlige medarbejdere i virksomheden ved, hvor de skal søge efter den relevante dokumentation og viden, og med den øgede mængde af materiale – herunder e-mails og dokumenter – som vi producerer hver eneste dag, er dette en kæmpe udfordring. Besøg www.intranote.dk og få hjælp til at smidiggøre jeres arbejdsprocesser, så I kan optimere delingen af al jeres information samt automatisere arbejdsgangene. De løsninger, du finder her, er nemme at integrere med jeres virksomheds nuværende softwaresystemer, og I vil derfor opleve en hurtig løsning, der matcher jeres individuelle ønsker og behov.

Hvad end I er en offentlig eller privat organisation, er der her masser af hjælp at hente, alt sammen med fokus på elektronisk dokumenthåndtering, optimering af arbejdsgange samt organisationers vidensdeling. Bliv inspireret af de mange muligheder, så I kan finde den rette løsning for jer.

Udvikl dine kompetencer som leder med en lederuddannelse

Foruden omfattende softwareløsninger, der vil kunne omsætte jeres interne viden i firmaet i ét samlet system, er det også ganske essentielt med videreuddannelser for bedst mulig optimering i virksomheden. Tag eksempelvis en lederuddannelse, hvor du kan lære at forbedre dine ledelseskompetencer samt bruge de evner, du har, og blive den bedste udgave af dig selv over for dine ansatte. Ledelsesarbejde er en proces, der aldrig stopper, hvad end du er ny eller har flere års erfaring. Det er derfor ganske essentielt, at man sørger for at få nye indspark samt blive udfordret med de rutiner og vaner, man praktiserer på sin nuværende arbejdsplads.

Ønsker du at styrke dine egenskaber og kompetencer som leder, vil en lederuddannelse uden tvivl være det oplagte valg for dig. Her får du rig mulighed for at uddybe dig og arbejde intensivt med dig selv samt med din rolle som leder. Der er stort set altid forbedringsmuligheder, lige gyldig hvor meget erfaring du end måtte have, og med dette kursus får du konkrete ledelses- samt kommunikationsværktøjer, som du vil kunne drage stor nytte af med det samme – tag en leder uddannelse. Du har desuden mulighed for at deltage i gratis foredrag hver måned på nær juli, så du kan lære en helt masse om bl.a. NLP Leder Practitioner.

Denne artikel er betalt og lavet i samarbejde med den nævnte hjemmeside(r) i artiklen.

Når du springer ud som nybagt selvstændig, er der en del praktiske ting, der skal bringes i orden. Det allervigtigste er nok økonomien, for uden penge må virksomheden lukke. Alt for mange starter op med en lidt lemfældig regnskabsføring, og de dårlige vaner har det med at blive hængende. Du gør dig selv en kæmpe tjeneste, hvis du kommer rigtig fra start på den front. Læs med, og få et par tips.

Lad ikke papirerne flyde

Det kan være fristende at lade breve, fakturaer og andre vigtige bilag og papirer ligge og flyde på skrivebordet. Al erfaring siger, at der ikke bliver tid til at rydde op senere, så du kan lige så godt få det hele i system, efterhånden som det indløber. Så slipper du for kaffepletter, bortkomne bilag og dårligt overblik, og får et ryddeligt skrivebord i tilgift.

I gamle dage brugte de fleste et ringbindsystem, og lavede regnskabet i et regneark eller sågar i et regnskabshæfte. I dag er de små regnskabssystemer dog så billige, at det ikke kan svare sig at gøre arbejdet manuelt. Med et regnskabssystem sikrer du også, at alle udregninger foretages korrekt. Fejlfinding i et manuelt regnskab kan være en tidsrøver af format.

Tag for eksempel et kig på systemet Billy, der er udviklet af en ung fyr, som selv var ved at knække halsen på rod i regnskaberne i opstarten. Han kender alle faldgruberne og de dårlige vaner, og det afspejler systemet. Det er let at komme i gang med, for målgruppen er netop små virksomheder. I dag bruger mere end 40.000 småvirksomheder dette system, så helt dårligt kan det vist ikke være. Den bedste nyhed er måske, at det er rigtig billigt. Undersøg priserne på Billy.dk, hvis du vil overbevises. Det koster for eksempel blot 145 kroner om måneden for den fulde pakke med alle funktioner og gratis support alle ugens syv dage.

Pas på din likviditet

En af de fælder, som rigtig mange små virksomheder og selvstændige går i, er sløseri med at få faktureret opgaverne. Det kan især være fristende, hvis fakturaen skal udarbejdes manuelt. Men det er faktisk meget vigtigt, at du fakturerer med det samme, når ydelsen er leveret. Dine egne kreditorer gør det samme, og sløser du selv, risikerer du pludselig at stå i en likviditetsmæssig klemme.
Fakturering går dog noget lettere, hvis du har et regnskabsprogram, hvor du løbende kan oprette kunderne. Så skal du kun taste kundeinformationen en enkelt gang, og kan fremover let fakturere. Samtidig får du tallene ført direkte ind i bogføringen, så du sparer dobbeltarbejde. Hvis du kun har brug for at fakturere, fås førnævnte regnskabsprogram faktisk i en gratisversion til formålet. Det må dog anbefales at vælge en løsning, der også tillader løbende bogføring af indkomne fakturaer og udgiftsbilag, da det giver bedre styr på tingene og generelt sparer dig for rigtig meget tid.

Denne artikel er betalt og lavet i samarbejde med den nævnte hjemmeside(r) i artiklen.

Hvis du er virksomhedsejer, ved du, at det gælder om at gøre sin virksomhed så rentabel som mulig – det skal selvfølgelig kunne betale sig, rent økonomisk, at drive en virksomhed. Dog er det økonomiske aspekt ikke det eneste, der er vigtigt for at skabe en succesfuld virksomhed. En succesfuld virksomhed er også en god arbejdsplads. Hvordan arbejdspladsen fungerer, afspejler sig nemlig ofte i produktiviteten og effektiviteten – og derfor gælder det altså for virksomhedsejere om at skabe en så god arbejdsplads som muligt. Det kan være svært at gennemskue, hvordan man skaber en god arbejdsplads, men ofte er det faktisk ganske små ting, der skal til, for at få en god arbejdsplads og et godt arbejdsmiljø. Herunder kan du læse mere om, hvad du kan gøre for at skabe en bedre arbejdsplads – både for dig og dine medarbejdere.

Giv dine medarbejdere bedre pauser

Dine medarbejdere skal selvfølgelig have pauser, når de er på arbejde. Det er nødvendigt for, at de kan præstere optimalt, og det er nødvendigt for, at de er glade, når de er på arbejde. Du kan gøre flere ting for, at dine medarbejdere får nogle bedre pauser – først og fremmest kan du give dem gode forhold at holde pause i. En frokoststue, hvor dine medarbejdere kan gå hen i pausen, er et godt bud på, hvordan du kan give dine medarbejdere gode pauseforhold. Det er vigtigt, at dine medarbejdere ikke kommer til at bruge pauserne på at arbejde videre eller tjekke mails ved skrivebordet; en miljøændring er nødvendig for, at dine medarbejdere får nogle gode pauser – der er tiltrængt. Med en frokostordning kan du også forbedre dine medarbejderes pauser. Med en frokostordning slipper dine medarbejdere for at smøre og spise kedelige madpakker. God mad kan skabe glæde hos medarbejderne, ligesom det kan skabe et bedre sammenhold mellem medarbejderne, at de kan samles om frokosten hver dag i pausen. En frokostordning behøver ikke at være dyr – faktisk er mange villige til at noget af frokostordningen foregår med egenbetaling. Få frokostordning her – og gør arbejdsdagen bedre for dine medarbejdere.

Få styr på sikkerheden

Tryghed er essentielt for, at vi mennesker kan fungere optimalt – både på og uden for arbejdspladsen. Derfor er det vigtigt, at du får styr på sikkerheden. Med overvågnings- og alarmsystemer kan du skabe en mere sikker arbejdsplads. Således kan dine medarbejdere føle sig trygge, når de går på arbejde – og du kan sove trygt om natten velvidende, at din virksomhed og dine aktiver er i sikkerhed, selvom du ligger trygt i din seng. På www.telesikring.dk kan du læse mere om, hvordan alarmsystemer kan optimere sikkerheden på arbejdspladsen. En sikker arbejdsplads er altså vigtig for dig og dine medarbejdere – Derfor: få styr på sikkerheden.
Du kan gøre mange ting for at skabe en bedre arbejdsplads – men én ting er sikkert: Hvis du skaber en god arbejdsplads, vil dine medarbejdere være mere effektive. Du vil altså opleve, at en bedre arbejdsplads kan gøre din virksomhed mere succesfuld.