, ,

Fem markedsføringstips du ikke kan leve foruden

Fem af de bedste marketing tips du kan få

Du er som selvstændig erhvervsdrivende – uanset branche og størrelse – nødt til at gøre dig nogle tanker om markedsføring. Uden en sammenhængende markedsføringsplan får du nemlig mere end svært ved at nå dine mål. Mangler du inspiration til din markedsføring? I så fald kan du nyde godt af vores uundværlige markedsføringstips.

Lær din målgruppe at kende

Alle virksomheder har en eller flere målgrupper – nogen flere og større end andre.

De fleste virksomheder har en god idé om, hvem deres målgruppe er, men det er desværre ikke nok at vide, om ens målgruppe består af mænd eller kvinder. Det er nemlig svært at målrette ens markedsføring, hvis man kun er bekendt med kønnet på målgruppen.

Jo mere du ved om dine potentielle kunder, desto bedre mulighed har du for at målrette din annoncering. Hvor gamle er de? Hvor bor de? Hvad interesserer de sig for? Hvordan ser deres økonomi ud? Og sådan kan man blive ved… Lav med fordel en grundig målgruppeanalyse.

Vær ikke bange for at outsource hele eller dele af markedsføringen

Det er svært at skabe vækst uden at bruge tid og penge på markedsføring. Der er dog ingen, som siger, at du absolut skal tage dig af det hele. Er du mere kompetent inden for salg og kundeservice, så kan du outsource hele eller dele af din markedsføring til et bureau. Du kan i den anledning overveje at hyre et reklamebureau. Det typiske reklamebureau kan hjælpe med alt fra strategi og branding til content marketing og sociale medier.

Husk den røde tråd

Der er som udgangspunkt intet i vejen for at arbejde med både søgemaskineoptimering, sociale medier og nyhedsbrev, så længe man sørger for at bevare en rød tråd. Du skal i den forbindelse spørge dig selv om, hvad du ønsker at fremhæve ved din virksomhed. Skal det være god service, lave priser, høj kvalitet eller noget helt fjerde? For at skabe en rød tråd skal du tænke nøje over din brug af tekst, billeder, video og andet grafisk materiale. Dette kan dit reklamebureau helt sikkert hjælpe dig med.

Pas på dine penge

Man skal bruge penge for at tjene penge.

Ja, den er god nok. At du skal bruge penge er dog ikke ensbetydende med, at du ikke skal passe på dine penge. Man kan hurtigt komme til at brænde en formue af på markedsføring uden de store resultater, hvis man ikke evner at vælge de rette markedsføringskanaler. Derfor opfordrer vi dig til at stille skarpt på, hvad du får ud af dine markedsføringskroner. Skal du evt. give din markedsføringsplan en overhaling?

Vær kreativ og nytænkende

Du kommer aldrig nogensinde til at overhale dine konkurrenter, hvis du gør nøjagtigt det samme som dem. Det gælder både hvad angår dit udvalg, din kvalitet og din markedsføring. Generelt er det en god idé at være kreativ og nytænkende – især når man arbejder med markedsføring. Det handler jo om at få din virksomhed til at skille sig ud fra mængden. Hvorfor skal folk vælge netop din virksomhed? Det skal du gerne have et godt svar på – og kunne formidle det gennem din markedsføring.

Kilde: Markant Reklamebureau A/S – reklamebureau Kolding

,

Sådan brænder du tid på vej til dit møde

Sådan finder ud underholdning på vej til dit møde

Der findes mange online casinoer på det danske marked. Langt de fleste har skabt en mobiloptimeret platform. Derfor kan du sagtens spille diverse casinospil på din smartphone. Det er derfor oplagt, at du tager dine casinospil med på din forretningsrejse, hvis du har noget tid at skulle brænde. På denne måde kan du både håndtere arbejde og samtidig medbringe en form for underholdning på turen.

Dette er selvfølgelig noget, der gør sig gældende, hvad end du foretrækker at spille klassiske spilleautomater eller du foretrækker moderne spil såsom spillemaskiner. Det er ensbetydende med, at du har gode forudsætninger for at underholde dig selv ved hjælp af din smartphone, mens du f.eks. sidder i toget på vej til et møde.

Langt de fleste synes, det er skønt at nyde solens stråler, men det kan dog godt blive en kende trivielt, hvis du blot skal ligge på en liggestol og ikke lave det store. Hvis det også er noget, du kender til, så er det en oplagt idé, at du vælger at tage din smartphone med ud, da det er en formidabel kilde til underholdning, hvor du bl.a. kan finde uendelige mængder af underholding fra online casinoer.

De fleste har altid deres smartphone med sig

Danskerne bruger deres smartphone mere og mere, og derfor har de fleste den også altid med sig, når de går udenfor i haven. Hvis du også altid har din smartphone med dig, så er det en oplagt idé, at du vælger at gøre brug af denne til at holde dig selv underholdt, mens du blot slapper af i tog-sædet, nyder roen og har fokus på at koble helt af inden dit møde.

Du skal ikke være bange for, om du har en smartphone, der er i stand til at håndtere visuelt-krævende spilleautomater. Det er de færreste smartphones, der ikke kan klare dette, så hvad end, du har den nyeste iPhone eller du har en Android-smartphone, der har et par år på bagen, så vil du sagtens kunne benytte dig at spillemaskinerne, live casino og alt det andet.

Hvilke online casino finder jeg flest mobilspil hos?

Hvis du ikke er oprettet hos et online casino, men har et ønske om at gøre det, så du kan spille på din mobil, når du f.eks. ligger ude i haven og slapper af, så er det oplagt, at du har fokus på at vælge et casino, der i høj grad har valgt at have fokus på, at kunne tilbyde et stort udvalg af spil, der er gode til at spille direkte på din mobil, uanset hvor, du er.

I dag kan du finde et stort antal af sådanne online casinoer. Hvis du gerne vil være helt sikker på, at du får adgang til et væld af spil på din mobil, så kan vi stærkt anbefale Mr Green, der i høj grad har fokus på, at deres spil ikke blot skal være sjove og byde på hygge, men også skal kunne spilles på mobilen.

, ,

Digitale advokatkontorer vinder frem

Digitalisering af advokatbranchen

I dag kan man stort set alt online.

Du kan kommunikere med venner og bekendte, betale regninger, blogge om din hverdag, spille spil og se film. Der er sågar mulighed for at få hjælp til at løse juridiske udfordringer. Det er her, at de moderne advokatkontorer kommer ind i billedet. Den øgede digitalisering har fået mange flere virksomheder, herunder advokatfirmaer, med på den digitale bølge.

Derfor er den digitale advokat eftertragtet

Du kan, uanset om du er på udkig efter en boligadvokat, familieadvokat, skatteadvokat eller en helt fjerde advokattype, få hjælp på nettet. Den mulighed kan du med god grund benytte dig af. Der er nemlig rigtig mange fordele forbundet med dette. Lad os kort præsentere dig for de mest fremtrædende fordele herunder:

  • Unik tilgængelighed
  • Billigere salær
  • Høj datasikkerhed
  • Landsdækkende

NEMADVOKAT er et af de advokatfirmaer, som har satset stort på digital rådgivning. Det har foreløbigt været en stor succes, hvorfor flere konkurrerende firmaer helt naturligt har valgt at følge trop. NEMADVOKAT yder i dag kompetent rådgivning til private såvel som virksomheder. Som privatperson kan du for eksempel få køberrådgivning, hvis du drømmer om at købe bolig. Det landsdækkende advokatfirma med hovedbase i Glostrup er specialister i køb af bolig.

Fremtiden for digitale advokatfirmaer ser lys ud

Som enhver anden person med en hektisk hverdag ønsker du naturligvis at frigøre så meget tid til afslapning og hygge som muligt.

Er ovenstående korrekt antaget? I så fald bør du benytte dig af internettets mange muligheder. Skal du købe bolig, så hiv fat i en digital boligadvokat, som kan hjælpe dig med at sikre en tryg bolighandel. Man kan i princippet godt købe ejendom uden at have en advokat med på sidelinjen, hvis man altså er villig til at løbe en stor unødig risiko. Det kan som udgangspunkt ikke anbefales at fravælge advokathjælp i denne sammenhæng.

Generelt ser fremtiden for digitale virksomheder, herunder advokatfirmaer, meget lys ud. Det forholder sig nemlig således, at vi mennesker bliver mere og mere digitale. Der er trods alt ikke mange nulevende danskere, som ikke enten ejer en smartphone, tablet eller laptop. De digitale enheder får større og større magt – om man vil det eller ej. Fortsætter udviklingen i samme retning, så må man forvente, at de digitale firmaer bliver ved med at høste succes. Intet peger på, at den digitale udvikling vil gå i stå lige foreløbigt.

Du kan takket være de nye digitale muligheder få hjælp fra advokatfirmaer fra hele landet. Så længe det foregår digitalt, har det nemlig intet at sige, om advokaten befinder sig i Skagen, København, Odense eller Viborg. Der er typisk mulighed for at få rådgivning via både chat, telefon og e-mail. Hjælpen er altså aldrig mere end én besked eller ét opkald væk. Det er da betryggende.

Advokatbranchen er i hastig udvikling

Der sker rigtig meget inden for advokatbranchen i disse år. Foruden en øget digitalisering kan man glæde sig over den generelt øgede gennemsigtighed og de faldende priser. Der opleves intens konkurrence i branchen, hvilket helt naturligt får priserne til at falde. Det betyder, at du kan hyre en advokat uden at skulle betale et tårnhøjt salær.

, ,

Fem nemme måder at forbedre virksomheden

I mange virksomheder kan ting godt komme til at stå lidt stille. Kommer det til at ske, kan det være fordi, man er blevet en smule mindre ambitiøs, og det kan måske betyde, at virksomheden går i stå eller ligefrem går tilbage. Derfor bør man altid bestræbe sig på at forbedre sig hver eneste dag.

Det er selvfølgelig en proces, som er nemmere sagt end gjort, og det kræver snilde og klogskab – og en masse hårdt arbejde – hvis man skal forbedre sig hele tiden. Men der er en række områder, hvorpå man kan holde sig selv i gang. Og det kigger vi nærmere på nedenfor.

Vær opmærksom på faresignaler

Det er måske lidt nemt at sige, men det er faktisk vældig vigtigt, at man altid tænker over, om der er faresignaler i virksomheden. Når det kommer til udvikling, kan det eksempelvis handle om, at medarbejderne virker ugidelige eller ligeglade, eller at folk ikke virker som om, de tror på projektet. Er denne del ved at skride, er det vigtigt at få italesat problemer og forhåbentlig få dem løst hurtigst muligt. Det handler om, at man aldrig kommer så langt ud, at tingene ikke kan rettes op igen.
Faresignaler kan også handle om, at indtjeningen bliver mindre, og man derfor ikke tjener nær så meget på sine produkter. Her bør man selvfølgelig undersøge lidt nærmere, hvor udviklingen måske er sådan.

Styr på tiden

I en virksomhed er det vigtigt at vide, hvad medarbejderne laver, og hvor effektive de er. Det behøver ikke handle om, at man holder strengt øje med dem, så de ingen frihed har, men det kan godt handle om, at de ved, at man holder øje med, hvad de laver. Derfor kan tidsregistrering i en virksomhed faktisk sagtens vise sig at være en ret fornuftig idé.
Dette kan fås gennem virksomheder, som har specialiseret sig i den slags, og i mange tilfælde er det et rigtig nemt system at monitorere, som samtidig er smart for begge parter. Find tidsregistrering her og vær sikker på et nemt og sikkert system, som virker.

De rigtige støtter

Som virksomhed skal man være medlem af diverse foreninger og organisationer, så man har nogle organisationer bag sig, som kan hjælpe i pressede situationer. Man bør også kende til relevante interesseorganisationer, som kan tale ens sag, hvis der er tvivlsspørgsmål, eller det handler om PR. Det gælder eksempelvis, hvis man har en fødevarevirksomhed, hvor eksempelvis certificeringsorganisationer kan stå bag, hvis der er problemer.
Hos SMV fødevarer går man op i at støtte interesserne for disse virksomheder, og de gør generelt et stort stykke arbejde i den forbindelse. Besøg siden her og få et indblik i deres arbejde.

Få tilfældigheder

Det handler ofte om at skabe så få tilfældigheder som muligt, hvis man vil have fremgang. Man skal ikke bare lade skæbnen være op til held, for hvis man dygtiggør sig, kommer held eller uheld måske slet ikke ind i billedet. Hav derfor den indstilling, at du selv kan gøre noget ved tingene.
Innovation
I den forbindelse bør man øve sig i at tænke innovativt. Kan man tænke ud af boksen, når tingene bliver svære, har man også bedre chancer for at kunne håndtere pressede situationer undervejs.

, , ,

3 ting dit ordrestyringssystem skal kunne

Ordrestyring er ikke altid så nemt, som det måske lyder. Det ved du også allerede, hvis du tidligere har haft stiftet bekendtskab med den del af salgsarbejdet i din organisation. For ordrestyring er ikke kun at skaffe dine ordrer; det er også at samle sig et overblik over dine nuværende kunder, nye kunder, økonomien. Alt i alt handler ordrestyring helt essentielt set om effektivitet og overblik. Giver dit nuværende system dig dette?

Hvis ikke, så læser du med det rette sted. Herunder giver dig nemlig 3 elementer i dit ordrestyringssystem, som bør fremstå som værende helt essentielle for både dig, dine medarbejdere og din virksomhed. Se mere om ordrestyring her og find en oplagt kandidat til dit kommende ordrestyringssystem.

Det vigtigste er dit overblik

Overblikket er dét, som man aldrig må miste. Ryger overblikket, så bevæger tingene sig hurtigt sydpå, medarbejderne arbejder måske ikke i sammen retning, og sådan kunne man blive ved. I salg og administration er overblikket alfa og omega, og sådan er det også med dit ordrestyringssystem.

Hvordan står det til med store såvel som små ordrer, bliver tingene gjort effektivt, og er der system i tingene? Alt dette skal din ordrestyring give dig – gør den ikke det, så er det måske på tide med et bedre system.

Undgå dobbeltarbejde mellem salg og økonomi

Dobbeltarbejde er en sand fjende for rigtig mange virksomheder i Danmark. Der skal for alt i verden være styr på salg og økonomi – for hvor er man ellers på vej hen? Med andre ord er det derfor helt essentielt, at dit implementerede system til ordrestyring sørger for, at du undgår dobbeltarbejde, således at du ikke skal skifte mellem programmer og databaser konstant.

Besøger du eksempelvis linket tidligere i artiklen, vil du få indblik i et eksempel på et system, som er i stand til at integrere forskellige regnskabsprogrammer og markedsdatabaser. Således får du det hele i ét system, så du undgår dobbeltarbejde og tidsspilde.

Gør dine tilbud til din force

Med det rette ordrestyringssystem får du altså overblik og effektivitet. Men du bør også få adgang til en mulighed for at gøre ordrer til din styrke i dit salgsteam. Det rette ordrestyringssystem skal nemlig give dine sælgere data, som stemmer overens med jeres virkelighed; hvad er de rigtige priser, hvad er jeres standardrabatter og hvordan og hvorledes med eksempelvis ordrer i en fremmed valuta? Et ordresystem bør give dine medarbejdere dette overblik.

Mere konkret vil et ordresystem give dine sælgere detaljer på de vigtige ting. Det betyder, at man som virksomhed kan bevæge sig væk fra salg baseret på mavefornemmelser og intuition og over til salg baseret på et datadrevet grundlag. Dette vil forbedre dine mersalgsevner, dine ringelister, dine tilbud og mange andre ting.

Med andre ord er grundlaget for solidt salg og dermed effektiv forretning baseret på et solidt ordresystem, og der er masser af ting at tage højde for, når man deraf vælger sit system.

, ,

Står I overfor et større projekt i virksomheden?

I en virksomhed kan der opstå mange forskelligartede projekter og opgaver af den ene eller anden art. Det kan således være, at man har brug for professionel hjælp til at kunne afklare en opgave, og det omfatter blandt andet analyse og research. Herudover kan det også være, at man har brug for hjælp til at kunne udvikle et produkt, hvorfor man har brug for kreativ støtte. AAG vil kunne være behjælpelige med løsninger inden for plast, skum og teknisk gummi, og de hjælper således alle kunder inden for dansk og international industri med at udvikle særlige løsninger til alle slags brancher.

Få hjælp fra en professionel samarbejdspartner med masser af erfaring

Når man skal udvikle et produkt og klare en opgave i en virksomhed, uanset hvilken branche man arbejder inden for, er der rigtig mange forskellige delelementer, man skal tage højde for. Derfor er det altid en rigtig god ide at have en professionel og kompetent samarbejdspartner, som er ekspert inden for sit felt, og som derfor vil kunne være behjælpelig i forhold til at løse det pågældende problem. Med en troværdig og professionel samarbejdspartner vil du i virksomheden altid været garanteret en holdbar og god løsning samt et trygt samarbejde. Det er dog vigtigt, at man sørger for at vælge den helt rette partner, som man stoler på, og som har de rette kompetencer til at kunne udføre lige netop din opgave. Sørg derfor for at gøre et godt stykke forarbejde forinden og undersøg, hvad den pågældende partner er i stand til at kunne levere til dig, så du slipper for at spilde både din egen, men også deres tid.

Det skal du være opmærksom på, når du skal finde en dygtig samarbejdspartner

Herudover bør du også være særligt opmærksom på, hvorvidt den pågældende samarbejdspartner er i stand til at levere et produkt hurtigt. Tid er altid en utrolig vigtig del af ethvert projekt, uanset størrelsen eller omfanget af det, og derfor er det vigtigt, at du sørger for at finde en samarbejdspartner, der formår at levere et produkt i god tid, og som derfor sørger for at vægte effektivitet samt hastighed højt. På den måde kan du nemlig hurtigere komme videre med dit projekt.

Det kan ydermere være en fordel at få fat i en samarbejdspartner, der formår at tilbyde produkter inden for forskellige kategorier eller felter til dit projekt, da du på den måde kan effektivisere arbejdet markant. Såfremt du skal have fat i flere forskellige partnere til forskellige opgaver, vil det først og fremmest blive utroligt dyrt for dig, men herudover er det også meget bøvlet. Det er derfor bedre at finde en samarbejdspartner, der vil kunne klare flere opgaver, så dit projekt bliver nemmere at overskue. Det skal i forbindelse med dette nævnes, at såfremt du arbejder sammen med en partner, der har masser af erfaring og viden inden for flere felter, vil partneren også være bedre stillet i forhold til at kunne give dig masser af gode råd og inspiration til netop dit projekt, så du kan få lige akkurat den løsning, som du søger.

, ,

Flere virksomheder arbejder med leadgenerering og kundehenvisning

Flere arbejder med leadgenerering og kundehenvisning

Der findes mange danske virksomheder, der er villige til at betale for leads eller kundehenvisninger. Det betyder også, at det er en oplagt forretningsmulighed for andre. Det har resulteret i, at der i dag findes mange danske virksomheder, der er baseret på, at skabe leads eller henvisninger til andre virksomheder. Det er dog en forretningsmodel, der er blevet mere og mere udbredt i løbet af de seneste par år, da flere har fået interesse i, at købe leads og henvisninger.

Det er samtidig også en type af forretning, som du har mulighed for at bygge inden for samtlige brancher. Der findes f.eks. mange danske virksomheder, der arbejder med leadgenerering og kundehenvisning inden for brancher såsom lån, casino, bredbånd, revision og meget andet. Reelt set er det en forretningsmodel, der er brugbar inden for stort set alle typer af brancher, der opsamler kunder, hvorfor det bestemt også er en forretning, der kan skaleres meget op.

De fleste bygger hjemmesider udelukkende til leadgenerering

Hovedparten af de virksomheder, der arbejder med leadgenerering bygger hjemmesider, der udelukkende er lavet med henblik på, at kunne skabe leads eller henvisninger til andre virksomheder. Det betyder også, at de også arbejder med at markedsføre hjemmesiden, som oftest er noget, der foregår via organisk søgetrafik fra Google, Yahoo, Bing og andre søgemaskiner, eftersom det selvfølgelig er noget, der er med til at forøge deres overskud, da trafikken er gratis.

Som der også tidligere er givet udtryk for, så er der mange danske virksomheder, der arbejder med denne form for forretning. Hidtil har det ikke været synderligt stort, men det bliver dog større og større i form af blandt andet affiliate marketing, RFQ-tjenester og andre former for leadgenerering og kundehenvisninger. Det er dog noget, der i lige så høj grad handler om, at der også er flere virksomheder, der er villige til at aftage dette disse leads og henvisninger.

Casinobranchen er et godt eksempel

Der har rigtig mange brancher i Danmark, der allerede har denne form for forretningsmodel. Derfor kan der også gives talrige eksempler på virksomheder, der har rigtig stor succes med at skabe kunder og henvendelser til andre danske virksomheder. Et rigtig godt eksempel er dog casinobranchen, hvor der findes mange virksomheder, der arbejder med at skabe nye brugere til de mange forskellige etablerede casinoudbydere, der i dag er at finde på det danske marked.

I denne branche er det meget normalt, at markedsføringen fungerer via bonuskoder. Hvis du f.eks. har forelsket dig i det store udvalg af spil, du kan finde hos Tivoli Casino, så kan du oprette dig via en bonuskode til Tivoli Casino – og det er lige netop disse bonuskoder, der bliver brugt til markedsføringen, da det oftest er dem, der søges efter i Google. De mange virksomheder, der arbejder med at skabe henvisninger og leads har derfor også valgt at målrette deres indsats.

Ovenstående er dog ikke ensbetydende med, at det ikke er en forretningsmodel og et setup, der kan replikeres og bruges i et væld af andre brancher – og det er der også mange, der har gjort inden for alt lige fra forbrugslån og mobiltelefoni til revision og marketing.

, ,

Ryd op og få system i din virksomheds hverdag

Ryd op og få system i din virksomheds hverdag

Uanset om man lige har startet en virksomhed, eller har haft gang i en længe, kan det blive forvirrende og stressende at være ejer af en i nogle perioder. Dette kan skyldes rigtig mange ting, men det er utrolig vigtigt, at man får styr på det, så det ikke går hen og bliver et længerevarende problem. Hvis det bliver et længerevarende problem, kan det gå hen og blive en psykisk belastning for dig, hvilket kan føre til sygdomme som stress og depression, og disse vil man meget gerne undgå, hvis man vil blive ved med at køre sin virksomhed. Derfor gælder det altså om at revurdere og genoprette sin virksomhed jævnligt, så der altid er styr på tingene, og der ingen forstyrrende elementer er.

Gør det overskueligt

Første skridt på vejen er at gøre din virksomhed lidt mere overskuelig. Det vil sige, at du får styr på nogle systemer, så det hele giver mening igen. Dette kan du både klare selv, men du kan også søge hjælp til det.

Du kan faktisk få en app, der hjælper dig med at holde styr på din virksomhed på en overskuelig måde. Du kan læse mere om dette på www.kala.dk. Når du har det hele på en app, har du også muligheden for at holde styr på det hele, uanset hvor du er, og selvom du er på farten. En app kan nemlig benyttes på både telefonen og en tablet, hvilket derfor åbner op for nogle muligheder, der før i tiden ikke var tilgængelige.

Undgå rod

Noget andet, du kan gøre for at få mere orden i din hverdag og virksomheden, er at sørge for, at der ikke er alt for meget rod omkring dig. Rod kan nemlig forstyrre på rigtig mange måder – både fysisk og psykisk. Fysisk på den måde at der f.eks. er vigtige dokumenter, der bliver væk i alt rodet, eller at du ikke kan være der for rodet. Psykisk på den måde at du arbejder dårligt med rod omkring dig. Rigtig mange har dette problem, da rodet ender med at tage opmærksomheden fra den opgave, som man er i gang med. Der er altså mange grunde til, at du skal undgå at have rod omkring dig og da slet ikke for længe af gangen.

Måden, hvorpå du kan undgå rodet, er ved at sørge for, at der er rigelig med muligheder for at skabe systemer. Det kan være i form af opbevaringsplads som hylder, reoler og skabe, eller i form af sådan noget som mapper og brevbakker. Mulighederne er mange, bare du får det struktureret på en måde, der gør det hele meget mere overskueligt for dig.

Lyt til de ansatte

Hvis du ikke har en idé til en løsning i forbindelse med at få ryddet op i din virksomhed, kan du henvende dig til dine ansatte. Sommetider har de nogle klare ideer om, hvad det egentlig er, der går galt. De vil desuden også sætte pris på, at du henvender dig til dem og tager deres ord alvorlige.

, ,

Forkæl dine medarbejdere – og få bedre resultater

Har du et ønske om, at kunne optimere de resultater, der opnås af dine ansatte, så er det vigtigt, at du giver dem et incitament for at arbejdere hårdere og mere dedikeret, så der produceres bedre resultater.

Det er noget, der kan gøres på flere måder, da du enten kan vælge pisk eller gulerod, men i langt de fleste tilfælde vil du opleve, at det giver bedst mening at give en gulerod ved godt arbejde – og det er der også rigtig mange firmaer, der har stor succes med.

Hvis du har et ønske om, at kunne forkæle dine medarbejdere med en gave eller en gode, så skal der ikke være nogen tvivl om, at du har et væld af valgmuligheder.

Der findes rigtig mange produkter, oplevelser og andet, du kan vælge at forkæle dine medarbejdere med, hvis de har gjort et godt stykke arbejde og du ønsker at motivere dem til at fortsætte i samme retning – derfor handler det også om, at vælge noget, der rammer plet hos hver enkelt person, så de sætter mest mulig pris på det.

Det behøver ikke at være omkostningstungt

Der er mange, der tror, at en løsning som denne vil vise sig at være meget omkostningstung. Det skal dog gøres klart, at det bestemt ikke forholder sig således. Du kan finde mange spændende gaver, der kan erhverves til en god pris – og særligt hvis mængden er større.

Det skal dog gøres klart, at ovenstående bestemt ikke er ensbetydende med, at du skal vælge den samme gave til alle dine ansatte, medmindre du har meget fokus på at gøre det nemt for dig selv. I stedet kan du med fordel vælge at se nærmere på hvad, der kunne tiltale hver enkelt medarbejder.

Selvfølgelig er ovenstående udelukkende noget, der er muligt i mindre virksomheder, hvor du har personligt kendskab til samtlige ansatte. Er dette ikke tilfældet, så bør du i stedet give dine ansatte en række valgmuligheder, så de selv kan vælge hvad, der tiltaler dem mest.

Hvis du er tom for idéer, så kunne det f.eks. være nogle nye, spændende produkter til køkkenet, noget beklædning fra en velkendt webshop eller derimod en mindre højttaler fra denne side: https://www.evermart.dk/hojtalere – som du nok har regnet ud, så er mulighederne rigtig mange.

Oplev hvordan gaver øger produktiviteten

Hvis det lykkedes dig at finde frem til en række gaver, der tiltaler dine medarbejdere og som dermed også gør dem glade, så kan du også være sikker på, at der vil forekomme et boost i den generelle produktivitet og effektivitet blandt dine ansatte – og det kommer både dig og virksomheden til gode.

Derfor er én af de absolut bedste investeringer, du kan gøre dig, at investere penge i dine medarbejderes glæde. Hvis de er glade og de er opmærksomme på, at ved god performance venter der sig en gave på den anden side af det hårde arbejde, så vil de være mere motiveret til at arbejde hårdt og dedikeret hver dag, de møder ind på arbejde.

, ,

Få et bedre overblik over din håndværkerforretning

Der skal bestemt ikke være nogen tvivl om, at du som forretningsdrivende har rigtig mange ting, du skal sørge for at holde styr på. Der findes dog typer af virksomheder, der er nemmere at administrere end andre, mens det ligeledes også skal gøres klart, at virksomheder med mange ansatte og mange opgaver i pipeline oftest er vanskeligere at skulle administrere.

Hvis du driver en form for håndværkerforretning, så er du med garanti også klar over, at det er vigtigt, at du sørger for at have et rigtig godt overblik over hele din forretning. Hvad du dog nok også er klar over er, at det ikke altid er det nemmeste at kunne bibeholde et overblik – særligt ikke hvis der er tale om en større forretning.

Derfor er et godt overblik essentielt for din forretning

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at der er op til flere årsager til hvorfor, det er særdeles vigtigt, at du sørger for at have et godt overblik over din forretning – og hvorfor det særligt er noget, der er essentielt for dig, der driver en form for håndværkerforretning. Derfor skal der heller ikke være nogen tvivl om, at et godt overblik er vitalt for din forretnings fremgang.

Hvis ikke du har et godt overblik over din forretning, så kan der ende med at opstå fejltagelser og mangler, der i sidste ende kan mærkes på bundlinjen. Har du derimod et solidt overblik, så har du også bedre forudsætninger for at planlægge og strukturere på en sådan vis, at du er garanteret, at det vil give dig et bedre afkast end det er tilfældet med en uorganiseret forretning.

Hvordan får jeg et overblik over min forretning?

Langt de fleste virksomheder benytter sig i dag af en lang række forskellige typer af software i deres dagligdag. Der bliver blandt andet brugt software til regnskab og bogføring, fakturering, kvalitetssikring, planlægning og strukturering, ordrehåndtering og meget, meget andet. Det er med garanti også noget, du kan genkende fra din egen forretning, hvis du driver en form for håndværkerfirma til dagligt.

Har du et ønske om, at kunne få et bedre overblik over din forretning, så kræver det at du har styr på al den data og information, der er indtastet i dit software. Hele din forretning er bygget op omkring det software, du benytter dig af til dagligt, hvorfor det er essentielt, at det ikke er et punkt, du går på kompromis med.

Saml det hele i ét software

Det vil være en oplagt idé at samle alle dine aktiviteter i ét stykke software. Ved at gøre dette, så er du garanteret, at du ikke spilder din tid på at indtaste samme data i flere forskellige programmer, men du er samtidig også sikret, at du dermed kan opnå synergier mellem de forskellige indtastninger.

Ved at bruge et stykke software som f.eks. E-Komplet, så har du blandt andet rig mulighed for at gøre brug af dine ansattes indberettede timer til at fakturere dine forskellige kunder – og samtidig kan du også opnå rigtig mange andre synergier med et samlet setup.