At finde det rette webbureau er ofte lettere sagt end gjort. Alene i vores lille land er der flere tusinde firmaer, som beskæftiger sig med programmering, udvikling og markedsføring af den ene eller anden art. Mange af firmaerne består af enkeltmandsvirksomheder, men der findes også firmaer med 20, 200 og 500 medarbejdere. Det sikre valg burde måske være at gå til et stort bureau, men det er langt fra altid den ideelle løsning. Dette skal vi nok komme yderligere ind på i denne miniguide.

Vælg dansk

I princippet skal du ikke vælge et dansk webbureau. Ønsker du at spare penge, kan du sagtens sende dine opgaver til Indien, Kina eller et helt tredje sted, hvor du kan få løst dine opgaver til næsten ingen penge. Selvom muligheden for at spare penge helt sikkert trækker i dig, så anbefaler vi dig at slå koldt vand i blodet, inden du hopper lige i fælden. Der er nemlig stor risiko forbundet med at vælge et udenlandsk bureau – i hvert fald hvis man ikke tager sig nogle forholdsregler.

Der er mange gode grunde til at vælge et dansk webbureau. Nogle af grundene har vi listet op nedenfor:

  • Du støtter dansk iværksætteri og dansk erhverv (god karma)
  • Du undgår sprogbarriere
  • Du er som udgangspunkt sikret høj kvalitet
  • Du skal ikke bekymre dig om tidszoner
  • Du er beskyttet af dansk lovgivning (kan være en fordel i mange sager)

Morning Train Technologies ApS – dansk WordPress webbureau – hører til blandt de mange danske webbureauer med flere års erfaring. Dette firma beskæftiger sig ikke kun med WordPress, men også en række andre platforme. Firmaet er 100 % dansk og har base i både Odense, Aarhus og København. Her er der altså rig mulighed for at støtte et dansk firma.

Kig på referencer og udtalelser

Du løber en kæmpe risiko ved at vælge et firma, som hverken kan fremvise referencer eller udtalelser. Uden referencer og udtalelser har du nemlig svært ved at vurdere, hvad de kan, inden du hyrer dem. Ethvert firma med mange års erfaring vil med stolthed kunne vise en række cases frem, hvorfor du bør løbe langt væk, hvis et webbureau nægter at præsentere dig for deres referencer.

Har firmaet ingen udtalelser på deres hjemmeside, så kan du smutte forbi trustpilot.dk, hvor der sandsynligvis ligger en håndfuld anmeldelser. Disse kan du med god grund læse eller som minimum skimme, så du har en idé om, hvilket ry firmaet har i branchen.

Billigste murer på internettet

Det er ikke nemt at finde den rette murer. Der er mange faktorer, der har relevans i forbindelse med udvælgelsen af den bedste murer. Er du på udkig efter en dygtig murer, der kan varetage en byggeopgave for dig, så bør du starte din eftersøgning på nettet.

Der findes mange murerfirmaer i Danmark. Derfor er der også mange potentielle aftagere til din opgave. Mange har en tendens til at vælge en vilkårlig udbyder, mens andre udelukkende vælger leverandør baseret på pris. Ingen af disse metoder er dog hensigtsmæssige, hvis du leder efter en dygtig murer.

Den bedste murer er ikke nødvendigvis den billigste

Det er først og fremmest vigtigt, at du ikke betragter den billigste murer som værende den bedste. Der er nemlig som udgangspunkt ikke en direkte sammenhæng mellem billigst og bedst. Typisk forholder det sig stikmodsat. Du bør derfor altid fokusere på kvalitet i stedet for pris, når du skal udvælge en murer til din byggeopgave.

Det betyder, at du skal fokusere på at finde en murer med stor erfaring, der har tidligere erfaring med netop den type opgave, du skal have løst. Det giver markant bedre forudsætninger for et fejlfrit resultat, der lever op til dine forventninger, hvis opgaven håndteres af en professionel murermester.

Sammenlign dine muligheder

Uanset hvor i landet du er bosat, så kan du vælge din kommende murer blandt et stort antal murerfirmaer. Der er ikke mangel på aktive murere, hvilket er en klar fordel. Du er nemlig garanteret at kunne finde en velegnet murer til din byggeopgave, hvad end den er kompleks eller simpel.

På baggrund af at du har et stort antal muligheder, er det vigtigt, at du sammenligner dine muligheder. Det giver dig markant bedre forudsætninger for et ideelt valg. Det er dog relativt simpelt at udvælge den bedst egnede murer, hvis blot du følger nedenstående fremgangsmåde.

1. Få et overblik

Det første du bør gøre er at skabe et godt overblik. Du finder sandsynligvis et stort antal murere nær din bopæl. For at sikre at du træffer en fornuftig beslutning, er du nødsaget til at vide, hvad du kan vælge mellem. Det kan du heldigvis relativt nemt opnå ved hjælp af internettets utallige muligheder.

2. Indhent forskellige tilbud

Ét af de vigtigste aspekter af jagten på en murer er, at du indhenter flere tilbud. Det er ikke nok, at du blot får ét tilbud på din opgave. Du bør indhente mellem tre og fem forskellige tilbud. Det giver dig et solidt sammenligningsgrundlag, så du kan vurdere det generelle prisniveau og sikre, at du får en god pris.

3. Sammenlign dine tilbud

Det tredje – og sidste – skridt er at lave en grundig sammenligning af de tilbud, du har modtaget. Du bør først og fremmest fokusere på prisen. Du bør ikke betale overpris for en opgave, der kunne være klaret billigere. Dog bør du heller ikke nedprioritere kvaliteten til fordel for en billigere pris. Derfor skal du også undersøge de enkelte udbyderes renommé, så du kan være sikker på, at din opgave udføres af en murer med den rette ekspertise og erfaring.

Danske bilejere køber reservedele online

Som bilejer vil du jævnligt få brug for nye reservedele til din bil. Du skal i den anledning tage stilling til, om du vil lade din foretrukne mekaniker stå for indkøbsdelen, eller om du vil tage sagen i egen hånd. Du kan, hvis du vælger at gøre det selv, gøre klogt i at shoppe reservedele på nettet. Her kan du nemlig opnå en lang række fordele. Find svar på hvorfor det er gunstigt at shoppe bildele på nettet i dette blogindlæg.

Brugervenlige søgefunktioner

Det er let som en leg at finde de rigtige reservedele til ens bil, hvis man handler på nettet. Her har du nemlig mulighed for at finde alle tilgængelige dele til din bil blot ved at indtaste din nummerplade. Det tager under 2 sekunder at søge. Denne funktion vil ikke blot spare dig for tid, men også for unødig forvirring.

Du kan blive klogere på ovenstående søgemulighed ved at besøge refako – forhandler af kvalitetsdele til biler. Som kunde bestemmer du, om du vil hente varerne selv, eller om du vil have leveret dem med et fragtfirma. Fordelen ved at lave en selvhenter er, at du kan spare penge. Overvej derfor denne mulighed, hvis du har adgang til en bil.

Konkurrencedygtige priser

Den stigende interesse for at handle autodele på nettet hænger formentlig også sammen med, at man typisk finder de bedste priser og tilbud på reservedele til biler på nettet. Du kan ved at klikke på den ønskede vare finde info om alt fra lagerstatus og forventet leveringstid til mål og pris. Sammenlign evt. priserne hos de mange online forhandlere, hvis du gerne vil holde dine udgifter til autodele nede.

Det er i stort set alle tilfælde billigere at købe reservedele selv frem for at købe dem gennem en mekaniker e.l. Mekanikeren vil nemlig typisk opkræve et administrationsgebyr, som helt naturligt vil præge den samlede pris. Dog er der selvfølgelig ingen regler uden undtagelser. Du kan evt. indhente et tilbud på reservedele hos din lokale mekaniker, hvis du vil lave en sammenligning og vurdering af, hvad der rent faktisk er billigst.

Stort udvalg

På nettet vil du endvidere opleve et kæmpestort udvalg af reservedele til stort set alle bilmodeller på markedet. Du kan ikke bare købe reservedele til din bil, men også til din trailer, campingvogn, varevogn, lastbil m.v. Uanset om jagten er gået ind på nye klodser, skiver, bremser eller gearkasse, så finder du det online. Foretag da en søgning med det samme og oplev en verden af kompatible autodele.

Sikker handel

Du er som udgangspunkt sikret en problemfri handel, hvis du handler hos en certificeret (e-mærket) forhandler. Det velkendte e-mærket certifikat er i hvert fald et stort kvalitetsstempel. Derfor kan vi varmt anbefale at kigge efter dette, når du surfer på nettet.

Refako.dk er en af de online forhandlere, som har fået det meget eftertragtede certifikat. Du kan dermed være ganske tryg ved at handle her.

Skrevet i samarbejde med: https://www.refako.dk/

Denne artikel er betalt og lavet i samarbejde med den nævnte hjemmeside(r) i artiklen.

Der holdes flere og flere møder i danske virksomheder, og dette er med god grund. Man kan få uendelig meget ud af et møde, men dette kræver, at mødet er godt. Man kan nemlig ligeledes spilde sin tid ved at deltage i et dårligt møde, hvor ingen er koncentrerede, ingen tager mødet alvorligt, og ingen beslutninger tages. Tid er penge, og derfor kan det koste virksomheden dyrt at spilde sin tid med et dårligt møde. Men hvordan holder man så et supergodt møde? Hvis du har stillet dig selv det spørgsmål, eller hvis du er nysgerrig omkring, hvordan du kan gøre dine møder endnu bedre, kan du læse mere i denne artikel.

Hav en dagsorden til mødet

Noget af det allervigtigste ved et godt møde er selvfølgelig at have en dagsorden. Det dur ikke, at man møder op til mødet, hvor ingen ved, hvad der skal tales om. Derfor er det centralt, at mødeholderen har styr på, hvad mødet skal omhandle. Skal der forhandles nye aftaler? Skal medarbejderne have mulighed for at komme med inputs? Er det et informationsmøde? Det er godt at gøre sig disse tanker. Inden mødets start er det en god idé at informere deltagerne om dagsordenen, således at folk er klar over, hvad de går ind til. På denne måde kan de også forberede sig, sådan at de kan deltage i mødet på bedste vis.

Læs hvordan du kan komme ned i gear inden dit møde – klik her.

Hold mødetiden kort, og start til tiden

En god hovedregel er at prøve at holde tiden af mødet kort. Selvfølgelig skal der være tid nok til at nå dagsordenen, men hvis det er muligt, er det en god idé at skære 10 minutter af mødetiden fra. Ved at gøre dette vil mødedeltagerne typisk gøre sig mere umage med at deltage aktivt i mødet og hurtigere få truffet beslutninger. Ønskes et kort møde, er det en fordel at lade deltagerne stå op undervejs. Stående møder gør nemlig, at deltagerne ikke falder hen, men at de hele tiden er energiske. Når selve mødet skal starte, bør man sørge for at starte til tiden. Ved at gøre dette signalerer man, at mødet er vigtigt, og at mødetiden bør respekteres. Mangler der derfor nogle af deltagerne til mødet, bør man alligevel starte til tiden, og de resterende deltagere må derefter komme efter mødets start. Dette gør, at det bliver lidt pinligt at komme senere end aftalt, og på denne måde vil man vænne medarbejderne til at respektere mødets starttidspunkt.

Afhold mødet i uforstyrrede rammer

Det er hovedsageligt, at man ikke bliver forstyrret under mødet. Forstyrrelserne gør nemlig, at deltagerne kommer ud af mødets flow, og det vil efterfølgende tage tid, før deltagerne kommer helt tilbage til det punkt, de var i, før de blev forstyrret. Dette kan gøres ved at afholde møderne i mødelokaler, hvor der signaleres stærkt udadtil, at der afholdes et møde. Har virksomheden ikke selv dette til rådighed, kan virksomheden booke sig ind på mødelokaler. Ved at afholde møder på eksterne beliggenheder gives der ligeledes et afbræk i medarbejdernes hverdag, og de vil være fuldt ud fokuseret på mødet. Find mødelokaler her, hvis du mangler et godt mødelokale.

Denne artikel er betalt og lavet i samarbejde med den nævnte hjemmeside(r) i artiklen.

Når det kommer til antallet og udbuddet af forskellige virksomheder, så er Danmark et utrolig innovativt og bemærkelsesværdigt land. I forhold til Danmarks geografiske størrelse og befolkningstal, så har landet, sammenlignet med andre lande i verden, mange spændende virksomheder med en bred variation inden for både produktion og serviceydelser. Der etables jævnligt nye virksomheder, som skal til at finde sin position på markedet, mens andre virksomheder har adskillige år på bagen og hviler i deres organisationsidentitet. En af de virksomheder i Danmark, som efterhånden har mange år på bagen, det er virksomheden Hako Danmark, der har eksisteret siden 1954 da Henry Andersen startede som servicemontør for Hako. Du kan besøge Hako Danmarks hjemmeside ved at klikke på følgende link: Hako.dk.

Hvad sælger Hako Danmark?

Virksomheden Hako Danmark har gennemgået en stor udvikling siden grundlæggelsen i 1954. I dag producerer, sælger og leverer Hako Danmark alle mulige forskellige former for maskiner, som med fordel kan anvendes inden for forskellige erhverv, da maskinerne kan være med til at lette arbejdet for de ansatte. Et af de erhverv, hvor Hako Danmark er til stor gavn, er inden for rengøringsfaget. Virksomheden er nemlig både leverandører af gulvvaskemaskiner og rengøringsmaskiner. Disse maskiner er nærmest en nødvendighed, når der skal gøres rent på store arealer som for eksempel på offentlige skoler, discountbutikker og uddannelsesinstitutioner, hvor der bliver gjort rent dagligt. Hvis rengøringsstablen skulle vaske alt gulv med kost og spand, så ville det være en uendelig opgave. Derfor er Hako Danmark en vigtig virksomhed for disse slags institutioner.

Et andet område, hvor Hako Danmarks produkter bliver brugt flittigt, er hos kommuner og alle de kommunale medarbejdere. Hako Danmark leverer nemlig også traktorer og gadefejemaskiner. Hvis du ser en kommunal ansat der kører rundt og fejer fortovene i dit villakvarter eller omkring gågaden i din by, så er der stor sandsynlighed for, at denne person kører rundt i en maskine fra Hako Danmark. Hvis du gerne vil vide, om det er en maskine fra Hako Danmark, så hold øje med deres logo, der ser ud som følger: På logoet står der ”Hako” med rød skrift, hvorefter der står ”Danmark” med hvid skrift, hvor bogstaverne har en rød kant omkring sig. Til sidst står der ”A/S”. Dette står også med hvid skrift med en rød kant omkring.

Ansatte hos Hako Danmark

Alt i alt har Hako Danmark lidt mere end 25 ansatte. I og med at virksomhedens produkter bliver solgt over hele Danmark, så har virksomheden også flere distriktschefer, som har ansvaret for forskellige landsdele. En distriktschef har ansvaret for Fyn samt Midt- og Sydjylland, mens en anden har ansvaret for Sjælland og en tredje har ansvaret for Nord- og Midtjylland. Ligeledes er distriktschefernes ansvaret opdelt, så nogle står for de maskiner, som er beregnet til indendørs brug, mens andre primært arbejder med de maskiner, som er beregnet til at benytte sig af udendørs. Udover distriktschefer, så består Hako Danmark også af en masse glade og dygtige servicemontører og serviceteknikkere. Det er disse medarbejdere, som har den direkte kontakt med Hako Danmarks kunder. Hvis du køber maskiner gennem virksomheden, så kan du få hjælp af servicemontørerne til at komme i gang med at anvende maskinen. Ligeledes er det servicemontørerne og serviceteknikkerne, som hjælper dig, hvis maskinen af den ene eller den anden årsag skulle gå i stykker eller være ude af drift.