At finde det rette webbureau er ofte lettere sagt end gjort. Alene i vores lille land er der flere tusinde firmaer, som beskæftiger sig med programmering, udvikling og markedsføring af den ene eller anden art. Mange af firmaerne består af enkeltmandsvirksomheder, men der findes også firmaer med 20, 200 og 500 medarbejdere. Det sikre valg burde måske være at gå til et stort bureau, men det er langt fra altid den ideelle løsning. Dette skal vi nok komme yderligere ind på i denne miniguide.

Vælg dansk

I princippet skal du ikke vælge et dansk webbureau. Ønsker du at spare penge, kan du sagtens sende dine opgaver til Indien, Kina eller et helt tredje sted, hvor du kan få løst dine opgaver til næsten ingen penge. Selvom muligheden for at spare penge helt sikkert trækker i dig, så anbefaler vi dig at slå koldt vand i blodet, inden du hopper lige i fælden. Der er nemlig stor risiko forbundet med at vælge et udenlandsk bureau – i hvert fald hvis man ikke tager sig nogle forholdsregler.

Der er mange gode grunde til at vælge et dansk webbureau. Nogle af grundene har vi listet op nedenfor:

  • Du støtter dansk iværksætteri og dansk erhverv (god karma)
  • Du undgår sprogbarriere
  • Du er som udgangspunkt sikret høj kvalitet
  • Du skal ikke bekymre dig om tidszoner
  • Du er beskyttet af dansk lovgivning (kan være en fordel i mange sager)

Morning Train Technologies ApS – dansk WordPress webbureau – hører til blandt de mange danske webbureauer med flere års erfaring. Dette firma beskæftiger sig ikke kun med WordPress, men også en række andre platforme. Firmaet er 100 % dansk og har base i både Odense, Aarhus og København. Her er der altså rig mulighed for at støtte et dansk firma.

Kig på referencer og udtalelser

Du løber en kæmpe risiko ved at vælge et firma, som hverken kan fremvise referencer eller udtalelser. Uden referencer og udtalelser har du nemlig svært ved at vurdere, hvad de kan, inden du hyrer dem. Ethvert firma med mange års erfaring vil med stolthed kunne vise en række cases frem, hvorfor du bør løbe langt væk, hvis et webbureau nægter at præsentere dig for deres referencer.

Har firmaet ingen udtalelser på deres hjemmeside, så kan du smutte forbi trustpilot.dk, hvor der sandsynligvis ligger en håndfuld anmeldelser. Disse kan du med god grund læse eller som minimum skimme, så du har en idé om, hvilket ry firmaet har i branchen.

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *