,

Sådan får du styr på det praktiske på kontoret

Få styr på det praktiske på kontoret

Alt for mange har rod på deres kontor. Mange mener, at det er en ligegyldig ting, hvorvidt der er rod eller ej på kontoret, men sådan hænger det faktisk ikke sammen. På kontoret skal der helst være styr på rodet og det praktiske, da det vil øge den hverdagslige produktivitet. Grunden til dette er, at alt så bliver lettere at tilgå, og når der er styr på tingene og en vis struktur i det, vil hverdagen bare glide lettere, da der ikke vil være så mange steder, hvor der kan opstå en eller anden form for tvivl. Alt i alt skal man altså sørge for at få styr på alt det praktiske på kontoret.

Printer og kopimaskine

Noget af det første, du skal være sikker på at have på kontoret, er en printer og en kopimaskine. Disse to ting er essentielle redskaber på et kontor, da det er sjældent, at der går en dag, hvor der ikke skal udskrives eller kopieres noget.
De fleste har sådanne maskiner på deres kontor, men det er ikke hos alle, at de er særligt funktionelle, da de ikke bliver vedligeholdt. Det er utrolig vigtigt, at du sørger for, at både printer og kopimaskine er vedligeholdte, så de altid er klar til brug. Det betyder også, at du skal sørge for, at der altid er nok papir og blæk i begge dele, så du ikke skal stå og bøvle med det en af de dage, hvor du har allermest travlt.
Hvis de maskiner, som du har, er ved at være udkørte og brugte, skal du sørge for at erstatte dem hurtigst muligt, så der ikke kommer til at opstå mangler. Find en kopimaskine her.

Sikkerhed i top

Når du har det praktiske på plads i forhold til printer og kopimaskine, skal du have styr på sikkerheden. Når sikkerhed nævnes, er der mange, der tænker på overvågning og tyverialarmer som det første. Dette er selvfølgelig også gode foranstaltninger, men i denne sammenhæng tænkes der mere på sikkerhed i form af et aflåst pengeskab eller lignende til de vigtige dokumenter mv. Dog er det ikke kun de vigtige dokumenter, der skal tages ekstra hånd om. Også når det gælder sådan noget som nøgler, er det utrolig vigtigt, at du sørger for at opbevare det sikkert. Heldigvis kan du finde mange nøgleskabe, som kan aflåses, og disse er utrolig gode løsninger. Se udvalget af nøgleskabe her.

Orden i rodet

Foruden at have styr på sikkerheden, skal du også have styr på rodet. Første skridt på vejen mod et opryddet kontor er at sørge for, at du har rigeligt med opbevaringsplads. Det er særligt praktisk at få fat i åbne reoler, da det er det letteste at tilgå. På sådan en reol er det utrolig vigtigt, at du sørger for at have sådan noget som mapper, brevholder mv., da der ellers også hurtigt kan opstå rod her.
Det er ikke særlig svært at holde kontoret opryddet. Du skal bare sørge for hele tiden at sortere dine materialer og opbevare dem samlet, hvor det giver mest mening.

,

PlusIce – Køb Isterninger, tøris og andet is B2B

PlusIce er en dansk forretning, der har specialiseret sig i, at levere diverse former for is til B2B-kunder. Det betyder, at de er leverandør til både diskoteker, eventbureauer og mange andre typer af forretninger. Hvis du selv driver et firma, hvor du ofte har brug for større leveringer af isterninger, tøris eller lignende, så kan du klikke her og se nærmere på deres mange produkter. Deres udvalg er uhyre stort og derfor har de med garanti også netop dét, du har brug for.

Skal bruge faste leverancer af is til din forretning?

Hvis du driver en forretning, der kræver, at du får faste leverancer af is eller du derimod sælger det videre til private forbrugere, så er det en god idé, at du vælger en leverandør, der kan sørge for, at du jævnligt får leveret den mængde af is, du skal bruge, når du bestiller. Det er noget, der gør sig gældende, uanset om du driver en stor mængde af barer og natklubber, om du har en mindre købmandsforretning eller noget helt tredje – i alle sammenhænge kan PlusIce være en værdifuld leverandør.

Leverer også til fester, event, festivaller og andet

Det skal dog gøres klart, at PlusIce også leverer is til mange andre virksomheder. De har f.eks. leveret is til firmaer som Novo Nordisk, Canon, Maersk, Red Bull og FL Smidth. Det skyldes, at de også leverer is til firmafester, events, festivaller og meget andet. Hvis du skal bruge en større mængde is til et event, en firmafest eller noget helt tredje, så er det oplagt at du vælger at bestille dette hos PlusIce, da de selvfølgelig kan levere, uanset hvor stor en mængde, der er tale om.

Ét af landets absolut største udvalg af is

Selvom langt de fleste tror, at is bare er is, så forholder det sig ikke således. Der kan være stor forskel på is. F.eks. er der stor forskel på tøris og helt almindelige isterninger. Dertil skal det også gøres klart, at de hos PlusIce har en ISO22000-godkendelse, der betyder, at de har en meget streng kvalitetskontrol af alle deres produkter. De har også en Elite Smiley fra Fødevarestyrelsen. Det betyder, at de har et udvalg af isprodukter, der er af absolut ypperste kvalitet.

Ikke nok med, at deres isprodukter er af høj kvalitet, så kan du også være sikker på, at der er tale om ét af de største udvalg af is på det danske marked.

, ,

Guide: Få styr på jeres IT og den interne kommunikation i virksomheden

Der er rigtig mange måder, hvorpå man kan udvikle og optimere sin virksomhed. Det er desuden meget vigtigt, at man altid sørger for at holde sig opdateret inden for dette felt, da der i dag er masser af hård konkurrence, og det gælder således om altid at være på forkant. Du vil her i artiklen blive præsenteret for forskellige gode råd til, hvordan man kan få styr på den interne kommunikation samt sine IT-systemer og løsninger i virksomheden.

Du kan bl.a. være med til at styrke din virksomheds interne kommunikation og samarbejde ved at anvende et socialt intranet. Med et sådant system kan man meget lettere forbedre kommunikationen i virksomhed, og herudover er det et godt sted til at få et overblik over eventuelle arbejdsprojekter. Du kan læse meget mere om dette på www.colibo.com/da.

Del filer internt i virksomheden, og styrk kommunikationen med et socialt intranet

Det smarte ved et socialt intranet er desuden, at det giver jer i et sted i virksomheden, hvor I kan dele filer internt med hinanden på en sikker og tryg måde, og herudover kan man desuden modtage relevant information via et personligt nyhedsfeed, der er specialdesignet til lige netop dine ønsker og behov. Det er desuden utrolig simpelt og ukompliceret, i og med at denne type software formår at integrere med samtlige af jeres systemer, som I i forvejen har, så det hele er integreret i én og samme løsning. De fleste virksomheder kender til problematikken med, at man skal skifte mellem flere forskellige programmer og løsninger, men dette er ikke tilfældet, når du anvender denne type sociale intranet. Det skal desuden nævnes, at du ikke behøver bekymre dig om sikkerheden, i og med at den naturligvis er helt i top.

Sådan får I styr på jeres IT-systemer og løsninger

Når du så har fået hjælp til den interne kommunikation i virksomheden, er der naturligvis stadig andre udfordringer, som også er vigtige, at man formår at tage hånd om. Det kunne eksempel være IT-support. Det må være de færreste virksomheder, der ikke støder ind i problemer med deres IT-systemer dagligt, og dette er bestemt noget, der skaber utrolig meget frustration. Heldigvis finder der hjemmesider, der vil kunne hjælpe dig ift. dette ved at levere IT-løsninger og IT-support til alle slags virksomheder.

Vær garanteret en effektiv og sikker drift af alle jeres IT-systemer

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at IT ofte driller, og det er derfor noget, der kan tage masser af unødvendig tid og resultere i bekymring. Med IT-support får du nogle specialister inden for dette felt, som vil kunne tage sig af samtlige problemer. På den måde kan du være sikker på, at du får en sikker og effektiv drift af alle dine IT-systemer, herunder netværk og servere. Det er højt certificerede teknikere, der tager sig af dette, og de sørger således for at overvåge alle jeres IT-løsninger og systemer, så I kan være sikre på, at de altid fungerer optimalt og er opdateret. Få styr på jeres IT hos www.prosys.dk.

,

Stigende interesse for at hyre liebhavermæglere

liebhaverboliger. Der er kun en mindre procentdel af danske ejendomsmæglere, der har valgt at specialisere sig i liebhaverboliger, men det ændrer ikke på, at interessen er stødt stigende.

Vi stoler mere på specialister

Den stigende interesse for at hyre liebhavermæglere kunne tyde på, at vi danskere stoler mere på specialister. Såfremt du er på udkig efter en liebhaverbolig, vil du højst sandsynligt også foretrække at hyre en specialiseret ejendomsmægler, som har mange års erfaring i branchen.

Du har generelt bedre chancer for at finde den helt rigtige liebhaverbolig, hvis du vælger at tage kontakt til en liebhavermægler. Det er værd at have in mente, når du skal kickstarte din boligjagt og eventuelt skal hyre en ejendomsmægler.

Adam Schnack er navnet på en af de liebhavermæglere, der har hjulpet mange danskere med at finde deres drømmebolig. Det kan du læse meget mere om på www.adamschnack.dk.

Liebhaverboliger står i høj kurs

Den stigende interesse for at hyre liebhavermæglere hænger naturligvis også sammen med, at liebhaverboliger står i høj kurs. Danske boligsøgende er i stigende grad på jagt efter boliger, der skiller sig ud fra mængden. Det er boliger, der på den ene eller anden måde er enestående.

Liebhaverboliger står i høj kurs blandt pengestærke og nysgerrige livsnydere med høje lønninger. Det omfatter ikke mindst entreprenører, der er involveret i succesrige virksomheder. Liebhaveri er også blevet meget udbredt blandt unge mennesker, som er mere tilbøjelige til at købe boliger til plus 10 millioner kroner end førhen.

Sådan finder du den perfekte liebhaverbolig

Det er ingen hemmelighed, at antallet af liebhaverboliger i det danske land er meget begrænset. Det er derfor ikke sikkert, at du finder den perfekte liebhaverbolig, blot fordi du kigger på boligannoncer i lokalavisen.

Hvordan du skal finde din ideelle liebhaverbolig kan være svært at svare på, men du kan aldrig komme helt galt af sted ved at gøre følgende:

  1. Skriv dine krav ned
  2. Læg et budget
  3. Hyr en liebhavermægler
  4. Tag ud og kig på flere liebhaverboliger og vælg din foretrukne

Det er selvfølgelig nemmere sagt end gjort at finde sin drømmebolig, da det er svært at finde en bolig, som opfylder alle ens krav. Du skal have lov til at være kræsen, når det handler om boligkøb, da din kommende bolig skal være et sted, hvor du føler dig godt tilpas. Du kan dog være nødt til at gå på kompromis, hvis dine krav ikke hænger sammen med dit budget.

, ,

Enhver erhvervsdrivendes produktivitet forbedres af eget kontor

Der er rigtig mange erhvervsdrivende, der naturligvis ønsker at holde deres omkostninger i bund, når de starter ud som selvstændige. Det er også ganske forståeligt, men der skal dog ikke herske nogen tvivl om, at der også er rigtig mange erhvervsdrivende, der ender med at spare på de forkerte steder. Hvis du f.eks. sender mange breve, så kan du vælge at spare penge på dine kuverter ved at se mere på emballage-shoppen.dk, hvor du kan handle til rigtig gode priser. Hvor du derimod ikke bør spare er i forhold til dit arbejdsområde, hvilket – med andre ord – betyder, at du ikke bør spare penge på dit kontor, hvor du har din daglige gang og ligeledes også laver meget af dit arbejde.

Derfor bør du ikke spare kontoret væk

Der er selvfølgelig rigtig mange gode muligheder for at arbejde hjemmefra og det er blandt én af de friheder, du får, hvis du vælger at blive selvstændig erhvervsdrivende, men selvom mange tror, at det er noget, der fungerer ganske fint for dem, så er der alt for mange forskellige typer af forstyrrelser, der betyder, at det er svært for dig at holde fokus på dit reelle arbejde. Hvis du bliver forstyrret flere gange om dagen, så er det også ensbetydende med, at du ikke har nemt ved at holde din produktivitet oppe, hvilket selvfølgelig også vil betyde, at du vil opleve, at du ikke får lavet nær så meget arbejde i løbet af dagen – og det betyder en mindre omsætning og indtjening.

Forøg din produktivitet med et kontorlokale

Langt de fleste nystartede vælger at afholde sig fra at leje et kontorlokale, da de ganske enkelt er af den opfattelse, at det er noget, der er for dyrt for dem. Faktum er dog, at der findes en lang række forskellige kontorlokaler rundt omkring i landet, som du har mulighed for at leje til en rigtig god pris. Hvis du f.eks. et bosat i Ballerup, så kan du vælge at se nærmere på World Trade Center Ballerup, der har kontor til leje her, hvor du samtidig også får muligheden for at sidde sammen med en lang række andre virksomheder og mindre erhvervsdrivende til dagligt. Det er selvfølgelig noget, der er med til at skabe en god synergi mellem de forskellige virksomheder, der sidder i bygningen.

Et kontorlokale tjener nemt sig selv hjem

Hvis du står med overvejelserne om, hvorvidt du skal vælge at leje et kontorlokale eller du derimod blot skal holde dig til at arbejde hjemmefra, så skal du naturligvis sørge for at tage med i dine overvejelser, at et sådant kontorlokale til hver en tid vil ende med at tjene sig selv hjem igen. Kontorlokaler kan findes i rigtig mange forskellige prisklasser, men der skal dog ikke være nogen tvivl om, at du selvfølgelig skal sørge for at finde et lokale, der stemmer overens med dit budget. Hvis du blot skal sidde selv, så kan du med fordel også vælge at nøjes med at leje en kontorplads, hvor du sidder i samme lokale med andre erhvervsdrivende.

,

Skab større arbejdsglæde for dine medarbejdere

At have en god og succesfuld virksomhed handler om mange ting – rentabilitet, medarbejdere, arbejdsmiljø og arbejdsglæde. På mange måder er disse faktorer forbundet med hinanden, og det er derfor vigtigt at prioritere alle faktorerne for at få en succesfuld virksomhed. Hvis du har ansatte, er det vigtigt, at de har det godt, da de ellers ikke vil være lige så produktive og effektive. Hvis du gør noget ekstra for dine medarbejdere, vil du opleve, at de vil blive gladere, hvilket vil gøre arbejdspladsen rarere for alle – og som en bonus kan det skabe god omtale i omverdenen, hvis du gør noget ekstra for dine medarbejdere, så de er glade for at gå på arbejde hver dag. Herunder får du nogle tips til, hvad du kan gøre for at skabe større arbejdsglæde blandt dine medarbejdere og gøre din arbejdsplads til et bedre sted at arbejde.

Ryst dine medarbejdere sammen

Det er vigtigt for arbejdsglæden, at der er et fællesskab blandt medarbejderne. Godt kollegaskab er vigtigt for de fleste, og det er især med til at skabe glæde på arbejdspladserne rundt omkring i Danmark. Godt kollegaskab er det, mange forbinder med en god arbejdsplads – og derfor skal du naturligvis gøre noget for, at dine medarbejdere bliver rystet sammen og lærer hinanden at kende, så de bedre kan arbejde sammen i det daglige. At skabe fællesskab og sammenhold kan gøres på mange måder, men et tip er at holde en fest for dine medarbejdere. Hold en fest, hvor de har mulighed for at lære hinanden at kende uden for arbejdspladsen. Book selskabslokaler og lad andre klare det praktiske, så dine medarbejdere blot skal møde op og hygge sig i hinandens selskab. På den måde kan du også se, hvem dine medarbejdere egentlig er, når de ikke er på arbejde.

Sørg for, at der ikke mangler noget på arbejdspladsen

Et irritationsmoment for mange er, hvis der mangler noget på arbejdspladsen. Det kan være alt lige fra kuglepenne til gode kontorstole. Hvis du vil give dine medarbejdere større arbejdsglæde, skal du derfor fjerne dette irritationsmoment og sørge for, at der ikke mangler materielle ting på arbejdspladsen, der er nødvendige for, at dine medarbejdere kan gøre deres arbejde optimalt. Sørg for, at der altid er papir, kuglepenne og andre kontorartikler, der er nødvendige i det daglige. Hvis du sørger for dette, vil dine medarbejdere ikke kunne blive irriterede over, noget mangler – og de vil derfor ikke gå hjem fra arbejde og tænke på, hvor irriterende det er. Altså vil det skabe større arbejdsglæde, hvis du sørger for, at de nødvendige ting hele tiden er tilgængelige for dine medarbejdere. På www.justmore.dk kan du købe kontorartikler online – nemt og enkelt. Kontorartiklerne bliver leveret til døren, så du skal end ikke gøre andet end at bestille de nødvendige varer hjem. Hvis du vil være ekstra populær blandt medarbejderne, kan du spørge dem, om der er noget de mangler i det daglige; måske mangler de nogle ting, du ikke havde overvejet.

, , ,

Webhosting og revision – nødvendigt onde når man driver virksomhed

Når man er selvstændig, er der mange elementer man nemt kommer til at forsømme på grund af manglende interesse, det kan være elementer såsom webhosting og revision. For de fleste selvstændige jager nye kunder, udvikler produkter og i dette workflow glemmer man nemt de mindre spændende elementer, som gør, at virksomheden fungerer.

Webhosting skal fungere som en stille partner

Uanset, hvilken type af virksomhed du har, er det essentielt, at du kan oplyse dine kunder om, hvad du laver, hvem du er, og hvad du kan tilbyde. For i denne interaktive alder kan man ikke komme udenom, at kunderne Googler en. For at hjemmesiden fungerer optimalt, er det vigtigt, at man har solid webhosting. Webhosting skal gerne fungere som en stille partner. Du skal ikke mærke til din webhosting i dagligdagen. Den skal blot være der og fungere. Din webhosting løsning skal selvfølgelig indeholde de ydelser og krav du har, men vigtigst af alt, den skal være nem at gå til.
Det er her mange selvstændige begår en klassisk fejl, når de vælger webhosting. Da det ikke er et udpræget sexet område, så vælger nogle selvstændige den første løsning de kommer forbi. Dette kan være en fatal fejl idet, at de ikke tillægger webhosting den værdi, som den potentielt har. For med den forkerte webhosting kan man risikere, at ens side bliver hacket, at ens hjemmeside er for langsom og at nødvendige tilretninger tager uhensigtsmæssigt lang tid. Så er du selvstændig og overvejer, hvilket selskab du skal have din hjemmeside hos så skal du klikke her.

Revisionen er nerven i firmaet

Mens webhosting er essentielt for, at firmaet fungerer udadtil, er revisionen essentielt for, at det fungerer internet. Din revisor sørger for, at dit regnskab bliver lavet i henhold til loven. Derudover sørger en revisor for at holde styr på, at din likviditet hele tiden er i orden, og du ikke går konkurs, fordi du kortvarigt mangler likviditet i firmaet. Ligesom med webhosting er revision et nødvendigt onde, som du ikke skal mærke til i dagligdagen. Den skal blot fungere hele tiden. Har du brug for en god stabil revisor så besøg revisionsfirmaet Brandtrevision de kan hjælpe dig med dine regnskaber og være en god finansielsparringspartner.
Så når du er selvstændig, er det vigtigt at have styr på de kedsommelige aspekter, som desværre er nødvendige for at have et firma, der fungerer. Det gode er, hvis du vælger gode samarbejdspartnere, så skal du kun bruge tid og kræfter på at finde dem, herefter klarere de tingene for dig, så du kan koncentrere dig om at få dit firma til at blive en succes.

, , , , , ,

Skab en bedre arbejdsplads og få en bedre virksomhed

Hvis du er virksomhedsejer, ved du, at det gælder om at gøre sin virksomhed så rentabel som mulig – det skal selvfølgelig kunne betale sig, rent økonomisk, at drive en virksomhed. Dog er det økonomiske aspekt ikke det eneste, der er vigtigt for at skabe en succesfuld virksomhed. En succesfuld virksomhed er også en god arbejdsplads. Hvordan arbejdspladsen fungerer, afspejler sig nemlig ofte i produktiviteten og effektiviteten – og derfor gælder det altså for virksomhedsejere om at skabe en så god arbejdsplads som muligt. Det kan være svært at gennemskue, hvordan man skaber en god arbejdsplads, men ofte er det faktisk ganske små ting, der skal til, for at få en god arbejdsplads og et godt arbejdsmiljø. Herunder kan du læse mere om, hvad du kan gøre for at skabe en bedre arbejdsplads – både for dig og dine medarbejdere.

Giv dine medarbejdere bedre pauser

Dine medarbejdere skal selvfølgelig have pauser, når de er på arbejde. Det er nødvendigt for, at de kan præstere optimalt, og det er nødvendigt for, at de er glade, når de er på arbejde. Du kan gøre flere ting for, at dine medarbejdere får nogle bedre pauser – først og fremmest kan du give dem gode forhold at holde pause i. En frokoststue, hvor dine medarbejdere kan gå hen i pausen, er et godt bud på, hvordan du kan give dine medarbejdere gode pauseforhold. Det er vigtigt, at dine medarbejdere ikke kommer til at bruge pauserne på at arbejde videre eller tjekke mails ved skrivebordet; en miljøændring er nødvendig for, at dine medarbejdere får nogle gode pauser – der er tiltrængt. Med en frokostordning kan du også forbedre dine medarbejderes pauser. Med en frokostordning slipper dine medarbejdere for at smøre og spise kedelige madpakker. God mad kan skabe glæde hos medarbejderne, ligesom det kan skabe et bedre sammenhold mellem medarbejderne, at de kan samles om frokosten hver dag i pausen. En frokostordning behøver ikke at være dyr – faktisk er mange villige til at noget af frokostordningen foregår med egenbetaling. Få frokostordning her – og gør arbejdsdagen bedre for dine medarbejdere.

Få styr på sikkerheden

Tryghed er essentielt for, at vi mennesker kan fungere optimalt – både på og uden for arbejdspladsen. Derfor er det vigtigt, at du får styr på sikkerheden. Med overvågnings- og alarmsystemer kan du skabe en mere sikker arbejdsplads. Således kan dine medarbejdere føle sig trygge, når de går på arbejde – og du kan sove trygt om natten velvidende, at din virksomhed og dine aktiver er i sikkerhed, selvom du ligger trygt i din seng. På www.telesikring.dk kan du læse mere om, hvordan alarmsystemer kan optimere sikkerheden på arbejdspladsen. En sikker arbejdsplads er altså vigtig for dig og dine medarbejdere – Derfor: få styr på sikkerheden.
Du kan gøre mange ting for at skabe en bedre arbejdsplads – men én ting er sikkert: Hvis du skaber en god arbejdsplads, vil dine medarbejdere være mere effektive. Du vil altså opleve, at en bedre arbejdsplads kan gøre din virksomhed mere succesfuld.