,

Hvad kan du selv gøre for at fremskynde et boligsalg?

Der skal bestemt ikke være nogen tvivl om, at langt de fleste danskere, der forsøger at sælge deres bolig naturligvis også er interesseret i, at den bliver solgt hurtigst muligt. I denne forbindelse skal det dog understreges, at der findes en lang række forskellige former for tiltag, som du får muligheden for selv at udføre, som kan være med til at fremskynde salget af din nuværende bolig – uanset om det er lejlighed eller hus.

I denne artikel bliver du derfor også præsenteret for en række forskellige former for tiltag, du kan gennemføre, hvis du gerne vil sikre dig, at din bolig bliver solgt på kortest mulig tid. Der vil med garanti også være en række af disse tiltag, der virker som ladsiggørlig for dit vedkommende, uanset om du er bosat i en større villa eller der derimod er tale om en mindre lejlighed, der står overfor at skulle sættes til salg.

1. Sørg for at der er pænt og ryddeligt

Én af de både nemmeste og samtidig også første ting, du bør gøre er, at sørge for at der er både pænt og ryddeligt i din bolig. Hvis der er dét, så er det samtidig også meget nemmere for potentielle købere at visualisere, hvordan de selv kan indrette sig i den respektive bolig. Derfor bør der heller ikke stå for mange unødvendige møbler fremme, der optager for meget plads.

2. Er der behov for havearbejde?

Hvis der er behov for havearbejde, så er det også en god idé, at det er noget, du sørger for at få styr på. Det er særligt noget, der gør sig gældende, hvis du har en forhave, som er noget af det første en potentiel køber kan se, når han eller hun ankommer til din bolig. Har du behov for at leje en række maskiner i denne forbindelse, så besøg hjemmeside her, hvor du med garanti kan finde de maskiner, du skal bruge.

3. Mal væggene i en neutral farve

Det er en rigtig god idé, at du også sørge for at de forskellige vægge i din bolig er blevet malet i en neutral farve. Det kan med fordel være hvid, der er en farve, der appellerer til de fleste. Hvis du f.eks. har vægge i meget stærke farver, så kan det være med til at skræmme potentielle købere væk, da de ganske enkelt ikke kan visualisere sig selv i de respektive bolig – og det vil naturligvis være en skam.

4. Sørg for at der er styr på alt papirarbejde

Endvidere, så bør der også være styr på alt papirarbejde. Der bør blandt andet være papir og rapporter, der fremlægger at boligen er i skønneste orden, og hvis ikke, så skal det naturligvis også noteres på papirerne – i en sådan forbindelse bør du dog sørge for at rette det – ved at have papirer og rapporter i orden fra start, så er det ikke noget, der spildes unødig tid på. I mange tilfælde vil det være en fordel at tilknytte en boligadvokat, hvilket du kan se på Husadvokaten.com.

,

To vigtige elementer, du med fordel kan overveje som virksomhedsejer

Det er ikke nogen nem opgave at være selvstændig erhvervsdrivende, og er du ny i gamet, kan du med fordel finde inspiration rundt hos andre erhvervsdrivende, der er i samme situation, og hvor succesraten er god. I denne artikel vil vi fokusere på to elementer, der er nærmest uundværlige for enhver virksomhed, som søger at vækste sin forretning og få succes. Begge elementer er nogle tiltag, som de fleste virksomheder på et tidspunkt vil få brug for, og selvom de virker åbenlyse at overveje, bør man ikke undervurdere det potentiale, der ligger bag dem.

Et callcenter kan booste dit salg

Telefonsalg er ofte ikke så populært, men når det er sagt, er det stadigvæk en af de salgsforanstaltninger, der er mest effektiv, når det kommer til at øge salget, og hvis din forretning er klar til at vækste, eller du søger nye kunder, er det en overvejelse værd, om det måske er vejen frem.

Når du benytter et callcenter, skal du ikke foretage dig meget mere – du skal bare fastlægge nogle retningslinjer i forbindelse med telefonsalget og de priser/tilbud, de må give, og så har du egentlig gjort din del. Det næste skridt foretages udelukkende af de ansatte i callcenteret, som foretager opkald til relevante og potentielle kunder, og så får du alene besked, når der er nye kunder i biksen – nemmere bliver det ikke.

Det er også relativt billigt at benytte et callcenter, og for langt de fleste virksomheder skal der ikke landes mange kunder, førend investeringen er tjent hjem igen. Er du interesseret, og er din virksomhed klar til vækst? Find mere information og en solid udbyder på www.citycallcenter.dk.

Forplejning af de ansatte er den bedste motivationsfaktor

Hvis din virksomhed har ansatte, er det vigtigt, at du husker at foretage de rette foranstaltninger, således at motivationen forbliver høj. Her er det essentielt, at man husker at holde arrangementer, således at sammenholdet forbliver stærkt internt i virksomheden. Dette er nemlig med til, at de ansatte ikke ønsker at skifte arbejde.

I denne forbindelse er en af de bedste løsninger teambuilding. Herved styrker man ikke kun arbejdsstyrkens sammenhold, man får samtidig indsigt i, hvad der er de ansattes styrker og svagheder. Og denne viden er essentiel, når man som leder skal lede og fordele arbejde, for således ved man altid, hvad man kan forvente af den enkelte medarbejder, og hvad man måske ikke bør skubbe over på dennes skuldre.

Er du interesseret i at finde mere information i forhold til teambuilding, kan du med fordel besøge www.coastzone.dk. Her har man udviklet et koncept, der kan tilpasse enhver virksomhedsform, og hvor man alene har én agenda: at forbedre ethvert sammenhold i enhver virksomhed.

,

Derfor er en A-kasse vigtig for dig

Når man er ansat i en virksomhed, kan man aldrig helt vide sig sikker på sin fremtid. En a-kasse er derfor vigtig at have, hvis du pludselig en dag mister dit arbejde, da denne både er med til at sikre dig økonomisk, og herudover kan den også være med til at få dig tilbage på arbejdsmarkedet igen inden længe. Et job fylder en stor del af éns liv, og det kan være rigtig svært at beskrive sig selv uden at bruge sit arbejde. Men man bør huske på, at man er meget mere end blot sin bopæl og alder, og det er derfor ganske essentielt, at man kender til sine faglige kompetencer, når man skal ud at lede efter nyt job – og det er netop dette, en a-kasse kan være med til at give dig. Den giver samtidig indgående kendskab til brancher og fag, så du vil rigtig være godt stillet på arbejdsmarkedet.

Hvornår en a-kasse kan være gavnlig

Det er en forkert antagelse at tro, at en a-kasse kun er gavnlig, når du lige har mistet dit job og derfor har brug for økonomisk støtte. Faktisk er det både relevant at tale om en a-kasse, når du er studerende, nyuddannet, kunster, i job, bosat i udlandet, selvstændig osv.
Som studerende kan du melde dig gratis ind i en a-kasse, og det er desuden muligt at få undervisning i diverse studieteknikker samt at få sparring til at søge praktikplads. Som nyuddannet kan en a-kasse være med til at lære dig alt om arbejdsmarkedet og dit fag, som du nu skal til at blive en del af. Man kommer naturligvis forrest i jobkøen, når man bliver skarpere omkring sine kompetencer, og det vil en a-kasse kunne være behjælpelig med.

A-kassen kan også være en stor hjælp for dig, der er i job

Selvom at du har et fast arbejde og en fast indtægt, kan du stadig drage masser af fordele af at have en a-kasse. Du kan eksempelvis være bedre stillet til at finde den helt rette vej for dig i arbejdslivet gennem personlig rådgivning og inspirationsmøder om LinkedIn. Og vigtigst af alt er du økonomisk langt bedre stillet, hvis du en dag skulle være så uheldig at blive fyret. Når man står i denne situation, kan det være rigtig svært at skulle finde hoved og hale i det hele, og der er det netop rigtig godt at have nogle dygtige rådgivere ved siden, som vil kunne se de muligheder, du måske ikke selv ville have kunne få øje på, samtidig med at du får udbetalt en sum penge om måneden, som vil kunne hjælpe dig til at få din dagligdag til at hænge sammen. Endelig skal det også nævnes, at du som en del af en a-kasse bliver del af et større og solidt fællesskab på over flere tusinde medlemmer samt en helt masse faglige organisationer, hvilket kan give en masse tryghed. Er du stadig ikke medlem af en a-kasse endnu, så læs meget mere her: www.ftf-a.dk/akasse/.

, ,

Optimer jeres virksomhed bedst muligt via forskellige tiltag

For mange danske virksomheder handler det kort og godt om optimering – og dette kan opnås gennem flere forskellige tiltag, såsom softwareløsninger, der sikrer en optimal informationsstruktur eller via forskellige videreuddannelser. Når først hverdagen er skudt i gang, er der mange virksomheder, der har en tendens til at glemme alt om optimering og den daglige trivsel blandt medarbejderne. Der er altid nye tiltag, der kan blive gennemført, og som kan være med til at udvikle jeres virksomhed i en positiv retning.

Optimer deling af information og effektiviser arbejdsprocesserne på jeres arbejdsplads

Der er et enormt pres på danske moderne virksomheder nu til dags, når det gælder effektivisering af bl.a. den daglige drift samt optimering af medarbejdernes samlede tid. Derfor er det ganske essentielt, at en forretning oparbejder nogle smidige processer, som kan være med til at øge konkurrencedygtigheden. Denne effektivitet opstår, når samtlige medarbejdere i virksomheden ved, hvor de skal søge efter den relevante dokumentation og viden, og med den øgede mængde af materiale – herunder e-mails og dokumenter – som vi producerer hver eneste dag, er dette en kæmpe udfordring. Besøg www.intranote.dk og få hjælp til at smidiggøre jeres arbejdsprocesser, så I kan optimere delingen af al jeres information samt automatisere arbejdsgangene. De løsninger, du finder her, er nemme at integrere med jeres virksomheds nuværende softwaresystemer, og I vil derfor opleve en hurtig løsning, der matcher jeres individuelle ønsker og behov.

Hvad end I er en offentlig eller privat organisation, er der her masser af hjælp at hente, alt sammen med fokus på elektronisk dokumenthåndtering, optimering af arbejdsgange samt organisationers vidensdeling. Bliv inspireret af de mange muligheder, så I kan finde den rette løsning for jer.

Udvikl dine kompetencer som leder med en lederuddannelse

Foruden omfattende softwareløsninger, der vil kunne omsætte jeres interne viden i firmaet i ét samlet system, er det også ganske essentielt med videreuddannelser for bedst mulig optimering i virksomheden. Tag eksempelvis en lederuddannelse, hvor du kan lære at forbedre dine ledelseskompetencer samt bruge de evner, du har, og blive den bedste udgave af dig selv over for dine ansatte. Ledelsesarbejde er en proces, der aldrig stopper, hvad end du er ny eller har flere års erfaring. Det er derfor ganske essentielt, at man sørger for at få nye indspark samt blive udfordret med de rutiner og vaner, man praktiserer på sin nuværende arbejdsplads.

Ønsker du at styrke dine egenskaber og kompetencer som leder, vil en lederuddannelse uden tvivl være det oplagte valg for dig. Her får du rig mulighed for at uddybe dig og arbejde intensivt med dig selv samt med din rolle som leder. Der er stort set altid forbedringsmuligheder, lige gyldig hvor meget erfaring du end måtte have, og med dette kursus får du konkrete ledelses- samt kommunikationsværktøjer, som du vil kunne drage stor nytte af med det samme – tag en leder uddannelse. Du har desuden mulighed for at deltage i gratis foredrag hver måned på nær juli, så du kan lære en helt masse om bl.a. NLP Leder Practitioner.

Arbejdsgiver: Sådan skaber du optimal arbejdsglæde

Det er en realitet, at glade og tilfredse medarbejdere er mere motiverede og kreative, hvorfor det er ideelt at arbejde med arbejdsglæde. Du vil som arbejdsgiver være ansvarlig for at skabe de bedste rammer for dine medarbejdere, så de føler sig godt tilpas.

Find et større og bedre kontor

Det er de færreste medarbejdere, der trives på et lille og indelukket kontor, hvor der ikke er nok albueplads og luft. Selvom det ikke udelukkende handler om at finde det største og bedste kontor, så er det vigtigt, at kontoret er et rart sted at være.

Der er rigtigt mange ting, du skal tage hensyn til, når du skal finde det helt rigtige kontor. Du skal først og fremmest være opmærksom på demografien, da det ikke er sikkert, at dine medarbejdere vil blive begejstrede for øget transporttid.

Areal, pris, service og opsigelsesvilkår er ligeledes noget, du skal have fokus på, når du går på jagt efter et nyt kontor. Du kan se denne erhvervsmægler, hvis du gerne vil finde det perfekte kontor til dig og dine medarbejdere.

Forkæl og beløn dine medarbejdere

Forkælelse og belønninger er to sikre vindere, når det handler om at gøre sine medarbejdere glade og motiverede. Det er vigtigt, at man husker at fejre sejre – store som små. Hvis du vil holde fast i dine dygtigste medarbejdere, så skal du rose og anerkende dem for deres indsats.

Du kan forkæle og belønne dine medarbejdere på mange forskellige måder. Du kan f.eks. købe symbolske gaver bestående af chokolade, biografture eller noget helt tredje. Det er tanken, der tæller, hvorfor gavens værdi ikke er afgørende.

Gør det nemmere at registrere udlæg

Hvis dine medarbejdere ofte er på farten, så skal du gøre det nemt at registrere diverse udlæg. Rejseafregning kan være meget uoverskueligt og tidskrævende, hvis man ikke har adgang til et brugervenligt system.

Du kan gøre det hele nemmere for både dig selv og dine medarbejdere med et rejseafregningssystem. Systemet giver mulighed for at registrere medarbejderudlæg uanset tid og sted. Således skal du ikke længere irritere dig over krøllede kvitteringer. Hvis det lyder som sød musik i dine ører, så læs mere om rejseafregning med ibistic.

Hav fokus på det sociale

Det er svært at skabe arbejdsglæde, hvis medarbejderne ikke fungerer sammen i sociale sammenhænge. Der er ingen, der siger, at man skal være bedste venner med ens kollegaer, men det vil ikke desto mindre være en fordel, hvis man har det godt sammen.

Du skal som arbejdsgiver have fokus på det sociale, så du kan skabe en arbejdsplads, hvor alle kan samarbejde på kryds og tværs. Nedenfor får du en række konkrete tips til at fremme det sociale på en arbejdsplads:

  • Arrangér fredagsbar en gang om måneden
  • Arrangér ryste-sammen-ture (teambuilding)
  • Arrangér middage og weekendophold
,

Kom godt fra start med ny virksomhed

Når du springer ud som nybagt selvstændig, er der en del praktiske ting, der skal bringes i orden. Det allervigtigste er nok økonomien, for uden penge må virksomheden lukke. Alt for mange starter op med en lidt lemfældig regnskabsføring, og de dårlige vaner har det med at blive hængende. Du gør dig selv en kæmpe tjeneste, hvis du kommer rigtig fra start på den front. Læs med, og få et par tips.

Lad ikke papirerne flyde

Det kan være fristende at lade breve, fakturaer og andre vigtige bilag og papirer ligge og flyde på skrivebordet. Al erfaring siger, at der ikke bliver tid til at rydde op senere, så du kan lige så godt få det hele i system, efterhånden som det indløber. Så slipper du for kaffepletter, bortkomne bilag og dårligt overblik, og får et ryddeligt skrivebord i tilgift.

I gamle dage brugte de fleste et ringbindsystem, og lavede regnskabet i et regneark eller sågar i et regnskabshæfte. I dag er de små regnskabssystemer dog så billige, at det ikke kan svare sig at gøre arbejdet manuelt. Med et regnskabssystem sikrer du også, at alle udregninger foretages korrekt. Fejlfinding i et manuelt regnskab kan være en tidsrøver af format.

Tag for eksempel et kig på systemet Billy, der er udviklet af en ung fyr, som selv var ved at knække halsen på rod i regnskaberne i opstarten. Han kender alle faldgruberne og de dårlige vaner, og det afspejler systemet. Det er let at komme i gang med, for målgruppen er netop små virksomheder. I dag bruger mere end 40.000 småvirksomheder dette system, så helt dårligt kan det vist ikke være. Den bedste nyhed er måske, at det er rigtig billigt. Undersøg priserne på Billy.dk, hvis du vil overbevises. Det koster for eksempel blot 145 kroner om måneden for den fulde pakke med alle funktioner og gratis support alle ugens syv dage.

Pas på din likviditet

En af de fælder, som rigtig mange små virksomheder og selvstændige går i, er sløseri med at få faktureret opgaverne. Det kan især være fristende, hvis fakturaen skal udarbejdes manuelt. Men det er faktisk meget vigtigt, at du fakturerer med det samme, når ydelsen er leveret. Dine egne kreditorer gør det samme, og sløser du selv, risikerer du pludselig at stå i en likviditetsmæssig klemme.
Fakturering går dog noget lettere, hvis du har et regnskabsprogram, hvor du løbende kan oprette kunderne. Så skal du kun taste kundeinformationen en enkelt gang, og kan fremover let fakturere. Samtidig får du tallene ført direkte ind i bogføringen, så du sparer dobbeltarbejde. Hvis du kun har brug for at fakturere, fås førnævnte regnskabsprogram faktisk i en gratisversion til formålet. Det må dog anbefales at vælge en løsning, der også tillader løbende bogføring af indkomne fakturaer og udgiftsbilag, da det giver bedre styr på tingene og generelt sparer dig for rigtig meget tid.

,

3 essentielle ting at huske for den lille virksomhed

Driver du en mindre virksomhed, så er der et par ting, som er vigtige at have i orden. Naturligvis afhænger rigtig meget af, hvilken type virksomhed der er tale om, men alligevel er der nogle fælles behov, som ofte overses. Et par af disse ting listes op her, og der følger desuden en lille forklaring på, hvorfor det er vigtigt.
Ønsker du desuden at starte en ny virksomhed op, så kan det også være en god idé at læse med her. På den måde får du en lille, men dog ikke fyldestgørende, liste over, hvad du bør huske. Emnerne er i småtingsafdelingen, men alligevel kan det være ærgerligt for virksomheden, hvis man overser dem.

Man er dårligt stillet uden en forsikring

Vidste du, at 18% af virksomhederne med 0-9 ansatte, altså næsten hver femte, står helt uden forsikring? Det lyder af meget, men alligevel er det en realitet. Det er naturligvis problematisk, men det sker hovedsageligt, fordi mindre og nystartede virksomheder enten glemmer det eller sparer det væk. Derudover tror mange virksomhedsejere, at privatforsikringen dækker. Det gør den bare ikke, og dermed er du dårligt stillet ved eksempelvis tyveri af udstyr.

Uden forsikring vil du heller ikke været forsikret mod tabt indtjening ved sygdom. Der kan derfor kun opfordres til, at du som chef i din mindre virksomhed husker forsikringen. Har man som mindre virksomhed endnu ikke tilknyttet sig en advokat, så vil det også være en god idé. Netop fordi de mindste virksomheder typisk har færrest ressourcer, så bliver de også hurtigt “den lille” i retslige sammenhænge.

Typen af virksomhed dikterer naturligvis, hvilke kompetencer din advokat bør have, men er du eksempelvis på udkig efter en advokat til virksomhedsoverdragelse af lægeklinikker eller lignende, så findes der denne advokat i Århus.

Komplet kontorpakke

Som nystartet virksomhed er kontorforsyninger noget af det, man nemt kan spare væk i starten. Men ret hurtigt vil du nok opdage, at alt lige fra frugtordning på det lille kontor til vand med logo og kaffe på kanden hurtigt bliver nødvendigt. Derfor er det også hurtigst og billigst i længden af finde en leverandør, som nemt og billigt forsyner virksomheden. Således kan du og dine kollegaer fokusere på det vigtige, nemlig virksomhedens fortsatte succes. Succesen kommer ikke uden kontorforsyninger, så klik her for en komplet leverandør.

Lidt marketing kommer man langt med

Uanset hvilken type virksomhed du har, så er marketing – selv for de helt små virksomheder – ganske essentielt for at opnå opmærksomhed i ens kundekreds. Marketing er især for mindre virksomheder noget af det sidste, man overvejer, fordi der er så meget andet i fokus.

Problemet er bare, at markederne ændrer sig hele tiden, uanset om du driver en B2B eller B2C-virksomhed. Vil du derfor undgå at komme i ujævnt føre grundet usete markeder eller ændringer i kundernes interesser, så bør du ganske tidligt finde hjælp til at styre din marketing. Det kan gøres helt simpelt, og flere bureauer tilbyder at leje en marketingsansvarlig, så udgiften er kortvarig men velanvendt.

, ,

Enhver erhvervsdrivendes produktivitet forbedres af eget kontor

Der er rigtig mange erhvervsdrivende, der naturligvis ønsker at holde deres omkostninger i bund, når de starter ud som selvstændige. Det er også ganske forståeligt, men der skal dog ikke herske nogen tvivl om, at der også er rigtig mange erhvervsdrivende, der ender med at spare på de forkerte steder. Hvis du f.eks. sender mange breve, så kan du vælge at spare penge på dine kuverter ved at se mere på emballage-shoppen.dk, hvor du kan handle til rigtig gode priser. Hvor du derimod ikke bør spare er i forhold til dit arbejdsområde, hvilket – med andre ord – betyder, at du ikke bør spare penge på dit kontor, hvor du har din daglige gang og ligeledes også laver meget af dit arbejde.

Derfor bør du ikke spare kontoret væk

Der er selvfølgelig rigtig mange gode muligheder for at arbejde hjemmefra og det er blandt én af de friheder, du får, hvis du vælger at blive selvstændig erhvervsdrivende, men selvom mange tror, at det er noget, der fungerer ganske fint for dem, så er der alt for mange forskellige typer af forstyrrelser, der betyder, at det er svært for dig at holde fokus på dit reelle arbejde. Hvis du bliver forstyrret flere gange om dagen, så er det også ensbetydende med, at du ikke har nemt ved at holde din produktivitet oppe, hvilket selvfølgelig også vil betyde, at du vil opleve, at du ikke får lavet nær så meget arbejde i løbet af dagen – og det betyder en mindre omsætning og indtjening.

Forøg din produktivitet med et kontorlokale

Langt de fleste nystartede vælger at afholde sig fra at leje et kontorlokale, da de ganske enkelt er af den opfattelse, at det er noget, der er for dyrt for dem. Faktum er dog, at der findes en lang række forskellige kontorlokaler rundt omkring i landet, som du har mulighed for at leje til en rigtig god pris. Hvis du f.eks. et bosat i Ballerup, så kan du vælge at se nærmere på World Trade Center Ballerup, der har kontor til leje her, hvor du samtidig også får muligheden for at sidde sammen med en lang række andre virksomheder og mindre erhvervsdrivende til dagligt. Det er selvfølgelig noget, der er med til at skabe en god synergi mellem de forskellige virksomheder, der sidder i bygningen.

Et kontorlokale tjener nemt sig selv hjem

Hvis du står med overvejelserne om, hvorvidt du skal vælge at leje et kontorlokale eller du derimod blot skal holde dig til at arbejde hjemmefra, så skal du naturligvis sørge for at tage med i dine overvejelser, at et sådant kontorlokale til hver en tid vil ende med at tjene sig selv hjem igen. Kontorlokaler kan findes i rigtig mange forskellige prisklasser, men der skal dog ikke være nogen tvivl om, at du selvfølgelig skal sørge for at finde et lokale, der stemmer overens med dit budget. Hvis du blot skal sidde selv, så kan du med fordel også vælge at nøjes med at leje en kontorplads, hvor du sidder i samme lokale med andre erhvervsdrivende.

,

Skab større arbejdsglæde for dine medarbejdere

At have en god og succesfuld virksomhed handler om mange ting – rentabilitet, medarbejdere, arbejdsmiljø og arbejdsglæde. På mange måder er disse faktorer forbundet med hinanden, og det er derfor vigtigt at prioritere alle faktorerne for at få en succesfuld virksomhed. Hvis du har ansatte, er det vigtigt, at de har det godt, da de ellers ikke vil være lige så produktive og effektive. Hvis du gør noget ekstra for dine medarbejdere, vil du opleve, at de vil blive gladere, hvilket vil gøre arbejdspladsen rarere for alle – og som en bonus kan det skabe god omtale i omverdenen, hvis du gør noget ekstra for dine medarbejdere, så de er glade for at gå på arbejde hver dag. Herunder får du nogle tips til, hvad du kan gøre for at skabe større arbejdsglæde blandt dine medarbejdere og gøre din arbejdsplads til et bedre sted at arbejde.

Ryst dine medarbejdere sammen

Det er vigtigt for arbejdsglæden, at der er et fællesskab blandt medarbejderne. Godt kollegaskab er vigtigt for de fleste, og det er især med til at skabe glæde på arbejdspladserne rundt omkring i Danmark. Godt kollegaskab er det, mange forbinder med en god arbejdsplads – og derfor skal du naturligvis gøre noget for, at dine medarbejdere bliver rystet sammen og lærer hinanden at kende, så de bedre kan arbejde sammen i det daglige. At skabe fællesskab og sammenhold kan gøres på mange måder, men et tip er at holde en fest for dine medarbejdere. Hold en fest, hvor de har mulighed for at lære hinanden at kende uden for arbejdspladsen. Book selskabslokaler og lad andre klare det praktiske, så dine medarbejdere blot skal møde op og hygge sig i hinandens selskab. På den måde kan du også se, hvem dine medarbejdere egentlig er, når de ikke er på arbejde.

Sørg for, at der ikke mangler noget på arbejdspladsen

Et irritationsmoment for mange er, hvis der mangler noget på arbejdspladsen. Det kan være alt lige fra kuglepenne til gode kontorstole. Hvis du vil give dine medarbejdere større arbejdsglæde, skal du derfor fjerne dette irritationsmoment og sørge for, at der ikke mangler materielle ting på arbejdspladsen, der er nødvendige for, at dine medarbejdere kan gøre deres arbejde optimalt. Sørg for, at der altid er papir, kuglepenne og andre kontorartikler, der er nødvendige i det daglige. Hvis du sørger for dette, vil dine medarbejdere ikke kunne blive irriterede over, noget mangler – og de vil derfor ikke gå hjem fra arbejde og tænke på, hvor irriterende det er. Altså vil det skabe større arbejdsglæde, hvis du sørger for, at de nødvendige ting hele tiden er tilgængelige for dine medarbejdere. På www.justmore.dk kan du købe kontorartikler online – nemt og enkelt. Kontorartiklerne bliver leveret til døren, så du skal end ikke gøre andet end at bestille de nødvendige varer hjem. Hvis du vil være ekstra populær blandt medarbejderne, kan du spørge dem, om der er noget de mangler i det daglige; måske mangler de nogle ting, du ikke havde overvejet.

, , ,

Webhosting og revision – nødvendigt onde når man driver virksomhed

Når man er selvstændig, er der mange elementer man nemt kommer til at forsømme på grund af manglende interesse, det kan være elementer såsom webhosting og revision. For de fleste selvstændige jager nye kunder, udvikler produkter og i dette workflow glemmer man nemt de mindre spændende elementer, som gør, at virksomheden fungerer.

Webhosting skal fungere som en stille partner

Uanset, hvilken type af virksomhed du har, er det essentielt, at du kan oplyse dine kunder om, hvad du laver, hvem du er, og hvad du kan tilbyde. For i denne interaktive alder kan man ikke komme udenom, at kunderne Googler en. For at hjemmesiden fungerer optimalt, er det vigtigt, at man har solid webhosting. Webhosting skal gerne fungere som en stille partner. Du skal ikke mærke til din webhosting i dagligdagen. Den skal blot være der og fungere. Din webhosting løsning skal selvfølgelig indeholde de ydelser og krav du har, men vigtigst af alt, den skal være nem at gå til.
Det er her mange selvstændige begår en klassisk fejl, når de vælger webhosting. Da det ikke er et udpræget sexet område, så vælger nogle selvstændige den første løsning de kommer forbi. Dette kan være en fatal fejl idet, at de ikke tillægger webhosting den værdi, som den potentielt har. For med den forkerte webhosting kan man risikere, at ens side bliver hacket, at ens hjemmeside er for langsom og at nødvendige tilretninger tager uhensigtsmæssigt lang tid. Så er du selvstændig og overvejer, hvilket selskab du skal have din hjemmeside hos så skal du klikke her.

Revisionen er nerven i firmaet

Mens webhosting er essentielt for, at firmaet fungerer udadtil, er revisionen essentielt for, at det fungerer internet. Din revisor sørger for, at dit regnskab bliver lavet i henhold til loven. Derudover sørger en revisor for at holde styr på, at din likviditet hele tiden er i orden, og du ikke går konkurs, fordi du kortvarigt mangler likviditet i firmaet. Ligesom med webhosting er revision et nødvendigt onde, som du ikke skal mærke til i dagligdagen. Den skal blot fungere hele tiden. Har du brug for en god stabil revisor så besøg revisionsfirmaet Brandtrevision de kan hjælpe dig med dine regnskaber og være en god finansielsparringspartner.
Så når du er selvstændig, er det vigtigt at have styr på de kedsommelige aspekter, som desværre er nødvendige for at have et firma, der fungerer. Det gode er, hvis du vælger gode samarbejdspartnere, så skal du kun bruge tid og kræfter på at finde dem, herefter klarere de tingene for dig, så du kan koncentrere dig om at få dit firma til at blive en succes.