En god pressemeddelelse kan være med til at give hele virksomheden et skub i den helt rigtige retning. Derfor er det interessant for langt de fleste virksomheder, at de formår at komme i medierne med positive historier. Det kan være alt fra en positiv kundehistorie til en historie om, hvordan man vil være med til at sætte et grønnere aftryk på verdenen. Mulighederne er mange, men for overhovedet at blive publiceret ude hos medierne, så kræver det selvsagt en god historie, som medier ønsker at dele.

Det er derfor alfa og omega, at man er i stand til at skabe en perfekt pressemeddelelse. På den måde fanger man journalisters interesse og kan endvidere øge chancerne for, at ens historie bliver publiceret.

Vi kigger herunder lidt nærmere på, hvad der skal til for, at man udarbejder den perfekte pressemeddelelse.

Sørg for at gøre historien spændende

Selvom din organisation selv synes, at det er yderst spændende, at I netop har fået en ny kunde i hus, så er det højst sandsynligt ikke synderligt interessant for omverdenen. Det afhænger naturligvis af, hvad det er for en kunde, samt hvilket medie der er tale om. Generelt er tommelfingerreglen dog, at man skal sørge for at gøre sin historie spændende.

Det giver naturligvis også god mening, hvis man ser det fra mediernes perspektiv. De lever af at servere spændende og informative nyheder til læserne. Derfor skal historierne gerne være nogle, der skaber interesse blandt læserne.

Prøv at sætte dig ind i mediernes sted, når du skal lave en pressemeddelelse. Læs mere her om hvordan du udgiver dine pressemeddelelser på bedst mulig vis, så du øger sandsynligheden for at blive publiceret som ønsket.

Få eventuelt en professionel til at hjælpe dig

PR er en kunst i sig selv. Derfor er der naturligvis mennesker, der har specialiseret sig i at bringe historier i medierne. Har I ikke tiden til det internt i organisationen, så kan I overveje at outsource denne del. Det koster naturligvis nogle penge, men måske er de penge godt givet ud, hvis I ender med at få positiv PR ud af det.

Der findes et hav af PR-bureauer samt freelancere, der tilbyder at hjælpe dig og din forretning med at komme ud i medierne. Du skal blot sørge for at have en god historie, som der kan skrives om. Så vil PR-bureauet tage sig af resten.

Bring værdi til læserne

Når du skal lave en pressemeddelelse, så kan det være en god idé at bringe værdi til læserne. Hvordan du i din situation kan bringe værdi til læserne må være op til jer at finde ud af. Typisk vil I dog være eksperter inden for et område, som ikke ret mange andre kender til. Her har I en gylden mulighed for at gøre opmærksom på jer selv ved at udarbejde nyttige artikler, der hjælper læseren med en given problemstilling.

Ønsker I blot at komme i medierne, så kan I også overveje at lave sindsoprivende historier, som får folk til at klikke sig ind og læse. Mange medier i Danmark kan godt lide disse typer af historier.

At drive en sund virksomhed handler ikke kun om at generere overskud. Det handler lige så meget om at skabe og bevare et socialt miljø, hvor alle ansatte føler sig værdsatte og godt tilpas. Har dine medarbejdere eller kollegaer det ikke godt socialt, så vil det påvirke din virksomhed negativt før eller siden. En af måderne, hvorpå man kan skabe et bedre socialt miljø er ved at holde firmafester. Firmafester kan holdes i anledning af et kommende jubilæum, en omsætningsrekord eller noget helt tredje. I bund og grund behøves der dog ikke være en særlig anledning.

Der skal ikke spares på musik og underholdning

Hvad er en firmafest uden en masse god musik?
Musik hører til blandt de bedste virkemidler, når opgaven er at få festdeltagere i god stemning. Derfor bør der ikke spares på dette område. I stedet for bare at sætte en tilfældig playliste på, så kan det overvejes at hyre en dygtig dj. Det behøves ikke nødvendigvis at være store stjerner som Martin Jensen eller Morten Breum. Også mindre kendte dj’s vil kunne sætte gang i festen. Du kan hjælpe dj’en med at beslutte, hvad der bør spilles ved at fortælle, hvem deltagerne består af. Det er bl.a. værd at kende til faktorer som køn, aldersgrupper m.v.

Er der brug for en bartender?

Planlægger man en større firmafest, og rækker budgettet til det, så skal man næsten booke en bartender, der kan trylle nogle flotte og velsmagende drinks frem. Professionelle bartendere har som regel alt udstyret i forvejen, men vælger du at hyre en amatør, så skal du påregne ekstraudgifter til barudstyr og bartilbehør. Der er gudskelov mulighed for at købe bartender udstyr til næsten ingen penge online. Klik blot på linket.
Hvad angår drikkevarer, så hellere køb lidt for meget end lidt for lidt. Det er i øvrigt vigtigt at købe lidt til enhver smag – en god blanding af øl, cider, vodka og shots vil derfor være ideelt. Tag også hensyn til dem, der ikke drikker alkohol. Det skal jo gerne være sådan, at alle får en god fest, uanset om man er til alkohol eller ej.

Skal der være et tema?

Holder man flere firmafester om året, og føler man, at festerne bliver lidt ensformige, så bør man tænke ud af boksen. Man kan f.eks. vælge at holde en temafest, hvor temaet superhelte, dyr eller kendisser er i fokus. Så får man i hvert fald tilført et ekstra sjovt element til festen.

Nu om dage kan man møde hinanden på utallige måder. Det er godt, hvordan mennesker bruger teknologien til at finde dem, der passer til dem. Det gælder både mennesker og erhvervslivet. Dog er der mange medier, og mange forskellige muligheder. Det kan være nogle af dem er bedre end andre. Det kan være, at man kan lide forskellige ting – men her er der klart et par steder, man ikke kan komme udenom.

Dating.dk er Danmarks største datingside

I 2019 er Dating.dk med det sigende domænenavn blevet målt til at være Danmarks største datingside, på tværs af hele landet. Dating.dk er for alle typer og aldre, og fungerer virkeligt godt – både som erhverv og virksomhed og for dem, der benytter sig af tjenesten. Siden har været der i lang tid, og gør altså noget rigtigt. Hvis man tvivler på det økonomiske, kan man se, at Dating.dk har massere af brugere. Som bruger skriver man sig op ved et abonnement, hvor man binder sig i 90 eller 180 dage. Man kan ydermere også få 30 dages abonnement og 15 dages abonnement (med SMS-betaling). Disse ting indikerer, at der er styr på det. Det er ikke bare for sjov, som så mange andre af disse apps. Det kan selvfølgelig godt være for sjov og hygge for den enkelte, men siden og platformen, Dating.dk, er den uomgængelige spiller. Der er muligheder for at finde folk i nærheden af dig, for at matche og for at tage til diverse events. Det er en økonomisk succeshistorie og det er en side, der er fyldt med tilfredse kunder. Man kan altså sagtens prøve at oprette en profil og finde den helt rigtige for sig. Dating.dk er muligheden for dét.

For investorerne

Der er selvfølgelig også noget bagvedliggende ved virksomheden, hvem der styrer og finansierer hvad og så videre. Det er her, at Freeway kommer ind i billedet. Freeway er en investorvirksomhed med stor succes, som formår at træffe de rigtige beslutninger med de enkelte virksomheder og formår at se, hvordan markedet hænger sammen. For os andre kan det være meget svært og komplekst, men Freeway har altså lavet flere successatsninger som for eksempel denne med Dating.dk – og det bliver man nødt til at tage hatten af for. Når forretningsmænd kan finde ud af, hvad de laver, og de gang på gang leverer gode resultater, må man naturligvis kigge på dem med respekt. Drømmer du derfor om at starte egen forretning, så kan du overveje at søge inspiration hos nogle af de succesfulde folk med dansk blod. Der er folk nok at hente inspiration fra.
Online dating er en benhård branche – dette kan Freeway og folkene bag helt sikkert nikke genkendende til. Uanset hvor stor konkurrencen er i en given branche, så er det muligt at erobre markedsandele, hvis man tør at skille sig ud og forstår at udnytte konkurrenternes svagheder. Gør man nøjagtigt ligesom alle andre, så er det meget sandsynligt, at man forsvinder i mængden. Dette er selvfølgelig ikke holdbart, hvis ambitionen netop er at bygge noget stort op.

Få billig emballage til din butik

Det er altid spændende at skulle slå dørene op for ens nye butik efter mange måneders hårdt arbejde. Er du den heldige ejer af en skøn butik, så kender du med garanti følelsen af at byde nye kunder velkomne på den første åbningsdag. Hvis du er en af dem, der på nuværende tidspunkt sidder midt i et stort planlægningsarbejde omkring åbningen af din nye butik, så kan dette skriv med garanti give dig en masse god inspiration.

Tag højde for de praktiske faktorer

Når man åbner en ny butik for første gang, så skal alle elementerne helst være på plads. Dette kan for eksempel være alt fra indretningen af butikslokalet til poserne, som kunderne får deres nyindkøbte varer ned i.

Når du skal indrette dit helt eget butikslokale, så husk altid på, at du må være tro mod den type af varer, som du sælger. Er dette for eksempel kunsthåndværk, så sørg for, at indretningen er præget af din helt egen personlige stil inden for det givne håndværk. Sælger du derimod tøj, så er det vigtigt, at indretningen giver et godt førstehåndsindtryk af, hvilken stil du prøver at sælge dine kunder. Tager vi et andet praktisk eksempel; nemlig poserne, som kunderne skal bære deres varer i, så gør det ikke noget, at du har tænkt lidt over, hvilket signal disse poser skal sende. Det lyder som en fjollet detalje, men du skal huske på, at når kunderne går fra din butik med denne pose, så skal den gerne udtrykke, hvilken butik den kommer fra. Hvis du har brug for inspiration til, hvilken type pose du kan tilbyde dine kunder, så kan du se stort udvalg af emballage ved at følge linket.

Forkæl dine første kunder

På selve åbningsdagen kan du lade dine første kunder vide, at det er en særlig dag. Dette kan du gøre ved at tilbyde et glas dejlige bobler og / eller måske sætte nogle snacks i form af chokolade og nødder frem. Denne gestus lader kunderne vide, at du er seriøs omkring denne butik og værdsætter deres interesse for din butik.

Hvis du vil sørge for, at dine familiemedlemmer og venner får lov at se butikken før alle andre, så kan du også overveje at arrangere en særlig åbningsfest for dem. Dette kunne for eksempel være i ugen op til den officielle åbningsdag. Til denne særlige åbningsfest for familie og venner kan du servere små appetitvækkere og et glas dejlige bobler, så I alle kan fejre denne særlige begivenhed.

Så udbredt er afbetaling inden for e-handel

3,4 mio. danskere køber varer eller ydelser på nettet. Det er svarende til, at tre ud af fire danskere i alderen 16 til 89 år handler på nettet. Det er et tal, der er vokset stødt med årene. En stor del af væksten kan tillægges de mange betalingsmuligheder.

Én af betalingsmuligheder, der oplever stor vækst i popularitet og efterspørgsel er afbetaling. Det bruges af et stigende antal forbrugere, hvorfor flere webshops ser sig nødsaget til at tilbyde muligheden. Det har fået snebolden til at rulle, hvorfor afbetaling er blevet et mere udbredt element inden for danske e-handel.

8 % af unge voksne køber på afbetaling

Afbetaling vokser i takt med e-handlen. Det er dog særligt et hit blandt landets unge. Det er nemlig primært forbrugere i aldersgruppen 18 til 30 år, der benytter denne finansieringsløsning. En ny statistik viser, at ca. 8% unge voksne køber på afbetaling. Det er et tal, der stiger med et par procentpoint om året.

Der købes mange varer på afbetaling, men det er primært dyre forbrugskøb, der finansieres. Det betyder, det er køb af smartphones, tablets, laptops og møbler, der primært foretages på afbetaling. Et sådant køb bliver nemlig mere overkommeligt, hvis det kan opdeles i mindre bider.

Endnu ikke en markant del af dansk e-handel

Afbetaling er fortsat en relativt ny mulighed. Derfor er det endnu ikke en synderligt markant del af dansk e-handel. Som angivet herover, er det blot 8% af forbrugere i aldersgruppen 18 til 30 år, der køber produkter på afbetaling. Tallet vokser dog, og det antydes, at der fremadrettet vil ses en større vækst.

Det sker i takt med at flere har fået øjnene op for muligheden. Det er hovedsageligt i forbindelse med dyrere forbrugskøb, at forbrugerne er begyndt at udnytte denne finansieringsmulighed. Det er endvidere blevet integreret som betalingsmulighed hos et stigende antal danske webshops.

Derfor vokser udbud og efterspørgsel i takt med hinanden. Det er svært at spå om fremtiden, men meget tyder på, at det i fremtiden vil tjene som en større del af den danske e-handel. Ikke blot blandt den unge aldersgruppe, men også blandt forbrugere, der er ældre end 30 år.

Afbetaling bliver billigere

I løbet af de seneste år er afbetaling blevet mere populært. Det har skabt en øget efterspørgsel, mens flere webshops har forsøgt at dække denne efterspørgsel. Det har skabt større konkurrence på markedet, hvorfor priserne er blevet kraftigt reduceret, og det har blot resulteret i en krig på prisparameteret.

De fleste webshops bruger en tredjepart til at håndtere selve kreditten. Én af de største aktører er Viabill, som står for kredithåndteringen hos mange hundrede danske webshops. Er det en udbyder, du ønsker at blive klogere på, så kan du læse mere hos denne informationsportal.

Har du afholdt dig fra afbetaling og øvrige finansieringsmuligheder på nettet på baggrund af udgifterne, så er det ikke længere nødvendigt. Prisniveauet er nemlig dalet drastisk. Derfor er det blot en naturlig udvikling at det optager en stadig stigende del af den danske e-handel.

Her finder du flotte firmagaver

Firmagaver er naturligvis en vigtig del af medarbejdergoderne, når de ansatte eksempelvis har fødselsdag, eller når juletiden nærmer sig. Langt de fleste virksomheder investerer hvert år i gaver til deres ansatte, da det er med til at skabe god stemning på arbejdspladsen, og da det er en måde, hvorpå virksomheder kan vise deres medarbejdere, at de sætter pris på deres indsats i den travle hverdag.

Det kan af gode grunde være svært for firmaer at finde den rette firmagave, da der findes et hav af forskellige muligheder. Derudover har de enkelte medarbejdere deres helt egne præferencer, hvorfor det selvsagt kan være en udfordring at vælge noget, som gør alle glade.

En af de virksomheder, der udmærker sig inden for gaveartikler til medarbejdere, er GaveFabrikken.dk. Her er der rig mulighed for at finde inspiration til den næste firmagave. Besøg ShopGaveFabrikken.dk her og bliv klogere på de mange muligheder inden for gode firmagaver.

Firmagaver er med til at skabe et bedre arbejdsmiljø

Medarbejdere skal naturligvis føle sig værdsatte. De bruger trods alt størstedelen af deres vågne timer på at skabe resultater for virksomheden, og derfor er det også vigtigt, at man som leder eller direktør evner at værdsætte den gode arbejdsindsats. Det kan naturligvis gøres på mange måder, men på danske arbejdspladser er det kutyme at vise taknemmelighed via firmagaver.

Er man ansvarlig for at handle firmagaver, så ved man med sikkerhed, at der kan være et stort pres. Som tidligere nævnt, så har vi som mennesker forskellige præferencer, hvorfor det kan blive noget nær umuligt at finde noget, som alle vil blive glade for. Derfor er flere og flere virksomheder begyndt at give gavekort, da det tillader, at medarbejderne selv kan bestemme, hvad de vil have.

Firmagaver er med til at motivere medarbejderne

Som virksomhedsleder ønsker man naturligvis, at virksomhedens medarbejdere yder den bedst mulige indsats hver dag, da deres indsats har direkte indflydelse på virksomhedens performance. Derfor er det også vigtigt, at man formår at motivere disse medarbejdere.

Der er mange forskellige måder at motivere medarbejdere på. Nogle måder er bedre end andre, men kigger man isoleret set på firmagaver, så kan det ofte være med til at sætte skub i medarbejdernes motivation. En god gave har nemlig den effekt, at de ansatte føler sig værdsatte, hvilket er med til at øge lysten til at skabe endnu bedre resultater.

Står du og mangler en god idé til en firmagave, så kan du eksempelvis kigge nærmere på de gavekortmuligheder, der i dag er på markedet.

Tips til din forretning

Er du indehaver af en fysisk forretning? Ønsker du at sælge mere? Savner du flere kunder i butikken? Drømmer du om at gøre din virksomhed til din levevej?

Du bør, ifald du kan nikke genkendende til alt ovenstående, gøre klogt i at læse denne guide. I dag vil vi nemlig forsøge at hjælpe dig og andre butiksindehavere med at gøre jeres forretninger mere indbydende. Vi vil i den anledning byde ind med fire konkrete tips, som alle butiksejere kan praktisere uanset økonomi.

Investér i praktisk og hyggelig belysning

Det første – og måske bedste – tip er at lukke lyset ind. Det er nemlig alfa og omega, at din forretning er både lys og indbydende. Det er især vigtigt i vinterhalvåret, hvor det hele godt kan synes en smule mørkt og trist. Ønsker du ikke, at dine potentielle kunder skal overse din butik i farten, så kan du med god grund prioritere belysningen, som alt andet lige er et vigtigt element.

En konkret anbefaling går på at købe halogenpærer til butikken. Halogenpærer er måske ikke den mest energirigtige form for belysning, men lyskilden kan til gengæld byde på god farvegengivelse, varmt lys og en generel lang levetid. Disse egenskaber bør man ikke undervurdere. Opsummeret kan halogenpærer være en god investering.
Skab den ønskede atmosfære med musik

Musik eller ingen musik?

Dét er det evige dilemma for rigtig mange forretningsindehavere. Der er uden tvivl delte holdninger til dette, men spørger man forbrugerne, så kan de fleste godt lide, at der bliver skabt en behagelig stemning gennem musik. Dog er det alfa og omega, at musikken ikke er for høj, da det ifølge flere undersøgelser er noget, som kan skræmme kunderne væk.

Man skal naturligvis ikke spille musik bare for at spille musik. Det er i hvert fald vigtigt, at man tænker over, hvem ens målgruppe er, og hvilket signal man ønsker at sende med musikken. Ellers kan dette tiltag give bagslag. Bemærk i øvrigt at der skal indhentes op til flere tilladelser, hvis det skal være lovligt at spille musik i en forretning.
Skab plads

Mange butiksindehavere begår den fejltagelse, at de propper deres forretninger med varer, så kunderne nærmest ikke kan gå mellem hylderne. Dette er et no-go, hvis man gerne vil holde på sine kunder, som formentlig vil få en klaustrofobisk oplevelse, hvis der pga. et overflod af varer er meget trængt i butikken.

I dag findes der en lang række moderne og pladsbesparende reolløsninger, som man kan overveje at implementere i sin forretning, hvis man savner mere plads og luft.

Leg med lugtesansen

Det fjerde og sidste tip i denne omgang går på at lege med lugtesansen. Du kan i den forbindelse give dig i kast med rigtig mange forskellige tiltag. Det er for eksempel en god idé at aktivere lugtesansen ved brug af duftlys eller duftpinde. Når man leger med sanserne, bør man ikke kun tage højde for målgruppen og branchen. Man bør også tage højde for årstiden og eventuelle trends.

Hvad definerer den perfekte præsentation? Hvordan bliver man bedre til at tale foran mange mennesker? Hvordan gør jeg min præsentation mere levende? Alle disse spørgsmål vil du få besvaret i dette blogindlæg. Drømmer du om at blive bedre til at præsentere cases, budgetter eller noget helt tredje, så har du besøgt den rigtige side.

Den gode præsentation

En præsentation bliver som regel kun vellykket, hvis taleren, i dette tilfælde dig, har et budskab, kender modtagerne og desuden har forberedt sig godt.

Inden du går i gang med at planlægge, hvad du skal sige, bør du sætte dig grundigt ind i, hvem modtagerne er. Det er ikke nok at definere modtagernes alder og køn. Der skal også være styr på interesser, arbejdsområder og meget mere. Jo mere du ved om dine tilhørere, desto bedre forudsætninger har du for at brænde igennem med din præsentation. Derfor bør du bruge tid på research.

Dernæst er det vigtigt at forstå, at dét at præsentere ikke er det samme som at være oplæser. Med andre ord skal du så vidt muligt frigøre dig fra dine talekort e.l. Det er i den forbindelse vigtigt, at du har forberedt dig godt, så du ikke glemmer, hvad du skal sige midt under præsentationen. Det kan hurtigt blive en kaotisk og pinlig affære.

Som taler er det alfa og omega, at du så vidt muligt appellerer til både fornuft og følelse. Det gør nemlig din præsentation betydeligt mere levende, hvilket fanger og fastholder lytternes opmærksomhed. Endvidere er det en god idé at bruge både eksempler og historier i forbindelse med en præsentation.

PowerPoint er et sikkert valg

PowerPoint hører til blandt de mest udbredte værktøjer til at lave præsentationer. Dét er selvfølgelig ikke helt tilfældigt. Værktøjet gør det muligt at lave præsentationer, som gennem filmisk bevægelse, avanceret animation og et flot design, giver tilhørerne en gennemført god oplevelse.

PowerPoint er et populært og anmelderrost værktøj, jovist, men hvordan kommer man i gang? Anbefalingen går herfra på at deltage i et eller flere kurser. Kurser i PowerPoint koster ikke det store, men man bør bestemt ikke undervurdere, hvad et sådant kursus kan give en af viden og inspiration. Vi er overbeviste om, at der også findes et kursus, som passer til dine ambitioner, niveau og behov. Du kan blive klogere på de mange lokale kurser ved at søge på powerpoint kursus københavn – udskift evt. bynavnet.

De fleste kurser er tilegnet professionelle, men der er ingen krav om, at du skal mestre disciplinen på højeste plan. Du deltager trods alt i et kursus for at blive klogere og for at blive inspireret til at blive en bedre taler.

Fremgang på Mercedes Benz leasing

Mercedes Benz hører til blandt danskernes foretrukne bilmærker – og har gjort det i mange år efterhånden. Det er næppe gået din næse forbi.

Interessen er ikke kun stor blandt private, men også blandt virksomheder, som sætter pris på kompromisløs køreglæde og høj sikkerhed. Faktisk bliver der solgt så mange luksusbiler fra Mercedes Benz, at man nærmest ikke kan rulle ned ad en gade uden at få øje på en bil fra det succesfulde tyske bilmærke.

FDM kunne tidligere på året afsløre, at Mercedes Benz C-klasse var at finde på top 30 listen over danskernes favoritbiler anno 2018. Bilproducenten har dog også enorm succes med nogle af deres øvrige, herunder mindre, bilmodeller. I artiklen skal vi se nærmere på, hvordan året er gået for tyske Mercedes Benz.

Lancering af ny elbil

Mercedes-Benz EQC hører utvivlsomt til blandt årets mest interessante billanceringer.

Der er selvfølgelig tale om den spritnye elbil, som byder på op til 450 km. aktionsradius, imponerende acceleration, opladning på farten og meget mere. Mercedes-Benz EQC er fremtidens bil – i hvert fald ifølge producenten selv.

Skal du have fingrene i den lærenemme, fleksible, driftsikre og rummelige elbil? I så fald kan du godt begynde at glæde dig til sommeren 2019. Omtalte elbil forventes nemlig at lande på det danske marked næste sommer. Du kan læse meget mere om den fremtidssikrede bil på nettet, hvis du er nysgerrig efter at lære mere om dens funktioner, specifikationer og muligheder.

Mercedes er uden tvivl en seriøs konkurrent til Tesla og de mange andre producenter af elbiler. Er du mest til Mercedes eller Tesla? Giv gerne din mening til kende via kommentarfeltet.

En af de mest populære leasingbiler

Mercedes Benz leasing er bestemt ikke noget nyt fænomen. Man har efterhånden kunne lease de tyskproducerede biler i en lang årrække.

Mercedes leasing er nærmest udelukkende blevet mere udbredt med årene. Efterspørgslen har i perioder været så massiv, at danske leasingselskaber har haft mere end svært ved at følge med. Det er især leasingformen flexleasing, som har hittet i 2018.

Ønsker du at lease?

Drømmer du også om at lease en luksusbil fra et af verdens mest eftertragtede mærker? Så skal du sætte dig godt til rette i kontorstolen og nyde det store udvalg af leasingbiler, som du bliver præsenteret for på nettet.

Husk at tage højde for årgang, kilometer, brændstof, udbetaling, depositum, serviceaftale m.v. Især økonomiske faktorer som udbetaling og månedlig leasingydelse er yderst vigtige. Du skal nemlig sikre dig, at du rent faktisk har råd til at lease den givne bil. Forhør dig evt. i banken, hvis du har svært ved at gennemskue, hvad en leasingbil vil komme til at have af betydning for din økonomi.

Bemærk at der ikke kun skal sættes penge af til depositum og ydelse, men også til brændstof, bilforsikring, bilvask og meget mere. Det er dyrere at have bil, end man lige forestiller sig.

Fem af de bedste marketing tips du kan få

Du er som selvstændig erhvervsdrivende – uanset branche og størrelse – nødt til at gøre dig nogle tanker om markedsføring. Uden en sammenhængende markedsføringsplan får du nemlig mere end svært ved at nå dine mål. Mangler du inspiration til din markedsføring? I så fald kan du nyde godt af vores uundværlige markedsføringstips.

Lær din målgruppe at kende

Alle virksomheder har en eller flere målgrupper – nogen flere og større end andre.

De fleste virksomheder har en god idé om, hvem deres målgruppe er, men det er desværre ikke nok at vide, om ens målgruppe består af mænd eller kvinder. Det er nemlig svært at målrette ens markedsføring, hvis man kun er bekendt med kønnet på målgruppen.

Jo mere du ved om dine potentielle kunder, desto bedre mulighed har du for at målrette din annoncering. Hvor gamle er de? Hvor bor de? Hvad interesserer de sig for? Hvordan ser deres økonomi ud? Og sådan kan man blive ved… Lav med fordel en grundig målgruppeanalyse.

Vær ikke bange for at outsource hele eller dele af markedsføringen

Det er svært at skabe vækst uden at bruge tid og penge på markedsføring. Der er dog ingen, som siger, at du absolut skal tage dig af det hele. Er du mere kompetent inden for salg og kundeservice, så kan du outsource hele eller dele af din markedsføring til et bureau. Du kan i den anledning overveje at hyre et reklamebureau. Det typiske reklamebureau kan hjælpe med alt fra strategi og branding til content marketing og sociale medier.

Husk den røde tråd

Der er som udgangspunkt intet i vejen for at arbejde med både søgemaskineoptimering, sociale medier og nyhedsbrev, så længe man sørger for at bevare en rød tråd. Du skal i den forbindelse spørge dig selv om, hvad du ønsker at fremhæve ved din virksomhed. Skal det være god service, lave priser, høj kvalitet eller noget helt fjerde? For at skabe en rød tråd skal du tænke nøje over din brug af tekst, billeder, video og andet grafisk materiale. Dette kan dit reklamebureau helt sikkert hjælpe dig med.

Pas på dine penge

Man skal bruge penge for at tjene penge.

Ja, den er god nok. At du skal bruge penge er dog ikke ensbetydende med, at du ikke skal passe på dine penge. Man kan hurtigt komme til at brænde en formue af på markedsføring uden de store resultater, hvis man ikke evner at vælge de rette markedsføringskanaler. Derfor opfordrer vi dig til at stille skarpt på, hvad du får ud af dine markedsføringskroner. Skal du evt. give din markedsføringsplan en overhaling?

Vær kreativ og nytænkende

Du kommer aldrig nogensinde til at overhale dine konkurrenter, hvis du gør nøjagtigt det samme som dem. Det gælder både hvad angår dit udvalg, din kvalitet og din markedsføring. Generelt er det en god idé at være kreativ og nytænkende – især når man arbejder med markedsføring. Det handler jo om at få din virksomhed til at skille sig ud fra mængden. Hvorfor skal folk vælge netop din virksomhed? Det skal du gerne have et godt svar på – og kunne formidle det gennem din markedsføring.

Kilde: Markant Reklamebureau A/S – reklamebureau Kolding