,

Der investeres i firmagaver som aldrig før

Her finder du flotte firmagaver

Firmagaver er naturligvis en vigtig del af medarbejdergoderne, når de ansatte eksempelvis har fødselsdag, eller når juletiden nærmer sig. Langt de fleste virksomheder investerer hvert år i gaver til deres ansatte, da det er med til at skabe god stemning på arbejdspladsen, og da det er en måde, hvorpå virksomheder kan vise deres medarbejdere, at de sætter pris på deres indsats i den travle hverdag.

Det kan af gode grunde være svært for firmaer at finde den rette firmagave, da der findes et hav af forskellige muligheder. Derudover har de enkelte medarbejdere deres helt egne præferencer, hvorfor det selvsagt kan være en udfordring at vælge noget, som gør alle glade.

En af de virksomheder, der udmærker sig inden for gaveartikler til medarbejdere, er GaveFabrikken.dk. Her er der rig mulighed for at finde inspiration til den næste firmagave. Besøg ShopGaveFabrikken.dk her og bliv klogere på de mange muligheder inden for gode firmagaver.

Firmagaver er med til at skabe et bedre arbejdsmiljø

Medarbejdere skal naturligvis føle sig værdsatte. De bruger trods alt størstedelen af deres vågne timer på at skabe resultater for virksomheden, og derfor er det også vigtigt, at man som leder eller direktør evner at værdsætte den gode arbejdsindsats. Det kan naturligvis gøres på mange måder, men på danske arbejdspladser er det kutyme at vise taknemmelighed via firmagaver.

Er man ansvarlig for at handle firmagaver, så ved man med sikkerhed, at der kan være et stort pres. Som tidligere nævnt, så har vi som mennesker forskellige præferencer, hvorfor det kan blive noget nær umuligt at finde noget, som alle vil blive glade for. Derfor er flere og flere virksomheder begyndt at give gavekort, da det tillader, at medarbejderne selv kan bestemme, hvad de vil have.

Firmagaver er med til at motivere medarbejderne

Som virksomhedsleder ønsker man naturligvis, at virksomhedens medarbejdere yder den bedst mulige indsats hver dag, da deres indsats har direkte indflydelse på virksomhedens performance. Derfor er det også vigtigt, at man formår at motivere disse medarbejdere.

Der er mange forskellige måder at motivere medarbejdere på. Nogle måder er bedre end andre, men kigger man isoleret set på firmagaver, så kan det ofte være med til at sætte skub i medarbejdernes motivation. En god gave har nemlig den effekt, at de ansatte føler sig værdsatte, hvilket er med til at øge lysten til at skabe endnu bedre resultater.

Står du og mangler en god idé til en firmagave, så kan du eksempelvis kigge nærmere på de gavekortmuligheder, der i dag er på markedet.

, ,

Fire tips til at gøre din forretning mere indbydende

Tips til din forretning

Er du indehaver af en fysisk forretning? Ønsker du at sælge mere? Savner du flere kunder i butikken? Drømmer du om at gøre din virksomhed til din levevej?

Du bør, ifald du kan nikke genkendende til alt ovenstående, gøre klogt i at læse denne guide. I dag vil vi nemlig forsøge at hjælpe dig og andre butiksindehavere med at gøre jeres forretninger mere indbydende. Vi vil i den anledning byde ind med fire konkrete tips, som alle butiksejere kan praktisere uanset økonomi.

Investér i praktisk og hyggelig belysning

Det første – og måske bedste – tip er at lukke lyset ind. Det er nemlig alfa og omega, at din forretning er både lys og indbydende. Det er især vigtigt i vinterhalvåret, hvor det hele godt kan synes en smule mørkt og trist. Ønsker du ikke, at dine potentielle kunder skal overse din butik i farten, så kan du med god grund prioritere belysningen, som alt andet lige er et vigtigt element.

En konkret anbefaling går på at købe halogenpærer til butikken. Halogenpærer er måske ikke den mest energirigtige form for belysning, men lyskilden kan til gengæld byde på god farvegengivelse, varmt lys og en generel lang levetid. Disse egenskaber bør man ikke undervurdere. Opsummeret kan halogenpærer være en god investering.
Skab den ønskede atmosfære med musik

Musik eller ingen musik?

Dét er det evige dilemma for rigtig mange forretningsindehavere. Der er uden tvivl delte holdninger til dette, men spørger man forbrugerne, så kan de fleste godt lide, at der bliver skabt en behagelig stemning gennem musik. Dog er det alfa og omega, at musikken ikke er for høj, da det ifølge flere undersøgelser er noget, som kan skræmme kunderne væk.

Man skal naturligvis ikke spille musik bare for at spille musik. Det er i hvert fald vigtigt, at man tænker over, hvem ens målgruppe er, og hvilket signal man ønsker at sende med musikken. Ellers kan dette tiltag give bagslag. Bemærk i øvrigt at der skal indhentes op til flere tilladelser, hvis det skal være lovligt at spille musik i en forretning.
Skab plads

Mange butiksindehavere begår den fejltagelse, at de propper deres forretninger med varer, så kunderne nærmest ikke kan gå mellem hylderne. Dette er et no-go, hvis man gerne vil holde på sine kunder, som formentlig vil få en klaustrofobisk oplevelse, hvis der pga. et overflod af varer er meget trængt i butikken.

I dag findes der en lang række moderne og pladsbesparende reolløsninger, som man kan overveje at implementere i sin forretning, hvis man savner mere plads og luft.

Leg med lugtesansen

Det fjerde og sidste tip i denne omgang går på at lege med lugtesansen. Du kan i den forbindelse give dig i kast med rigtig mange forskellige tiltag. Det er for eksempel en god idé at aktivere lugtesansen ved brug af duftlys eller duftpinde. Når man leger med sanserne, bør man ikke kun tage højde for målgruppen og branchen. Man bør også tage højde for årstiden og eventuelle trends.

, ,

Opskriften på den perfekte præsentation

Hvad definerer den perfekte præsentation? Hvordan bliver man bedre til at tale foran mange mennesker? Hvordan gør jeg min præsentation mere levende? Alle disse spørgsmål vil du få besvaret i dette blogindlæg. Drømmer du om at blive bedre til at præsentere cases, budgetter eller noget helt tredje, så har du besøgt den rigtige side.

Den gode præsentation

En præsentation bliver som regel kun vellykket, hvis taleren, i dette tilfælde dig, har et budskab, kender modtagerne og desuden har forberedt sig godt.

Inden du går i gang med at planlægge, hvad du skal sige, bør du sætte dig grundigt ind i, hvem modtagerne er. Det er ikke nok at definere modtagernes alder og køn. Der skal også være styr på interesser, arbejdsområder og meget mere. Jo mere du ved om dine tilhørere, desto bedre forudsætninger har du for at brænde igennem med din præsentation. Derfor bør du bruge tid på research.

Dernæst er det vigtigt at forstå, at dét at præsentere ikke er det samme som at være oplæser. Med andre ord skal du så vidt muligt frigøre dig fra dine talekort e.l. Det er i den forbindelse vigtigt, at du har forberedt dig godt, så du ikke glemmer, hvad du skal sige midt under præsentationen. Det kan hurtigt blive en kaotisk og pinlig affære.

Som taler er det alfa og omega, at du så vidt muligt appellerer til både fornuft og følelse. Det gør nemlig din præsentation betydeligt mere levende, hvilket fanger og fastholder lytternes opmærksomhed. Endvidere er det en god idé at bruge både eksempler og historier i forbindelse med en præsentation.

PowerPoint er et sikkert valg

PowerPoint hører til blandt de mest udbredte værktøjer til at lave præsentationer. Dét er selvfølgelig ikke helt tilfældigt. Værktøjet gør det muligt at lave præsentationer, som gennem filmisk bevægelse, avanceret animation og et flot design, giver tilhørerne en gennemført god oplevelse.

PowerPoint er et populært og anmelderrost værktøj, jovist, men hvordan kommer man i gang? Anbefalingen går herfra på at deltage i et eller flere kurser. Kurser i PowerPoint koster ikke det store, men man bør bestemt ikke undervurdere, hvad et sådant kursus kan give en af viden og inspiration. Vi er overbeviste om, at der også findes et kursus, som passer til dine ambitioner, niveau og behov. Du kan blive klogere på de mange lokale kurser ved at søge på powerpoint kursus københavn – udskift evt. bynavnet.

De fleste kurser er tilegnet professionelle, men der er ingen krav om, at du skal mestre disciplinen på højeste plan. Du deltager trods alt i et kursus for at blive klogere og for at blive inspireret til at blive en bedre taler.

,

Mercedes Benz vinder frem på det danske bilmarked

Fremgang på Mercedes Benz leasing

Mercedes Benz hører til blandt danskernes foretrukne bilmærker – og har gjort det i mange år efterhånden. Det er næppe gået din næse forbi.

Interessen er ikke kun stor blandt private, men også blandt virksomheder, som sætter pris på kompromisløs køreglæde og høj sikkerhed. Faktisk bliver der solgt så mange luksusbiler fra Mercedes Benz, at man nærmest ikke kan rulle ned ad en gade uden at få øje på en bil fra det succesfulde tyske bilmærke.

FDM kunne tidligere på året afsløre, at Mercedes Benz C-klasse var at finde på top 30 listen over danskernes favoritbiler anno 2018. Bilproducenten har dog også enorm succes med nogle af deres øvrige, herunder mindre, bilmodeller. I artiklen skal vi se nærmere på, hvordan året er gået for tyske Mercedes Benz.

Lancering af ny elbil

Mercedes-Benz EQC hører utvivlsomt til blandt årets mest interessante billanceringer.

Der er selvfølgelig tale om den spritnye elbil, som byder på op til 450 km. aktionsradius, imponerende acceleration, opladning på farten og meget mere. Mercedes-Benz EQC er fremtidens bil – i hvert fald ifølge producenten selv.

Skal du have fingrene i den lærenemme, fleksible, driftsikre og rummelige elbil? I så fald kan du godt begynde at glæde dig til sommeren 2019. Omtalte elbil forventes nemlig at lande på det danske marked næste sommer. Du kan læse meget mere om den fremtidssikrede bil på nettet, hvis du er nysgerrig efter at lære mere om dens funktioner, specifikationer og muligheder.

Mercedes er uden tvivl en seriøs konkurrent til Tesla og de mange andre producenter af elbiler. Er du mest til Mercedes eller Tesla? Giv gerne din mening til kende via kommentarfeltet.

En af de mest populære leasingbiler

Mercedes Benz leasing er bestemt ikke noget nyt fænomen. Man har efterhånden kunne lease de tyskproducerede biler i en lang årrække.

Mercedes leasing er nærmest udelukkende blevet mere udbredt med årene. Efterspørgslen har i perioder været så massiv, at danske leasingselskaber har haft mere end svært ved at følge med. Det er især leasingformen flexleasing, som har hittet i 2018.

Ønsker du at lease?

Drømmer du også om at lease en luksusbil fra et af verdens mest eftertragtede mærker? Så skal du sætte dig godt til rette i kontorstolen og nyde det store udvalg af leasingbiler, som du bliver præsenteret for på nettet.

Husk at tage højde for årgang, kilometer, brændstof, udbetaling, depositum, serviceaftale m.v. Især økonomiske faktorer som udbetaling og månedlig leasingydelse er yderst vigtige. Du skal nemlig sikre dig, at du rent faktisk har råd til at lease den givne bil. Forhør dig evt. i banken, hvis du har svært ved at gennemskue, hvad en leasingbil vil komme til at have af betydning for din økonomi.

Bemærk at der ikke kun skal sættes penge af til depositum og ydelse, men også til brændstof, bilforsikring, bilvask og meget mere. Det er dyrere at have bil, end man lige forestiller sig.

, ,

Fem markedsføringstips du ikke kan leve foruden

Fem af de bedste marketing tips du kan få

Du er som selvstændig erhvervsdrivende – uanset branche og størrelse – nødt til at gøre dig nogle tanker om markedsføring. Uden en sammenhængende markedsføringsplan får du nemlig mere end svært ved at nå dine mål. Mangler du inspiration til din markedsføring? I så fald kan du nyde godt af vores uundværlige markedsføringstips.

Lær din målgruppe at kende

Alle virksomheder har en eller flere målgrupper – nogen flere og større end andre.

De fleste virksomheder har en god idé om, hvem deres målgruppe er, men det er desværre ikke nok at vide, om ens målgruppe består af mænd eller kvinder. Det er nemlig svært at målrette ens markedsføring, hvis man kun er bekendt med kønnet på målgruppen.

Jo mere du ved om dine potentielle kunder, desto bedre mulighed har du for at målrette din annoncering. Hvor gamle er de? Hvor bor de? Hvad interesserer de sig for? Hvordan ser deres økonomi ud? Og sådan kan man blive ved… Lav med fordel en grundig målgruppeanalyse.

Vær ikke bange for at outsource hele eller dele af markedsføringen

Det er svært at skabe vækst uden at bruge tid og penge på markedsføring. Der er dog ingen, som siger, at du absolut skal tage dig af det hele. Er du mere kompetent inden for salg og kundeservice, så kan du outsource hele eller dele af din markedsføring til et bureau. Du kan i den anledning overveje at hyre et reklamebureau. Det typiske reklamebureau kan hjælpe med alt fra strategi og branding til content marketing og sociale medier.

Husk den røde tråd

Der er som udgangspunkt intet i vejen for at arbejde med både søgemaskineoptimering, sociale medier og nyhedsbrev, så længe man sørger for at bevare en rød tråd. Du skal i den forbindelse spørge dig selv om, hvad du ønsker at fremhæve ved din virksomhed. Skal det være god service, lave priser, høj kvalitet eller noget helt fjerde? For at skabe en rød tråd skal du tænke nøje over din brug af tekst, billeder, video og andet grafisk materiale. Dette kan dit reklamebureau helt sikkert hjælpe dig med.

Pas på dine penge

Man skal bruge penge for at tjene penge.

Ja, den er god nok. At du skal bruge penge er dog ikke ensbetydende med, at du ikke skal passe på dine penge. Man kan hurtigt komme til at brænde en formue af på markedsføring uden de store resultater, hvis man ikke evner at vælge de rette markedsføringskanaler. Derfor opfordrer vi dig til at stille skarpt på, hvad du får ud af dine markedsføringskroner. Skal du evt. give din markedsføringsplan en overhaling?

Vær kreativ og nytænkende

Du kommer aldrig nogensinde til at overhale dine konkurrenter, hvis du gør nøjagtigt det samme som dem. Det gælder både hvad angår dit udvalg, din kvalitet og din markedsføring. Generelt er det en god idé at være kreativ og nytænkende – især når man arbejder med markedsføring. Det handler jo om at få din virksomhed til at skille sig ud fra mængden. Hvorfor skal folk vælge netop din virksomhed? Det skal du gerne have et godt svar på – og kunne formidle det gennem din markedsføring.

Kilde: Markant Reklamebureau A/S – reklamebureau Kolding

, ,

Digitale advokatkontorer vinder frem

Digitalisering af advokatbranchen

I dag kan man stort set alt online.

Du kan kommunikere med venner og bekendte, betale regninger, blogge om din hverdag, spille spil og se film. Der er sågar mulighed for at få hjælp til at løse juridiske udfordringer. Det er her, at de moderne advokatkontorer kommer ind i billedet. Den øgede digitalisering har fået mange flere virksomheder, herunder advokatfirmaer, med på den digitale bølge.

Derfor er den digitale advokat eftertragtet

Du kan, uanset om du er på udkig efter en boligadvokat, familieadvokat, skatteadvokat eller en helt fjerde advokattype, få hjælp på nettet. Den mulighed kan du med god grund benytte dig af. Der er nemlig rigtig mange fordele forbundet med dette. Lad os kort præsentere dig for de mest fremtrædende fordele herunder:

  • Unik tilgængelighed
  • Billigere salær
  • Høj datasikkerhed
  • Landsdækkende

NEMADVOKAT er et af de advokatfirmaer, som har satset stort på digital rådgivning. Det har foreløbigt været en stor succes, hvorfor flere konkurrerende firmaer helt naturligt har valgt at følge trop. NEMADVOKAT yder i dag kompetent rådgivning til private såvel som virksomheder. Som privatperson kan du for eksempel få køberrådgivning, hvis du drømmer om at købe bolig. Det landsdækkende advokatfirma med hovedbase i Glostrup er specialister i køb af bolig.

Fremtiden for digitale advokatfirmaer ser lys ud

Som enhver anden person med en hektisk hverdag ønsker du naturligvis at frigøre så meget tid til afslapning og hygge som muligt.

Er ovenstående korrekt antaget? I så fald bør du benytte dig af internettets mange muligheder. Skal du købe bolig, så hiv fat i en digital boligadvokat, som kan hjælpe dig med at sikre en tryg bolighandel. Man kan i princippet godt købe ejendom uden at have en advokat med på sidelinjen, hvis man altså er villig til at løbe en stor unødig risiko. Det kan som udgangspunkt ikke anbefales at fravælge advokathjælp i denne sammenhæng.

Generelt ser fremtiden for digitale virksomheder, herunder advokatfirmaer, meget lys ud. Det forholder sig nemlig således, at vi mennesker bliver mere og mere digitale. Der er trods alt ikke mange nulevende danskere, som ikke enten ejer en smartphone, tablet eller laptop. De digitale enheder får større og større magt – om man vil det eller ej. Fortsætter udviklingen i samme retning, så må man forvente, at de digitale firmaer bliver ved med at høste succes. Intet peger på, at den digitale udvikling vil gå i stå lige foreløbigt.

Du kan takket være de nye digitale muligheder få hjælp fra advokatfirmaer fra hele landet. Så længe det foregår digitalt, har det nemlig intet at sige, om advokaten befinder sig i Skagen, København, Odense eller Viborg. Der er typisk mulighed for at få rådgivning via både chat, telefon og e-mail. Hjælpen er altså aldrig mere end én besked eller ét opkald væk. Det er da betryggende.

Advokatbranchen er i hastig udvikling

Der sker rigtig meget inden for advokatbranchen i disse år. Foruden en øget digitalisering kan man glæde sig over den generelt øgede gennemsigtighed og de faldende priser. Der opleves intens konkurrence i branchen, hvilket helt naturligt får priserne til at falde. Det betyder, at du kan hyre en advokat uden at skulle betale et tårnhøjt salær.

, ,

Fem nemme måder at forbedre virksomheden

I mange virksomheder kan ting godt komme til at stå lidt stille. Kommer det til at ske, kan det være fordi, man er blevet en smule mindre ambitiøs, og det kan måske betyde, at virksomheden går i stå eller ligefrem går tilbage. Derfor bør man altid bestræbe sig på at forbedre sig hver eneste dag.

Det er selvfølgelig en proces, som er nemmere sagt end gjort, og det kræver snilde og klogskab – og en masse hårdt arbejde – hvis man skal forbedre sig hele tiden. Men der er en række områder, hvorpå man kan holde sig selv i gang. Og det kigger vi nærmere på nedenfor.

Vær opmærksom på faresignaler

Det er måske lidt nemt at sige, men det er faktisk vældig vigtigt, at man altid tænker over, om der er faresignaler i virksomheden. Når det kommer til udvikling, kan det eksempelvis handle om, at medarbejderne virker ugidelige eller ligeglade, eller at folk ikke virker som om, de tror på projektet. Er denne del ved at skride, er det vigtigt at få italesat problemer og forhåbentlig få dem løst hurtigst muligt. Det handler om, at man aldrig kommer så langt ud, at tingene ikke kan rettes op igen.
Faresignaler kan også handle om, at indtjeningen bliver mindre, og man derfor ikke tjener nær så meget på sine produkter. Her bør man selvfølgelig undersøge lidt nærmere, hvor udviklingen måske er sådan.

Styr på tiden

I en virksomhed er det vigtigt at vide, hvad medarbejderne laver, og hvor effektive de er. Det behøver ikke handle om, at man holder strengt øje med dem, så de ingen frihed har, men det kan godt handle om, at de ved, at man holder øje med, hvad de laver. Derfor kan tidsregistrering i en virksomhed faktisk sagtens vise sig at være en ret fornuftig idé.
Dette kan fås gennem virksomheder, som har specialiseret sig i den slags, og i mange tilfælde er det et rigtig nemt system at monitorere, som samtidig er smart for begge parter. Find tidsregistrering her og vær sikker på et nemt og sikkert system, som virker.

De rigtige støtter

Som virksomhed skal man være medlem af diverse foreninger og organisationer, så man har nogle organisationer bag sig, som kan hjælpe i pressede situationer. Man bør også kende til relevante interesseorganisationer, som kan tale ens sag, hvis der er tvivlsspørgsmål, eller det handler om PR. Det gælder eksempelvis, hvis man har en fødevarevirksomhed, hvor eksempelvis certificeringsorganisationer kan stå bag, hvis der er problemer.
Hos SMV fødevarer går man op i at støtte interesserne for disse virksomheder, og de gør generelt et stort stykke arbejde i den forbindelse. Besøg siden her og få et indblik i deres arbejde.

Få tilfældigheder

Det handler ofte om at skabe så få tilfældigheder som muligt, hvis man vil have fremgang. Man skal ikke bare lade skæbnen være op til held, for hvis man dygtiggør sig, kommer held eller uheld måske slet ikke ind i billedet. Hav derfor den indstilling, at du selv kan gøre noget ved tingene.
Innovation
I den forbindelse bør man øve sig i at tænke innovativt. Kan man tænke ud af boksen, når tingene bliver svære, har man også bedre chancer for at kunne håndtere pressede situationer undervejs.

, , ,

3 ting dit ordrestyringssystem skal kunne

Ordrestyring er ikke altid så nemt, som det måske lyder. Det ved du også allerede, hvis du tidligere har haft stiftet bekendtskab med den del af salgsarbejdet i din organisation. For ordrestyring er ikke kun at skaffe dine ordrer; det er også at samle sig et overblik over dine nuværende kunder, nye kunder, økonomien. Alt i alt handler ordrestyring helt essentielt set om effektivitet og overblik. Giver dit nuværende system dig dette?

Hvis ikke, så læser du med det rette sted. Herunder giver dig nemlig 3 elementer i dit ordrestyringssystem, som bør fremstå som værende helt essentielle for både dig, dine medarbejdere og din virksomhed. Se mere om ordrestyring her og find en oplagt kandidat til dit kommende ordrestyringssystem.

Det vigtigste er dit overblik

Overblikket er dét, som man aldrig må miste. Ryger overblikket, så bevæger tingene sig hurtigt sydpå, medarbejderne arbejder måske ikke i sammen retning, og sådan kunne man blive ved. I salg og administration er overblikket alfa og omega, og sådan er det også med dit ordrestyringssystem.

Hvordan står det til med store såvel som små ordrer, bliver tingene gjort effektivt, og er der system i tingene? Alt dette skal din ordrestyring give dig – gør den ikke det, så er det måske på tide med et bedre system.

Undgå dobbeltarbejde mellem salg og økonomi

Dobbeltarbejde er en sand fjende for rigtig mange virksomheder i Danmark. Der skal for alt i verden være styr på salg og økonomi – for hvor er man ellers på vej hen? Med andre ord er det derfor helt essentielt, at dit implementerede system til ordrestyring sørger for, at du undgår dobbeltarbejde, således at du ikke skal skifte mellem programmer og databaser konstant.

Besøger du eksempelvis linket tidligere i artiklen, vil du få indblik i et eksempel på et system, som er i stand til at integrere forskellige regnskabsprogrammer og markedsdatabaser. Således får du det hele i ét system, så du undgår dobbeltarbejde og tidsspilde.

Gør dine tilbud til din force

Med det rette ordrestyringssystem får du altså overblik og effektivitet. Men du bør også få adgang til en mulighed for at gøre ordrer til din styrke i dit salgsteam. Det rette ordrestyringssystem skal nemlig give dine sælgere data, som stemmer overens med jeres virkelighed; hvad er de rigtige priser, hvad er jeres standardrabatter og hvordan og hvorledes med eksempelvis ordrer i en fremmed valuta? Et ordresystem bør give dine medarbejdere dette overblik.

Mere konkret vil et ordresystem give dine sælgere detaljer på de vigtige ting. Det betyder, at man som virksomhed kan bevæge sig væk fra salg baseret på mavefornemmelser og intuition og over til salg baseret på et datadrevet grundlag. Dette vil forbedre dine mersalgsevner, dine ringelister, dine tilbud og mange andre ting.

Med andre ord er grundlaget for solidt salg og dermed effektiv forretning baseret på et solidt ordresystem, og der er masser af ting at tage højde for, når man deraf vælger sit system.

, ,

Lad være med at spare penge på emballeringen af dine varer

Gå ikke ned på kvalitetsemballage

Som virksomhedsejer er der områder som er spændende og områder som er trivielle og hverdagsagtige. De spændende områder er selvsagt dem som får tildelt den største opmærksomhed og årvågenhed. Det kan være strategilægning, produktudvikling og elementer med henblik på virksomhedsvækst og udvikling. Det er nødvendigt at have et drive og en vision for ens firmas udvikling. Men det gør desværre ofte at de arbejdsområder som ikke har samme udfordring bliver forsømt og her er emballering en af dem.

Udnyt mulighederne med emballering

I forhold til mange andre aspekter af virksomhedsdrift så har emballering ikke samme appeal. Men det er her mange virksomhedsejere ikke indser de muligheder der er med korrekt emballering.

For det første er det en oplagt mulighed for branding af virksomheden. For merprisen for at få logoer på plastfolie og papkasser er minimal i forhold til hvilke eksponering disse får under transporten. Ved at sætte logoer på ens emballeringsgenstande tjener disse mere som en investering end en regulær udgift.

Emballering kan gavne mere end øget brandværdi

Det er dog ikke kun i forhold til en øget brandgenkendelighed at emballering kommer til sin ret. Ved at emballere korrekt nedbringer man også risikoen for tab i forbindelse med transporten. Dette tiltag kan virke så kostbesparende at udgiften til emballeringen bliver langt opvejet af det nedbragte svind.

Foruden branding og nedbringelse af svind kan korrekt og professionel emballering medføre at antallet af slutbruger reklamationer nedbringes. For er kunden i tvivl om varen har lidt fysisk overlast i forbindelse med transporten så kan en af de udslagsgivende faktorer for om de henvender sig, være om varen har været korrekt emballeret. Har varen været korrekt og forsvarligt emballeret under transporten så er der en chance for at der ikke bliver reklameret. Scanlux leverer plastfolie til emballageindustrien så leder du efter en leverandør, som tilmed kan leverer med logo, så er Scanlux et oplagt valg.

En sidste positiv følgevirkning af emballering med logo er at det også hjælper med intern branding. Det gør at de ansatte fra pakkebordet til transportbåndet føler sig som en del af holdet da de hele tiden ser firmaets logo og bliver mindet om de er en del af en større helhed med et fælles mål. Så er du virksomhedsejer har du ingen undskyldning for ikke at investere i ordentlig emballering til dine produkter og gerne med logo så du kan brande dig selv både internt og eksternt.

,

Fem måder at blive klart til en event

Klar til event med plakater

Når man skal afholde en event i en virksomhed, er der ofte rigtig mange ting at tage højde for. Det handler om at skabe de bedst mulige rammer for aktiviteten, og man vil selvfølgelig gerne samtidig sikre sig, at det er nået godt ud til de rette mennesker. Denne artikel handler primært om det sidste.

For det er selvfølgelig vigtigt at gøre sig nogle tanker om, hvordan man når ud til sin målgruppe, uanset hvem det er. Måske handler det om at nå ud til flest muligt i det hele taget, selvom man måske har nogle bestemte målgrupper, og så er spørgsmålet, hvordan man skal bære sig ad. Skal man ramme så bredt som muligt, eller skal man gå efter sin målgruppe, som så også trækker andre med? Det findes der masser af branding-teori, som fortæller om, og det vil vi ikke her gå nærmere ind i.

Tryk

Pga. den vilde digitalisering, som ingen vist kan have undgået at bemærke, så har tryksager i en periode været lidt umoderne. Det er dog langt fra tilfældet mere, for i dag er det faktisk igen rigtig populært at bruge tryksager. Det skyldes flere ting, men først og fremmest føler nogle, at det rart at få noget mere håndgribeligt igen, fordi alting i dag foregår over apps eller sociale medier på anden vis.

Mange unge er faktisk vilde med, at de har noget fysisk at forholde sig til, og hvis du skal arrangere en event, er det måske en god idé at tænke med, at der faktisk også skal være noget fysisk branding. Det kan være i form af plakater eller foldere, eller du kan tænke i at kombinere det digitale og det fysiske, som man blandt andet har set flere festivaller have stor succes med.

Tænk evt. over at lave nogle fede plakater, som placeres de helt rigtige steder. Her kan du finde plakater i alle størrelser.

Digital forståelse

I forbindelse med at arrangere et event er det også vigtigt at skabe sig en forståelse for den digitale betydning, og de mekanismer som spiller ind. Det er altså ikke nok, at man bare har oprettet profilerne og kan sige, at man er med på de sociale medier, hvis man ikke forstår, hvad der foregår. Brug noget tid på at klikke dig rundt på de forskellige forums, så du får en god forståelse af de ting, som er på spil. Det kan betyde, at du bedre kan agere i det på en naturlig måde.

Det er nemlig ofte meget tydeligt, når virksomhed ikke føler sig tilrette på sociale medier. Det virker klodset og påtaget, når de tager opslag, og generelt vil nogle, særligt unge, krumme tæer over den slags. Andre gange virker det meget naturligt, og nogle formår endda at bringe noget humor med i spil, hvilket selvfølgelig er en stor fordel, hvis det virker naturligt.

Gør dig nogle tanker om, hvordan du får en digital forståelse, så dit event kan komme rundt på de rette platforme.