Hvis du driver et website, så ønsker du selvfølgelig også at få besøgende ind på siden. Dette gælder uanset, om din hjemmeside er en informationsside, eller hvis du driver en side med salg af produkter. Særligt den sidstnævnte gruppe ønsker ihærdigt at få så mange besøgende ind på siden som muligt. Der er nemlig typisk en ret lav konverteringsrate på hjemmesider.
Det betyder, at hvis eksempelvis 100 mennesker besøger dit website, så er der måske 3-5 der rent faktisk køber noget. Dette kaldes en konverteringsrate på 5%. Mange webshops ligger med en konverteringsrate helt nede på 2% mens andre har en på 7-10% afhængigt af branchen. Uanset om det er 2% eller 10%, så kræver det altså en del besøgende på siden, før du får salg.
Overvej sociale medier til at øge trafikken på din side
Der findes mange kreative måder at få mere trafik på ens website. Dette kan være alt lige fra fysisk markedsføring af hjemmesiden, hvor du stiller dig ned i en gågade og deler flyers ud til forbipasserende til keyhangers, nøgleringe og lignende. Klik her og læs mere om, hvordan en sammenligning af dine produkter med andres kan skabe mere trafik. Men særligt ET medie er en rigtig god mulighed, hvis du gerne vil øge trafikken på dit website – nemlig de sociale medier.
På sociale medier har du en helt unik mulighed for på en kreativ måde at ramme netop det segment, der er en relevant kundegruppe for dit website. Hvis du eksempelvis ønsker at markedsføre en webshop med salg af outdoor produkter, så kan du helt specifikt vælge, at dine annoncer kun skal ramme folk, der har noteret outdoor som deres hobby. Dette betyder, at du ikke skal bruge en masse unødige markedsføringskroner på at ramme bredt, da du kan specificere dine kampagner så specifikt.
Intet tiltrækker flere mennesker end gratis produkter
Du kender det sikkert fra dig selv. Hvis en virksomhed på eksempelvis Facebook laver en såkaldt give-away, så kommer der lynhurtig rigtig stor respons på sådanne opslag. Dette er bestemt ikke noget virksomhederne gør for sjovs skyld. Det har nemlig en direkte effekt på trafikken af dit website, hvis du udlover noget gratis.
Et rigtig smart trick er, hvis du udlover et gavekort til din hjemmeside på 3-500 kroner. Dette er ikke en uoverkommelig markedsføringspost, men til gengæld vil det trække en hel masse mennesker ind på dit website, hvor de skal tjekke, hvad de ønsker at købe for pengene. Har du så et unikt og stærkt sortiment, så vil du formentlig få både returnerende besøgende samt et par salg undervejs i din kampagne.
Skriv en kommentar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!