Der findes mange danske virksomheder, der er villige til at betale for leads eller kundehenvisninger. Det betyder også, at det er en oplagt forretningsmulighed for andre. Det har resulteret i, at der i dag findes mange danske virksomheder, der er baseret på, at skabe leads eller henvisninger til andre virksomheder. Det er dog en forretningsmodel, der er blevet mere og mere udbredt i løbet af de seneste par år, da flere har fået interesse i, at købe leads og henvisninger.
Det er samtidig også en type af forretning, som du har mulighed for at bygge inden for samtlige brancher. Der findes f.eks. mange danske virksomheder, der arbejder med leadgenerering og kundehenvisning inden for brancher såsom lån, casino, bredbånd, revision og meget andet. Reelt set er det en forretningsmodel, der er brugbar inden for stort set alle typer af brancher, der opsamler kunder, hvorfor det bestemt også er en forretning, der kan skaleres meget op.
De fleste bygger hjemmesider udelukkende til leadgenerering
Hovedparten af de virksomheder, der arbejder med leadgenerering bygger hjemmesider, der udelukkende er lavet med henblik på, at kunne skabe leads eller henvisninger til andre virksomheder. Det betyder også, at de også arbejder med at markedsføre hjemmesiden, som oftest er noget, der foregår via organisk søgetrafik fra Google, Yahoo, Bing og andre søgemaskiner, eftersom det selvfølgelig er noget, der er med til at forøge deres overskud, da trafikken er gratis.
Som der også tidligere er givet udtryk for, så er der mange danske virksomheder, der arbejder med denne form for forretning. Hidtil har det ikke været synderligt stort, men det bliver dog større og større i form af blandt andet affiliate marketing, RFQ-tjenester og andre former for leadgenerering og kundehenvisninger. Det er dog noget, der i lige så høj grad handler om, at der også er flere virksomheder, der er villige til at aftage dette disse leads og henvisninger.
Casinobranchen er et godt eksempel
Der har rigtig mange brancher i Danmark, der allerede har denne form for forretningsmodel. Derfor kan der også gives talrige eksempler på virksomheder, der har rigtig stor succes med at skabe kunder og henvendelser til andre danske virksomheder. Et rigtig godt eksempel er dog casinobranchen, hvor der findes mange virksomheder, der arbejder med at skabe nye brugere til de mange forskellige etablerede casinoudbydere, der i dag er at finde på det danske marked.
I denne branche er det meget normalt, at markedsføringen fungerer via bonuskoder. Hvis du f.eks. har forelsket dig i det store udvalg af spil, du kan finde hos Tivoli Casino, så kan du oprette dig via en bonuskode til Tivoli Casino – og det er lige netop disse bonuskoder, der bliver brugt til markedsføringen, da det oftest er dem, der søges efter i Google. De mange virksomheder, der arbejder med at skabe henvisninger og leads har derfor også valgt at målrette deres indsats.
Ovenstående er dog ikke ensbetydende med, at det ikke er en forretningsmodel og et setup, der kan replikeres og bruges i et væld af andre brancher – og det er der også mange, der har gjort inden for alt lige fra forbrugslån og mobiltelefoni til revision og marketing.