Denne artikel er betalt og lavet i samarbejde med den nævnte hjemmeside(r) i artiklen.
Driver du en mindre virksomhed, så er der et par ting, som er vigtige at have i orden. Naturligvis afhænger rigtig meget af, hvilken type virksomhed der er tale om, men alligevel er der nogle fælles behov, som ofte overses. Et par af disse ting listes op her, og der følger desuden en lille forklaring på, hvorfor det er vigtigt.
Ønsker du desuden at starte en ny virksomhed op, så kan det også være en god idé at læse med her. På den måde får du en lille, men dog ikke fyldestgørende, liste over, hvad du bør huske. Emnerne er i småtingsafdelingen, men alligevel kan det være ærgerligt for virksomheden, hvis man overser dem.
Man er dårligt stillet uden en forsikring
Vidste du, at 18% af virksomhederne med 0-9 ansatte, altså næsten hver femte, står helt uden forsikring? Det lyder af meget, men alligevel er det en realitet. Det er naturligvis problematisk, men det sker hovedsageligt, fordi mindre og nystartede virksomheder enten glemmer det eller sparer det væk. Derudover tror mange virksomhedsejere, at privatforsikringen dækker. Det gør den bare ikke, og dermed er du dårligt stillet ved eksempelvis tyveri af udstyr.
Uden forsikring vil du heller ikke været forsikret mod tabt indtjening ved sygdom. Der kan derfor kun opfordres til, at du som chef i din mindre virksomhed husker forsikringen. Har man som mindre virksomhed endnu ikke tilknyttet sig en advokat, så vil det også være en god idé. Netop fordi de mindste virksomheder typisk har færrest ressourcer, så bliver de også hurtigt “den lille” i retslige sammenhænge.
Typen af virksomhed dikterer naturligvis, hvilke kompetencer din advokat bør have, men er du eksempelvis på udkig efter en advokat til virksomhedsoverdragelse af lægeklinikker eller lignende, så findes der denne advokat i Århus.
Komplet kontorpakke
Som nystartet virksomhed er kontorforsyninger noget af det, man nemt kan spare væk i starten. Men ret hurtigt vil du nok opdage, at alt lige fra frugtordning på det lille kontor til vand med logo og kaffe på kanden hurtigt bliver nødvendigt. Derfor er det også hurtigst og billigst i længden af finde en leverandør, som nemt og billigt forsyner virksomheden. Således kan du og dine kollegaer fokusere på det vigtige, nemlig virksomhedens fortsatte succes. Succesen kommer ikke uden kontorforsyninger, så klik her for en komplet leverandør.
Lidt marketing kommer man langt med
Uanset hvilken type virksomhed du har, så er marketing – selv for de helt små virksomheder – ganske essentielt for at opnå opmærksomhed i ens kundekreds. Marketing er især for mindre virksomheder noget af det sidste, man overvejer, fordi der er så meget andet i fokus.
Problemet er bare, at markederne ændrer sig hele tiden, uanset om du driver en B2B eller B2C-virksomhed. Vil du derfor undgå at komme i ujævnt føre grundet usete markeder eller ændringer i kundernes interesser, så bør du ganske tidligt finde hjælp til at styre din marketing. Det kan gøres helt simpelt, og flere bureauer tilbyder at leje en marketingsansvarlig, så udgiften er kortvarig men velanvendt.