,

Sådan får du styr på det praktiske på kontoret

Få styr på det praktiske på kontoret

Alt for mange har rod på deres kontor. Mange mener, at det er en ligegyldig ting, hvorvidt der er rod eller ej på kontoret, men sådan hænger det faktisk ikke sammen. På kontoret skal der helst være styr på rodet og det praktiske, da det vil øge den hverdagslige produktivitet. Grunden til dette er, at alt så bliver lettere at tilgå, og når der er styr på tingene og en vis struktur i det, vil hverdagen bare glide lettere, da der ikke vil være så mange steder, hvor der kan opstå en eller anden form for tvivl. Alt i alt skal man altså sørge for at få styr på alt det praktiske på kontoret.

Printer og kopimaskine

Noget af det første, du skal være sikker på at have på kontoret, er en printer og en kopimaskine. Disse to ting er essentielle redskaber på et kontor, da det er sjældent, at der går en dag, hvor der ikke skal udskrives eller kopieres noget.
De fleste har sådanne maskiner på deres kontor, men det er ikke hos alle, at de er særligt funktionelle, da de ikke bliver vedligeholdt. Det er utrolig vigtigt, at du sørger for, at både printer og kopimaskine er vedligeholdte, så de altid er klar til brug. Det betyder også, at du skal sørge for, at der altid er nok papir og blæk i begge dele, så du ikke skal stå og bøvle med det en af de dage, hvor du har allermest travlt.
Hvis de maskiner, som du har, er ved at være udkørte og brugte, skal du sørge for at erstatte dem hurtigst muligt, så der ikke kommer til at opstå mangler. Find en kopimaskine her.

Sikkerhed i top

Når du har det praktiske på plads i forhold til printer og kopimaskine, skal du have styr på sikkerheden. Når sikkerhed nævnes, er der mange, der tænker på overvågning og tyverialarmer som det første. Dette er selvfølgelig også gode foranstaltninger, men i denne sammenhæng tænkes der mere på sikkerhed i form af et aflåst pengeskab eller lignende til de vigtige dokumenter mv. Dog er det ikke kun de vigtige dokumenter, der skal tages ekstra hånd om. Også når det gælder sådan noget som nøgler, er det utrolig vigtigt, at du sørger for at opbevare det sikkert. Heldigvis kan du finde mange nøgleskabe, som kan aflåses, og disse er utrolig gode løsninger. Se udvalget af nøgleskabe her.

Orden i rodet

Foruden at have styr på sikkerheden, skal du også have styr på rodet. Første skridt på vejen mod et opryddet kontor er at sørge for, at du har rigeligt med opbevaringsplads. Det er særligt praktisk at få fat i åbne reoler, da det er det letteste at tilgå. På sådan en reol er det utrolig vigtigt, at du sørger for at have sådan noget som mapper, brevholder mv., da der ellers også hurtigt kan opstå rod her.
Det er ikke særlig svært at holde kontoret opryddet. Du skal bare sørge for hele tiden at sortere dine materialer og opbevare dem samlet, hvor det giver mest mening.

0 kommentarer

Skriv en kommentar

Hvis du være med i samtalen?
Du er meget velkommen til at skrive en kommentar.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *