, , ,

3 ting dit ordrestyringssystem skal kunne

Ordrestyring er ikke altid så nemt, som det måske lyder. Det ved du også allerede, hvis du tidligere har haft stiftet bekendtskab med den del af salgsarbejdet i din organisation. For ordrestyring er ikke kun at skaffe dine ordrer; det er også at samle sig et overblik over dine nuværende kunder, nye kunder, økonomien. Alt i alt handler ordrestyring helt essentielt set om effektivitet og overblik. Giver dit nuværende system dig dette?

Hvis ikke, så læser du med det rette sted. Herunder giver dig nemlig 3 elementer i dit ordrestyringssystem, som bør fremstå som værende helt essentielle for både dig, dine medarbejdere og din virksomhed. Se mere om ordrestyring her og find en oplagt kandidat til dit kommende ordrestyringssystem.

Det vigtigste er dit overblik

Overblikket er dét, som man aldrig må miste. Ryger overblikket, så bevæger tingene sig hurtigt sydpå, medarbejderne arbejder måske ikke i sammen retning, og sådan kunne man blive ved. I salg og administration er overblikket alfa og omega, og sådan er det også med dit ordrestyringssystem.

Hvordan står det til med store såvel som små ordrer, bliver tingene gjort effektivt, og er der system i tingene? Alt dette skal din ordrestyring give dig – gør den ikke det, så er det måske på tide med et bedre system.

Undgå dobbeltarbejde mellem salg og økonomi

Dobbeltarbejde er en sand fjende for rigtig mange virksomheder i Danmark. Der skal for alt i verden være styr på salg og økonomi – for hvor er man ellers på vej hen? Med andre ord er det derfor helt essentielt, at dit implementerede system til ordrestyring sørger for, at du undgår dobbeltarbejde, således at du ikke skal skifte mellem programmer og databaser konstant.

Besøger du eksempelvis linket tidligere i artiklen, vil du få indblik i et eksempel på et system, som er i stand til at integrere forskellige regnskabsprogrammer og markedsdatabaser. Således får du det hele i ét system, så du undgår dobbeltarbejde og tidsspilde.

Gør dine tilbud til din force

Med det rette ordrestyringssystem får du altså overblik og effektivitet. Men du bør også få adgang til en mulighed for at gøre ordrer til din styrke i dit salgsteam. Det rette ordrestyringssystem skal nemlig give dine sælgere data, som stemmer overens med jeres virkelighed; hvad er de rigtige priser, hvad er jeres standardrabatter og hvordan og hvorledes med eksempelvis ordrer i en fremmed valuta? Et ordresystem bør give dine medarbejdere dette overblik.

Mere konkret vil et ordresystem give dine sælgere detaljer på de vigtige ting. Det betyder, at man som virksomhed kan bevæge sig væk fra salg baseret på mavefornemmelser og intuition og over til salg baseret på et datadrevet grundlag. Dette vil forbedre dine mersalgsevner, dine ringelister, dine tilbud og mange andre ting.

Med andre ord er grundlaget for solidt salg og dermed effektiv forretning baseret på et solidt ordresystem, og der er masser af ting at tage højde for, når man deraf vælger sit system.

0 kommentarer

Skriv en kommentar

Hvis du være med i samtalen?
Du er meget velkommen til at skrive en kommentar.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *