Klar til event med plakater

Denne artikel er betalt og lavet i samarbejde med den nævnte hjemmeside(r) i artiklen.

Når man skal afholde en event i en virksomhed, er der ofte rigtig mange ting at tage højde for. Det handler om at skabe de bedst mulige rammer for aktiviteten, og man vil selvfølgelig gerne samtidig sikre sig, at det er nået godt ud til de rette mennesker. Denne artikel handler primært om det sidste.

For det er selvfølgelig vigtigt at gøre sig nogle tanker om, hvordan man når ud til sin målgruppe, uanset hvem det er. Måske handler det om at nå ud til flest muligt i det hele taget, selvom man måske har nogle bestemte målgrupper, og så er spørgsmålet, hvordan man skal bære sig ad. Skal man ramme så bredt som muligt, eller skal man gå efter sin målgruppe, som så også trækker andre med? Det findes der masser af branding-teori, som fortæller om, og det vil vi ikke her gå nærmere ind i.

Tryk

Pga. den vilde digitalisering, som ingen vist kan have undgået at bemærke, så har tryksager i en periode været lidt umoderne. Det er dog langt fra tilfældet mere, for i dag er det faktisk igen rigtig populært at bruge tryksager. Det skyldes flere ting, men først og fremmest føler nogle, at det rart at få noget mere håndgribeligt igen, fordi alting i dag foregår over apps eller sociale medier på anden vis.

Mange unge er faktisk vilde med, at de har noget fysisk at forholde sig til, og hvis du skal arrangere en event, er det måske en god idé at tænke med, at der faktisk også skal være noget fysisk branding. Det kan være i form af plakater eller foldere, eller du kan tænke i at kombinere det digitale og det fysiske, som man blandt andet har set flere festivaller have stor succes med.

Tænk evt. over at lave nogle fede plakater, som placeres de helt rigtige steder. Her kan du finde plakater i alle størrelser.

Digital forståelse

I forbindelse med at arrangere et event er det også vigtigt at skabe sig en forståelse for den digitale betydning, og de mekanismer som spiller ind. Det er altså ikke nok, at man bare har oprettet profilerne og kan sige, at man er med på de sociale medier, hvis man ikke forstår, hvad der foregår. Brug noget tid på at klikke dig rundt på de forskellige forums, så du får en god forståelse af de ting, som er på spil. Det kan betyde, at du bedre kan agere i det på en naturlig måde.

Det er nemlig ofte meget tydeligt, når virksomhed ikke føler sig tilrette på sociale medier. Det virker klodset og påtaget, når de tager opslag, og generelt vil nogle, særligt unge, krumme tæer over den slags. Andre gange virker det meget naturligt, og nogle formår endda at bringe noget humor med i spil, hvilket selvfølgelig er en stor fordel, hvis det virker naturligt.

Gør dig nogle tanker om, hvordan du får en digital forståelse, så dit event kan komme rundt på de rette platforme.

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *